Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja.

Fick precis mail gällande att jag varit prenumerant tidigare och att jag blir erbjuden en bra deal. En deal som vem som helst får ta del av. Fine, nog om det.

Jag gick in på sidan för de olika alternativen och blev lite förvirrad över hur ni på IDG har tänkt gällande priserna.

Hur kommer det sig att det blir dyrare ju längre tid man binder sig ? Det bör väl ändå vara tvärtom då ni vill binda upp kunderna på en prenumeration.

Som det ser ut i skrivande stund finns 4 alternativ:

1. 2 nr av Studio för 59:- (29,5:-/st)

2. 4 nr (halvår) av Studio för 149:- (37,25:-/st)

3. 8 nr (1år) av Studio för 399:- (49,875:-/st) helt plötsligt mer än 10:-/tidning dyrare

4. 16 nr (2år) av Studio för 799:- (49,9375st) ytterligare drygt 1:-/tidning dyrare

Jag personligen har inga problem att binda upp mig på en 24 månaders prenumeration då jag gillar er tidning. Men nu anser jag det inte prisvärt då jag kan få det billigare på antingen 2 nr eller 4 nr.

Vad är den ekonomiska aspekten i att låta stegen öka ju längre prenumeration man binder upp sig på i ert fall?

´En som undrar´

Annons
Postat

Bra fråga! Varför ska man betala mer? Då är det bättre att lägga pengarna på spara och få ränta på dom och få en tidning gratis på så sätt!

Det här var nog i snålaste laget!

Skriv ett nytt högre pris och dra ett streck över gamla priset och skriv rea! Helt plötsligt rea men till samma pris!

Postat

Hah, det var lustigt, rent spontant känns det ju faktiskt som att stegen borde gå åt andra hållet. Kan förstå om 2-nummersprov hade varit billigast för att hooka upp nya läsare med ett bra erbjudande för att de ska se vad de får, men när det fortsätter så blir man lite konfundersam.

Postat

Jag gick in under prenumerationfliken på studio.idg.se och kollade.

Om man tänker att det är ett engångserbjudande du har fått (att det inte går att använda vid upprepade tillfällen) och att det är ett rabbateratp pris så blir det ändå så att du spar mer pengar ju längre tid du tecknar prenumeration för.

Ordinarie prenumerationspriser:

16 nr för endast 999 kr (lösnr.pris 1264 kr)

8 nr för endast 549 kr (lösnr.pris 632 kr)

4 nr för endast 299 kr (lösnr.pris 316 kr)

På fyra eller åtta nummer får du 150:- rabatt jämfört med ordinarie prenumerationspriser. På sexton nummer får du 200:- rabatt.

Postat

Ja, även jag reagerade på att fler nummer gav högre styckepris. Men man får väl helt enkelt ta en tvåmånaders till att börja med...

Postat

Om man tänker att det är ett engångserbjudande du har fått (att det inte går att använda vid upprepade tillfällen) och att det är ett rabbateratp pris så blir det ändå så att du spar mer pengar ju längre tid du tecknar prenumeration för.

Aha, det förklarar saken. 😆

Postat (redigerat)

Ordinarie prenumerationspriser:

16 nr för endast 999 kr (lösnr.pris 1264 kr)

8 nr för endast 549 kr (lösnr.pris 632 kr)

4 nr för endast 299 kr (lösnr.pris 316 kr)

På fyra eller åtta nummer får du 150:- rabatt jämfört med ordinarie prenumerationspriser. På sexton nummer får du 200:- rabatt.

Jo men att summan totalt sett blir billigare är väl ändå rätt logiskt?

Hur skulle det fungera ekonomiskt att ge 200:- rabatt på 2 nummer? Ni skulle alltså få betala mig pengar för att ta en prenumeration.

Ni skulle kunna slänga ut en 10 års prenumeration för totalt 5520:-(69:-st) och jämföra med lösnummer 6320:-(79:-st) = 800:- rabatt

Är det en bättre eller sämre deal egentligen?

Stycke priset är högst relevant då ni själva använder lösnummer priset som argument för en prenumeration.

Jag accepterar ditt svar men jag anser ändå att den största win-win situationen borde vara att jag prenumererar på lång sikt och får ett billigare styckepris.

Jag vill inte på något sätt göra detta större än det är, utan jag tyckte mest det verkade konstigt att styck priset stegrar med prenumerations längden.

En tanke bara.

Mvh Pierre

Redigerat av Pesek

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.