Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja ! Ja har letat mig fördärvad efter Bra plugins till mitt Cubase. Vill gärna hitta "Wave", som många rekommenderar, men kanske några andra också... Någon som vet någon bra sida att hämta ifrån ? får mest upp skräp från google tycker jag. Mycket tacksam för svar !

/Erik

Annons
Postat (redigerat)

Ärligt talat, så får du inte nödvändigtvis bättre resultat bara för att du skaffar bättre pluggar - inte förrän du verkligen har lärt dig att använda de du redan har och har tömt ut möjligheterna med dem.

Det är ingen mening att samla på pluggar som man inte behärskar, utan jag skulle rekommendera att du lär dig använda dem som ingår i Cubase innan du börjar leta efter annat. Det går alldeles utmärkt att få ett kanonbra resultat med dem. Gör du så, så har du både lärt dig hur de verkligen fungerar och dessutom lärt dig eventuella styrkor och svagheter, så att det sedan blir lättare för dig att leta efter det du behöver...

Jag har både Flux, Sonalksis och PSP kompressorer och eq, men jag använder dem inte alltid, utan ibland kör jag med de som är inbyggda i Cubase ändå, trots att de andra är betydligt dyrare... Det behövs alltså inte dyra pluggar i alla lägen, ens när man har kommit långt i ljudnörderiet... 🙂

Redigerat av Claes
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.