sixties Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 grattis carl, efter ett antal festivaler blev det äntligen seger (eller har du vunnit tidigare?)! eller var det för att flabb inte var med denna gång (sorry skojade bara) då fårt vi väl dra igång en förslagstråd om carl behöver lite ideer.
Uozon Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Bravo alla, min bästa placering hitintills. Ingen kommenterade mina gråtsamplingar, synd.
slejnard Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Grattis horrormaster! jag var bäst som vanligt å återkommer om min ljudbild men kan säga att detta var nytt för mig. Vägrade att hålla i Fendern på låten. Jag mördar om ni inte vill spela punk!!!
Uozon Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Grattis horrormaster!jag var bäst som vanligt å återkommer om min ljudbild men kan säga att detta var nytt för mig. Vägrade att hålla i Fendern på låten. Jag mördar om ni inte vill spela punk!!! En shoegazefestival vore häftigt, men tyvärr kan jag inte lira gura.
slejnard Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 tror jag missuppfattade temat...jag ville åt en känsla!
flabb Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 (redigerat) grattis carl, efter ett antal festivaler blev det äntligen seger (eller har du vunnit tidigare?)! eller var det för att flabb inte var med denna gång 😆 (sorry skojade bara) då fårt vi väl dra igång en förslagstråd om carl behöver lite ideer. Det var det nog! Jag må se butter ut men skrämmer nog ingen 🙂 Edit: tror inte jag fick nån kommentar på mitt bidrag som inte hann komma med, men det talar nog för sig själv att det inte var speciellt läskigt då Redigerat 12 november 2009 av flabb
Dingbats Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 En shoegazefestival vore häftigt, men tyvärr kan jag inte lira gura. Shoegaze vore skitnajs!
slejnard Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 dRAR EN RESUMÉ ang mitt bidrga: febersjuk å i ett töcken läser jag skräc å vill så klart göra nåt coolt bidrag själv! 1. mickar upp klockan 2. flyttar å pitchar spelar in läskiga grejer 3. JA Jag gör allt live! från röster till ljud och med instrumenet 4. Alla ljud och spelgrejer är ruggigt planerade så jag blev besviken att en del tyckte att det lät "random" samples men... 5...skit i det... 6! GRATTIS! 😆
Dingbats Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Mitt bidrag (Han hann inte fram) spelade jag in helt på min kassettporta 😕 Det var det första riktiga projektet jag spelade in där.
Justwannagroove Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 puh, är lite glad att det inte gick bättre, min "låt" är nämligen inspelad med mikrofonen på min macbook. Pianot är helt improviserat av min gitarristkompis (som inte kan spela piano så värst bra), och jag satt under det med datorn. Gitarren är spelad i blindo av samma person, han hörde ingenting utan kollade bara på hur filen såg ut. Han kom typ ihåg hur han spelade pianot. Sen är det loopat skrik och pitchat och cp-panorerat.
Hellpig Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Grattis till Carl från en som varken hann få klart bidrag eller röstning.
Dingbats Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 puh, är lite glad att det inte gick bättre, min "låt" är nämligen inspelad med mikrofonen på min macbook.Pianot är helt improviserat av min gitarristkompis (som inte kan spela piano så värst bra), och jag satt under det med datorn. Gitarren är spelad i blindo av samma person, han hörde ingenting utan kollade bara på hur filen såg ut. Han kom typ ihåg hur han spelade pianot. Det är ju underbart! Så borde mer musik spelas in. Man ska inte vara så kinkig. När vi spelade in en låt med mitt band så frågade han som spelade gitarr om han skulle spela plock eller hela ackord när vi redan hade satt på inspelning, jag svarade "hela ackord tycker jag" och en sekund senare kom den gitarren in och han började spela 😠 Men nu glider jag lite från ämnet.
slejnard Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Mitt bidrag (Han hann inte fram) spelade jag in helt på min kassettporta 🙂 Det var det första riktiga projektet jag spelade in där. Oj?! 😠 Jag som trodde du stod bakom mitt favvobidrag "Manual". Jaha men vem gjorde den då månne manne...hmmm
debatt Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Silver!?Jag och min dotter är helnöjda...kanske inte hon har nån glädje av det just nu!? R.I.P Cajenny 970621-091027. Du är saknad av din mor Sara och lillebror Lucas...men, för mig var du bara ett misslyckat barn, nåt som var ivägen, förstörde det jag och Sara hade i unga år! Tack för en mysig tävling! 😛 Detta gjorde mig illa berörd. Allt annat kom i skymundan.
slejnard Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 (redigerat) Detta gjorde mig illa berörd.Allt annat kom i skymundan. var hittar du det citatet?! 😛 edit JA JAG SÅG DET NU.. tror inte det var på allvar Redigerat 12 november 2009 av slejnard
Memphis Postat 12 november 2009 Trådstartare Postat 12 november 2009 Jag tycker Cadellos låttitel var kaxig. Som om han visste att han skulle vinna. 😛
oioioi Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 var hittar du det citatet?! 😄edit JA JAG SÅG DET NU.. tror inte det var på allvar Man får inte skämta om sådant...
Carl Cadello Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 Man tackar. Jag utgick helt och hållet efter att skapa en känsla. Det skulle vara ruggigt och sakta stegra sig, tänkte jag. Hjärtljuden tycker jag blev ganska bra. Jag vet inte om det märks men jag Nej jag var inte kaxig i låtnamnet, den hette Horror 1 eftersom det var den första ide'n på temat. Det finns även Horror 2, 3 och 4. Alla lika halvfärdiga. Sen när jag skickade in låten lyckades jag inte döpa om låten till vad den skulle heta. Ren skär inkompetens alltså. 😄 Horror 1 (som egentligen heter Arrrgggh!) består av Abletons string ensamble, Abletons blandade kör, UI worstations coola ljud och en hel drös med samplingar som jag hittat på nätet. Sen har jag mixat och mastrat helt i blindo (som vanligt) 😄 Så här lite i backspegeln skulle jag ha utelämnat skriken och skrattet. Låter mest fånigt. Jag har gjort en ny tråd för förslag till nästa festival på Spåntråd till festival nr. 30
ONSatan Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 Man får inte skämta om sådant... Temat var ju skräck... Finns det nått mer skräckinjagande än psykoföräldrar som ser sina barn som belastningar?
aROCKER Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 Ursäkta om ni tog illa vid er, som OnSatan trodde, jag bara drev vidare med temat som jag hade. Gissa om jag håller mitt första barn en dotter Cajenny kärt!? Min ögonsten of course och nu har hon börjat med gitarrlektioner så det blir fruktansvärt kul i vår familj i framtiden. Musik och studio med Cajenny och Hockey/tränare med sonen. Pallar ni med skräck eller!? 😄😕😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.