Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Jag har aldrig haft någon mellan min mixer och mitt ljudkort. Vad är det som är roligt? Det har aldrig jag heller haft
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Det har aldrig jag heller haft Vad var det som var så roligt?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Vad var det som var så roligt? Att du ställde frågan när du försöker framstå som proffs
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Att du ställde frågan när du försöker framstå som proffs Jag försöker hjälpa honom, inte framställa mig som ett proffs.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Jag har aldrig haft någon mellan min mixer och mitt ljudkort. Vad är det som är roligt? men vad har du förnågon sladd mella mixern och ljudkortet ? vad är det för några kontakter
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 men då kan vi besluta att det går inte att ha detta ljudkort för det finns bara en instrumentingång på den och jag behöver fler och jag har inte lust och köpa en massa saker som jag ska ha emellan och inte en mixer för jag kan inte ha det som en kanal måste ha olika kanaler när jag ska redigera. eller har jag fel med något ?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 (redigerat) men då kan vi besluta att det går inte att ha detta ljudkort för det finns bara en instrumentingång på den och jag behöver fler och jag har inte lust och köpa en massa saker som jag ska ha emellan och inte en mixer för jag kan inte ha det som en kanal måste ha olika kanaler när jag ska redigera. eller har jag fel med något ? Då tycker jag du ska flyga in ljudet rätt in i din DAW så behöver du inte köpa till en enda grej. Redigerat 1 november 2009 av Analogfreak
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Då tycker jag du ska flyga in ljudet rätt in i din DAW så behöver du inte köpa till en enda grej. vad är DAW
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 vad heter ett utag som ser ut såhär ett extern ljudkort med 4 sånna utag och midi in/out skulle sitta fint, vet ni kanske något som har det jag kräver ? som kostar under 2000kr säg till så fort ni kan 😆
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 vad heter ett utag som ser ut såhär ett extern ljudkort med 4 sånna utag och midi in/out skulle sitta fint, vet ni kanske något som har det jag kräver ? som kostar under 2000kr säg till så fort ni kan 😆 Det är precis vad du ska ha. Men du får nog vänta länge tills någon hojtar "2000!!!!". Tyvärr är dom lite dyrare. Men kolla blocket för all del.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Det är precis vad du ska ha. Men du får nog vänta länge tills någon hojtar "2000!!!!". Tyvärr är dom lite dyrare. Men kolla blocket för all del. aa men vad heter ett sånt utag ?
Directsound Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 aa men vad heter ett sånt utag ? Hej Ska ni spela in båda gitarrerna samtidigt eller var och en för sig?
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 (redigerat) Hej Ska ni spela in båda gitarrerna samtidigt eller var och en för sig? båda gitarrerna och en bas samtidigt kanske inte alltid basen och keyboarden tar vi nog efter när vi redigerar.. hurså ? Redigerat 1 november 2009 av olagitarr
JakobP Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Hej Ska ni spela in båda gitarrerna samtidigt eller var och en för sig? Folk verkar ha svårt att läsa innantill här... Han skrev att han vill spela in samtidigt om jag fattade det rätt...? Sådana där ingångar brukar kallas combo-kontakter (lite olika) och där passar både XLR- och tele-kontakter, XLR används för mikrofon och när man pluggar in tele så brukar de fungera som högohmiga instrument-ingångar. Brukar finnas en omkopplare mic/instrument i anslutning till sådana ingångar.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Folk verkar ha svårt att läsa innantill här...Han skrev att han vill spela in samtidigt om jag fattade det rätt...? Sådana där ingångar brukar kallas combo-kontakter (lite olika) och där passar både XLR- och tele-kontakter, XLR används för mikrofon och när man pluggar in tele så brukar de fungera som högohmiga instrument-ingångar. Brukar finnas en omkopplare mic/instrument i anslutning till sådana ingångar. ett externt ljudkort med 4 st "combo.kontakter" och midi in/out, skulle funka bra 😆 bara att då blir det dyrt.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 eller om man vill betala 199eur så kan man köpa YAMAHA MW10C 4x Neutrik XLR mic inputs (with phantom power switch). Line inputs: balanced 1/4" jacks (1-2), unbalanced 1/4" jacks (3/4 & 5/6), unbalanced 1/4" jacks/RCA (7/8 & 9/10), 2-track in (RCA). 1/4" aux send/return jacks (L/R), 1/4" insert jack (1/2). Stereo out, record and monitor out (1/4"jack). Includes Cubase.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 eller om man vill betala 199eur så kan man köpa YAMAHA MW10C 4x Neutrik XLR mic inputs (with phantom power switch). Line inputs: balanced 1/4" jacks (1-2), unbalanced 1/4" jacks (3/4 & 5/6), unbalanced 1/4" jacks/RCA (7/8 & 9/10), 2-track in (RCA). 1/4" aux send/return jacks (L/R), 1/4" insert jack (1/2). Stereo out, record and monitor out (1/4"jack). Includes Cubase. Hur hade du tänkt koppla in gitarrer och bas samtidigt i den där?
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Hur hade du tänkt koppla in gitarrer och bas samtidigt i den där? aa
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Du tror inte du behöver 3 lineboxar då?
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 (redigerat) Du tror inte du behöver 3 lineboxar då? nej ingen... man kan koppla basen/ gitarren direkt till den Redigerat 1 november 2009 av olagitarr
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Du tror inte du behöver 3 lineboxar då? Nu blev det lite för uppenbart men det var kul. Kör vettja, kör.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 (redigerat) Nu blev det lite för uppenbart men det var kul. Kör vettja, kör. hade jag fel? engilt thomman så finns det minst 4 st instrumentingångar och vi har ju kommit överens om att om det är en instrument ingång så kan man koppla direkt från gitarren och dit ? Redigerat 1 november 2009 av olagitarr
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Du tror inte du behöver 3 lineboxar då? När ska du hjälpa honom istället för att vara ironisk? Tönt.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 hade jag fel? engilt thomman så finns det minst 4 st instrumentingångar och vi har ju kommit överens om att om det är en instrument ingång så kan man koppla direkt från gitarren och dit ? Enligt den bild du la upp så finns inte en enda instrumentingång.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Enligt den bild du la upp så finns inte en enda instrumentingång. engilt thomann.de/ så ska det finnas minst 4 instrumentingångar eller iallafall sånna som man skulle kunna koppla in t.ex. gitarren i
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 engilt thomann.de/ så ska det finnas minst 4 instrumentingångar eller iallafall sånna som man skulle kunna koppla in t.ex. gitarren i Då har Thomann fel! Den du visade har bara ingångar för mick och linjenivå.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Vars står det att den har instrumentingångar? http://www.thomann.de/se/yamaha_mw10c.htm
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Vars står det att den har instrumentingångar? http://www.thomann.de/se/yamaha_mw10c.htm om du går in på thoman så tar du dator, ljudinface, usb ljudinterface sen står det ljudinterface usb hitta längst till höger så tar du instrument inputs och sen" 4x jack (2x) " och vipsaldadim så kommer YAMAHA MW10C.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 om du går in på thoman så tar du dator, ljudinface, usb ljudinterface sen står det ljudinterface usb hitta längst till höger så tar du instrument inputs och sen" 4x jack (2x) " och vipsaldadim så kommer YAMAHA MW10C. Men lilla gubben lyssna nu... MW10 har inga instrumentingångar... 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.