Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 men jag har ingen linebox ! Det måste du ha om du inte har instrumentingång i försteget.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 (redigerat) så då kan jag köra genomförstärkaren ut i head phones till ljudkortet ? Vilken förstärkare? Har den en ingång med hög impedans? Pratar du om gitarrförstärkaren så måste du line:a via en linebox. Redigerat 1 november 2009 av Analogfreak
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Nej! Gitarren behöver högre impedans för att mickarna ska få det motstånd som krävs för att det ska låta bra. Sitter du bara och gissar hur saker fungerar och nämner diverse facktermer? Det är inte bra för då vilseleder du killen som kanske tror på allt du säger. Jag har kört gitarr i line in utan problem. Men när jag tänker efter så är jag ju dum ihuvudet.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Jag har kört gitarr i line in utan problem. Men när jag tänker efter så är jag ju dum ihuvudet. Ja det måste du vara om du tyckte det fungerade bra..
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Vilken förstärkare? Har den en ingång med hög impedans? min gitarr förstärkare line 6 75w spider 3 serien på den enda utgången står det, pod style, out ,head phones. så kan man köra genom förstärkan till en tele line in på ljudkortet ?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 (redigerat) min gitarr förstärkare line 6 75w spider 3 serien på den enda utgången står det, pod style, out ,head phones. så kan man köra genom förstärkan till en tele line in på ljudkortet ? Nej!... det kommer säkert låta men inte särskilt bra. Varför måste du köra via din line-6? Micka upp den istället eller köra direkt in i preamp via en linebox. Redigerat 1 november 2009 av Analogfreak
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 För att impedansen ofta inte stämmer och att signalen behöver ytterligare förstärkning i en preamp.
spass Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 min gitarr förstärkare line 6 75w spider 3 serien på den enda utgången står det, pod style, out ,head phones. så kan man köra genom förstärkan till en tele line in på ljudkortet ? headphones ut är även en direct out och går att koppla till en lineingång utan problem Nej!... det kommer säkert låta men inte särskilt bra.Varför måste du köra via din line-6? Micka upp den istället eller köra direkt in i preamp via en linebox. han vill koppla 3 instrument till ett ljudkort med eventuellt 2 preams/micingångar eller med ett ljudkort med endast lineingångar han letar ju efter ett ljudkort...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Om du är nöjd med soundet i din stärkare så tycker jag du ska titta på en preamp och SM57.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Om du är nöjd med soundet i din stärkare så tycker jag du ska titta på en preamp och SM57. vad är en preamp?
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Kunde vi enas om phones out? Går det eller inte?
spass Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Kunde vi enas om phones out? Går det eller inte? om du läser instruktionsboken så får du det rätta svaret däremot är inte headphones samma sak som line out men ibland är det ändå
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 vad är en preamp? mickförstärkare och en sm57 is the Shit 😄
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 några säger ja några nej asså vem ska jag tro på om vi tar detta externa ljudkort som exempel (bilden nedan) kan jag t.ex. koppla Gitarr -> förstärkare -> headphones utaget -> line in 1 högst upp i vänsta hörnet ? och gitarr -> instrument ingång. (finns en instrumentingån på framsidan) ?
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Kunde vi enas om phones out? Går det eller inte? jag vill inte köra genom en preamp eller vad det nu hette och en mick. ska se om man kan hitta en manual på internet 😄
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Då köper du en preamp med instrumentingång och kopplar in gitarren där 😄
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Då köper du en preamp med instrumentingång och kopplar in gitarren där 😄 men kan du skicka nån länk till nån billig preamp ? men då måste jag ju köpa en preamp per instrument jag ska koppla in ? (fan va jobbigt detta börjar bli)
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 om du läser instruktionsboken så får du det rätta svaretdäremot är inte headphones samma sak som line out men ibland är det ändå här har du instruktionsboken http://www.lexiconpro.com/product_download..._18_0350VB_.pdf
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 här har du instruktionsboken http://www.lexiconpro.com/product_download..._18_0350VB_.pdf Där står att du ska koppla in "audio source" och det tolkar jag som att det INTE är bra att köra in en gitarr där. Tyvärr måste du ha någon sorts line box. Ska se om jag hittar andra alternativ.
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Där står att du ska koppla in "audio source" och det tolkar jag som att det INTE är bra att köra in en gitarr där. Tyvärr måste du ha någon sorts line box. Ska se om jag hittar andra alternativ. okej 😄 tack för att du hjälper mig 🙂
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Du har en instrumentingång i alla fall 😄
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Du har en instrumentingång i alla fall 😄 aa fast det hjälper ju inte för dom andra (gitarristen och basisten) så mycket ..
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Alternativet är om du hittar en billig mixer, om ni kan samsas om spåren i datorn alltså. Eller måste ni ha varsitt spår? Är du med?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Alternativet är om du hittar en billig mixer, om ni kan samsas om spåren i datorn alltså. Eller måste ni ha varsitt spår? Är du med? Behöver han inga lineboxar då?
olagitarr Postat 1 november 2009 Trådstartare Postat 1 november 2009 Alternativet är om du hittar en billig mixer, om ni kan samsas om spåren i datorn alltså. Eller måste ni ha varsitt spår? Är du med? jag är med men vi måste tyvärr ha varsitt spår ..
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Behöver han inga lineboxar då? Från mixer till ljudkort? Behövs en linebox emellan?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 (redigerat) Från mixer till ljudkort? Behövs en linebox emellan? Nej... Redigerat 1 november 2009 av Analogfreak
karut4 Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 😆 Jag har aldrig haft någon mellan min mixer och mitt ljudkort. Vad är det som är roligt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.