MrLoJo (oregistrerad) Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 (redigerat) Tje alla musik galna đ Undrar lite hur ni skriver era lĂ„ttexter? Skriver ni pĂ„ dator? vilket program i sĂ„na fall ? Skriver ni för hand eller kanske ni har nĂ„got annat smidigt? har ni nĂ„got speciellt stĂ€lle? Jag sjĂ€lv kan sĂ€ga att jag skrivit pĂ„ min ipod touch ett bra tag, men nu Ă€r det slut nĂ€r jag fĂ„tt min laptop!! har suttit pĂ„ tĂ„g för det mesta. Ha en bra helg och happy halloween/allhelgonadag ! Redigerat 31 oktober 2009 av MrLoJo
laxlaxlax Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Skriver i huvet tllls det Àr dags att arrangera lÄten, dÄ kör jag pappret och samkör arrangemangstÀnket. Happy halloween!
MrLoJo (oregistrerad) Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Skriver i huvet tllls det Ă€r dags att arrangera lĂ„ten, dĂ„ kör jag pappret och samkör arrangemangstĂ€nket. Happy halloween! Gött! Detsamma đ
morgonte (oregistrerad) Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Skriver pÄ datorn med rimlexikon och synonymlexikon nÀra till hands, ofta pÄ nÀtet. Jag brukar ofta först skriva ner vad jag vill ha med i lÄten i fri form, och sen klÀmma in det i lÄtens form.
Fredrika Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 http://www.masterwriter.com/ ...Àr bra för mig men det Àr bara för engelska texter. Ska du skriva pÄ mandarin, fÄr du göra pÄ annat sÀtt. Pensel, kanske?
MrLoJo (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Skriver pĂ„ datorn med rimlexikon och synonymlexikon nĂ€ra till hands, ofta pĂ„ nĂ€tet. Jag brukar ofta först skriva ner vad jag vill ha med i lĂ„ten i fri form, och sen klĂ€mma in det i lĂ„tens form. Skriv gĂ€rna upp sidorna kan komma till stor hjĂ€lp! Om du orkar âșïž
slejnard Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 (redigerat) Hej Först vill jag sĂ€ga att mina texter inte Ă€r vĂ€rldsbra men sĂ„ hĂ€r gör jag oftast: Ett riff, nĂ„gra ackord som kĂ€nns bra. Melodinynning Sen luktar jag pĂ„ ord...massor av ord som jag skriver ner i mitt randiga block. Pusslar/Försöker fĂ„ ut bĂ„de rader/fraseringar och rim av det. Orden ska "kĂ€nnas" utan att det behöver ligga en alltför djup innebörd i dem precis som med musiken. Hellre lĂ€mna kvar nĂ„t obesvarat ackord eller ord. Nja typ sĂ„ gör jag och inte för pretentiöst eftersom mina egna favvolĂ„tar oftast kan bestĂ„ av enkla fraser att minnas. ex" i see a bad moon rising" " i wanna rock n roll allnite" "I love rock n roll so put another dime in the jukebox baby" osv âșïž edit: Missade visst frĂ„gestĂ€llningen lite men gav svaret pĂ„ din frĂ„ga med fetstil...var visst inte riktigt det du undrade men blev ett extra utlĂ€gg. Redigerat 1 november 2009 av slejnard
Dingbats Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Om jag kommer pÄ en textrad eller -idé sÄ skriver jag ner den pÄ det nÀrmsta jag har till hands, oftast ett anteckningsblock som jag brukar anvÀnda. Sen gÄr jag pÄ toa, refreshar Facebook nÄgra gÄnger, lyssnar pÄ en skiva, Àter middag, gÄr och lÀgger mig. StÀller klockan pÄ sju, Äker till skolan, Àter lunch, Äker hem, kollar pÄ tv, gÄr och lÀgger mig. En vecka senare kanske jag fÄr syn pÄ den dÀr textraden nerkletad i hÀftet och tar det och lÀgger mig pÄ sÀngen och tÀnker att jag ska skriva vidare pÄ det. Skriver tvÄ tre rader, tÀnker "det hÀr blir ju skit" och lÀgger ner hela projektet.
morgonte (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Skriv gĂ€rna upp sidorna kan komma till stor hjĂ€lp! Om du orkar đ Det Ă€r inte sĂ„ betungande. đ www.dblex.com - Allt-i-ett-lexikon, fast bara pĂ„ svenska
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.