Jump to content
Annons

Goda råd!


SadamJR

Recommended Posts

Låt oss ta del av din visdom. Vilka goda råd kan du ge till studio forums medlemmar. Vem vet,

du kanske rentav själv har fått ett gott råd du haft glädje av som du vill föra vidare. Någon annan

kanske har ett problem som behöver lösas och som inte passar in någon annanstans än här. Detta

kan leda till något mycket positivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När man ska posta brev som kräver två frimärken så kan man sätta på bara ett, men lämna lite plats åt höger så att det ser ut som att det ena har ramlat av. De kan gå på det om man har tur.

Jag brukar nästan alltid sätta frimärket mitt på kuvertet och skriva namn och adress runtom i en cirkel.

Har alltid undrat vad de tycker om det...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När du har cigg så rök utav bara ***, man vet aldrig när de tar slut. Gäller även för snus och sprit och... det mesta i livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Alltså jag har liiite svårt för det där (ursäkta Fidden inget personligt) tänk efter före. Ska det inte vara tänk först innan du....... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp, ge mig råd, jag behöver det verkligen.

Jag har slutat snusa. Måste pga hjärtproblem. Har varit utan i en vecka nu. Ibland fryser jag och är varm samtidigt, ibland ångest, gråter eller känner mig helt avkapad från resten av världen.

Råd, nån? Har dessutom "riktig" sjuka med snuva, ledvärk, och ont i lungorna så inga motionstips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp, ge mig råd, jag behöver det verkligen.

Jag har slutat snusa. Måste pga hjärtproblem. Har varit utan i en vecka nu. Ibland fryser jag och är varm samtidigt, ibland ångest, gråter eller känner mig helt avkapad från resten av världen.

Råd, nån? Har dessutom "riktig" sjuka med snuva, ledvärk, och ont i lungorna så inga motionstips.

Fy fan. lider med dig.

Svårt med tips förutom de "vanliga". Motion/ändra vanor blabla, en dag i taget...

Jag tror att det viktigaste är att acceptera - på riktigt - att du ska igenom en period av helvete. Typ seriös depression. Men vet oxå att det går över; även om det tar tid.

En polare som slutade beskrev avvänjningsperioden så att han fullständigt tappade meningen med livet. Det låter starkt men så var det. Det är kraftfullt skit, nikotin.

Bit ihop, tänk rationellt, det går över.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp, ge mig råd, jag behöver det verkligen.

Jag har slutat snusa. Måste pga hjärtproblem. Har varit utan i en vecka nu. Ibland fryser jag och är varm samtidigt, ibland ångest, gråter eller känner mig helt avkapad från resten av världen.

Råd, nån? Har dessutom "riktig" sjuka med snuva, ledvärk, och ont i lungorna så inga motionstips.

Det är nog som Vallhagen skriver, bara att bita ihop. Då är det ju dessutom svårt att lägga in en prilla.

Annars kan du kanske fortsätta snusa och fixa betablockerare för hjärtat. Roligt att folk börjat be om råd

här i tråden. Hoppas du är nöjd med mina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde Doctor quinn säsong ett till fem på dischshop idag, så det ska nog gå vägen.

Ett tips också: Ansträng dig alltid att lyssna och titta den du pratar med i ögonen och använd tal och inte kroppsspråk för att avvisa någon.

edit: Tack för tipsen och uppmuntringen, Vallhagen. Det värmer!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har slutat snusa. Måste pga hjärtproblem. Har varit utan i en vecka nu. Ibland fryser jag och är varm samtidigt, ibland ångest, gråter eller känner mig helt avkapad från resten av världen.

Alltså... Jag tillförde min kropp konstant nikotin under mina vaka timmar på dygnet, och de sista tio åren fram till 2006 så kom det från både cigaretter och snus — och inte allt för sällan samtidigt. Den 1 maj 2006 la jag av tvärt med nikotin. Och det var tufft som fan, men jag kan ändå inte minnas att jag "led" sådär mycket. Men å andra sidan, du lägger av för att du i princip är tvungen; jag la av för att jag helt enkelt bestämde mig för det (fast inledningsvis handlade det om ett vad). Jag antar att det ligger någon avgörande skillnad i det.

Lite "råd" efter snus-stoppet: Varje gång jag drabbades av ångestblandat "paniksug" efter nikotin (flera gånger dagligen) så varade det intensiva suget i ca 10 minuter, men sedan avtog det ganska snabbt. Vad det led gick det allt längre mellan "paniksug-attackerna", för att till slut plötsligt upphöra — nästan som om de "gav upp". Och idag saknar jag inte nikotinet.

På något sätt, skulle man kunna säga, byggde varje attack upp ett starkare försvar inför nästa attack. Och det "kostade" bara tio minuter per tillfälle.

Så vad du ska "lära" dig är att stå ut med dessa futtiga 10 minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att tala med/till någon som hela tiden avviker med blicken är skitstörigt!

Det blir liksom en frustrerande känsla, typ: Listen up you stupid fuck! Tror du att du är så jävla intressant att lyssna till själv?

Fast som tur är så sträcker sig det där endast till att jag tänker det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av princip har jag inga principer.

Jag ser ingen mening med att ha en massa principer som begränsar möjligheten att bedöma efter stunden. Om jag kommer fram till att jag inte gillar blåa grisar så kanske jag kom att ogilla dem bara för att jag träffade en blå gris som var dryg. Då är det inte bra att ogilla blåa grisar bara för att man har satt en regel om att man inte gillar dem av princip. Och det kan leda till förutfattade meningar om blåa grisar. Men om man lär känna dem bättre så är det helt ok att umgås med, har jag hört.

EDIT: Jag har i princip inga principer av princip. Då jag har just denna princip om principer.

Har du heller inga moraliska principer? Bara för att vissa säger att det inte är okej att döda nån så ska man inte hänga upp sig på det, det leder bara till förutfattade meningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

De få gånger jag tittat någon rakt i ni ögonen har de slutat prata, börjat stamma, svettats ymnigt eller svängt med blicken för att inte drabbas av någon åkomma.

Eftersom tråden handlar om Goda råd, så får mitt bli: Se mig inte i ögonen och gör dig själv en tjänst. Jag vinner alltid.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

De få gånger jag tittat någon rakt i ni ögonen har de slutat prata, börjat stamma, svettats ymnigt eller svängt med blicken för att inte drabbas av någon åkomma.

Eftersom tråden handlar om Goda råd, så får mitt bli: Se mig inte i ögonen och gör dig själv en tjänst. Jag vinner alltid.

Jag blir direkt sugen på att utmana dig på arga leken. Kommer du över:) ? Jag är direkt duktig, den enda som slagit mig är en åttaåring. Men han måste å andra sidan mutat lillebror femåringen som mitt under fajt klev in mot tävlingsarenan och fes ljudligt och fnittrigt. Då ballade jag ur 😎 .

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Goda råd är gratis det är dom kassa man får betala dyrt för. Kort sagt skit i att gå på alla pensionsfond försäljare som ringer dom bara snackar skit, nästan lika mycket som nuvarande regering även om det i sig är svårslaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...