makkan Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Köp "Mixing Audio" av Roey Ishaki - och högpassfiltrera det mesta utom kagge och bas, så lär du nog få fram lite bättre klarhet. Sedan är det ju att nöta och lära sig i åratal... hittade boken... http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0240520688&r=1 den finns i två varianter, vilken är det man ska köpa mån tro?
JohnRick Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 hittade boken... http://www.adlibris....=0240520688&r=1 den finns i två varianter, vilken är det man ska köpa mån tro? http://www.amazon.co.uk/Mixing-Audio-Concepts-Practices-Tools/dp/0240522222/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1363447257&sr=8-1 ...och high pass ->du låter de höga frekvenserna passera. Motsatsen till vad D200 skrev ovanför, som också är rätt. Kan ibland också kallas low cut.
makkan Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 http://www.amazon.co...63447257&sr=8-1 ...och high pass ->du låter de höga frekvenserna passera. Motsatsen till vad D200 skrev ovanför, som också är rätt. Kan ibland också kallas low cut. Ahhhh... såklart!! ordet säger ju allt!... high pass.... hahahaha... wingfoot rookie in the house 😉 tack för tipsen!
Signia Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Ahhhh... såklart!! ordet säger ju allt!... high pass.... hahahaha... wingfoot rookie in the house 😉 tack för tipsen! haha 🙂 var massa år sen jag lärde mig det där, men än idag väljer jag ofta fel, säkert hälften av gångerna liksom. Väljer lopass filter när jag egentligen skulle ha hipass
makkan Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 haha 🙂 var massa år sen jag lärde mig det där, men än idag väljer jag ofta fel, säkert hälften av gångerna liksom. Väljer lopass filter när jag egentligen skulle ha hipass Jag tänker spontant low eller high CUT.... Därför computade inte min hjärna vad JohnRick skrev 😉)
BluesBoy Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Kolla lite här: http://therecordingrevolution.com/2010/10/20/mixing-in-mono/ och här: http://therecordingrevolution.com/2011/05/23/5-minutes-to-a-better-mix-mixing-in-mono-part-23-of-31/ 🙂
Jon Rinneby Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Generellt tycker jag man ska akta sig för att low-cutta / high-passa för mycket, det är lätt att det låter sterilt/kallt. Däremot ska man självklart göra det efter behov, men absolut inte som regel. mvh Jon
makkan Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 jag ska självklart köpa boken... men tills jag har fått den så e jag nyfiken på om det finns någon som har några bra bastips att börja med.. jag har 2 remixar jag gjort som ska släppas snart så de finns en tidsfaktor som gör att de e lite brått 😉 så jag behöver lite snabba tips på vart jag kan börja... alltså... Jag sitter o jobbar med Logic... ska jag då öppna upp mitt arr o ändra om alla spår till mono? är detta första steget? vart ska jag börja? Mvh /makkan
makkan Postat 16 mars 2013 Postat 16 mars 2013 Kolla lite här: http://therecordingr...mixing-in-mono/ och här: http://therecordingr...-part-23-of-31/ 🙂 Lusläser länkarna nu! Tack! 😉
D200 Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Lägg Gain-pluggen på huvudbussen och slå på mono, sen är allt mono och prova därifrån.
Bloeas Postat 17 mars 2013 Postat 17 mars 2013 Låter intressant detta! 🙂 Hur viktigt är det att använda en monitor? Kan jag ställa ihop 2 HS50 i mitten och hur bör dom i så fall stå utan att det ser visuellt "sjukt konstigt ut" 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.