Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

när man har tex lagt upp en låt på myspacen eller på zippyshare så låter det anorlunda, kvaliten ändras eller om det är något typ av filter som lägs på.

jag undrar om man kan få tag på ett sådant filter eller hur man mastrar för att få fram den typ av effekt.

mvh / jake

Annons
Postat

Lägg upp låten på Myspace, koppla en bandspelare till datorn och lägg den på kassett och sen in i datorn i ditt musikprogram. Kan funka.

Postat
Lägg upp låten på Myspace, koppla en bandspelare till datorn och lägg den på kassett och sen in i datorn i ditt musikprogram. Kan funka.

Varför via kassett? Vore det då inte enklare att bara patcha vidare ljudet direkt från utgången till ingången på ljudkortet?^^

Postat (redigerat)
Varför via kassett? Vore det då inte enklare att bara patcha vidare ljudet direkt från utgången till ingången på ljudkortet?^^

Skulle det funka med min mbox? Att jag har en sladd från hörlursuttaget på mboxen och in i line in där bak?

Redigerat av karut4
Postat

Är bättre om du tar från main out på Mboxen till line in, glöm dock inte att stänga av utgång och monitoring på line in-kanalen annars får du sån där skön rundgång 😄

Det som händer när man lägger upp en fil på myspace är att den komprimeras hårt för att spara utrymme på deras servrar. Filen komprimeras och frekvenser som "inte märks" eftersom hörseln överlappar dessa tas bort, samma som när man komprimerar till mp3, men nu görs det mycket hårdare och i så stor utsträckning att det påverkar ljudkvalitén negativt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.