Jump to content
Annons

2st Presonus FP10 = Firewire problem?

Distadgurka

Recommended Posts

Hello!

Fick häromdagen hem ett Presonus FP10 kort, har alltså nu 2st som är sammankopplade!

Har fått dom att hitta varandra och finns med i programmen och hela kitet!

MEN

Datorn (HP Laptop) tappar kontakten med dem stup i kvarten, men det har aldrig varit några problem när jag bara körde med 1 kort. Och dom fungerar galant på min stationära burk!

Sitter Texas instruments kretsar i båda burkarna, men ändå hur många olika drivisar, operativsystem och grejjer jag testar så återstår problemet..

Nån som har några super tips? Gärna snabba, har massa trummor som skall läggas imon!

Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Från Presonus egen knowledge bank

21. General Questions - Why does my PreSonus interface randomly lose sync with my PC Laptop

http://www.presonus.com/kb/default.aspx?d=...PC%20Laptop.htm

Hoppas det hjälper

Dela på andra sajter

Där har vi nått vettigt! 😄 Ska testa det när jag kommer hem! Tack som fan!

Jag har själv två FP10'or som jag försöker seriekoppla men utan framgång. Att spela in från vardera kort går fint så dom e inte trasiga. Det går även fint att montera dem (samtidigt) och lägga till dem som källa i Sonar 6. Men när dom är seriekopplade så får jag ingen signal. Stänger jag av det ena så funkar det att spela in igen.

All input i denna fråga mottages tacksamt.

... och jag vill inte höra "köp en mac" en gång till :-P

Dela på andra sajter

Jag har själv två FP10'or som jag försöker seriekoppla men utan framgång. Att spela in från vardera kort går fint så dom e inte trasiga. Det går även fint att montera dem (samtidigt) och lägga till dem som källa i Sonar 6. Men när dom är seriekopplade så får jag ingen signal. Stänger jag av det ena så funkar det att spela in igen.

All input i denna fråga mottages tacksamt.

... och jag vill inte höra "köp en mac" en gång till :-P

Mina var med helt cp i början, Men det berodde bara på drivrutiner. Jag har ju den gamla fp10an (firepod) och den nya modellen fp10. Så jag fick leta upp massa specialprogram och drivrutiner för att dom skulle hitta varandra och sånt. Och nu funkar det galant!

Dela på andra sajter

Mina var med helt cp i början, Men det berodde bara på drivrutiner. Jag har ju den gamla fp10an (firepod) och den nya modellen fp10. Så jag fick leta upp massa specialprogram och drivrutiner för att dom skulle hitta varandra och sånt. Och nu funkar det galant!

Oroväckande med "massa specialprogram och drivrutiner". Var hittade du dom? Och vad hette dom?

Plz hlp!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.