lavrell Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 (redigerat) Tjena! Förra gången frågade jag om autostart av en mapp (Program) och nu är det MSN Messenger som krånglar ... har redan testat "msconfig" och kryssat ur den rutan men den blir ikryssad automatiskt igen. Min polare sa att han hade försökt lösa problemet men lyckades inte heller. Så ifall nån vet hur skulle jag vara tacksam 🙂 Tack på förhand /Micke Redigerat 25 december 2004 av lavrell
AndyPandy Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Ladda hem TuneUp Utilities från www.tuneup.de. Där finns en bättre "msconfig" där du kan ta bort det som står under autostart.
speed-focus Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Eller så väljer du bort "Kör Messenger automatiskt när jag loggar in till Windows" under alternativ i verktygsmenyn i messenger.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 gå in på kör skriv gpedit.msc sen datorkonfiguration / administrativa mallar / windowskomponenter / msn messenger och aktivera "starta inte vid uppstart" eller vad den heter. ( och om du har ett nyare msn så kan du göra som speed-focus säger, men på äldre messengers går det inte! )
Henke Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Eller den gamla pålitliga registereditorn (Kör -> regedit). 1. Gå till [HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Policies/Microsoft] 2. Skapa ny nyckel där (högerklick->nytt->nyckel) med namnet "Messenger" 3. Inuti denna skapar du en nyckel med namnet "Client". 4. Däri skapar du ett DWORD-värde (högerklick->nytt->DWORD-värde) med namnet "PreventRun" som du ger värdet 1 (dubbelklicka på den och skriv 1 i fältet "Data"). Klart!
Henke Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 (redigerat) OBS. Ovanstående gör även att Messenger inte kan köras över huvud taget och det kanske inte var riktigt vad du var ute efter? Hos mig personligen så har detta varit det första ingrepp jag gjort så fort jag bekantat mig med en ny dator, men på senare tid har jag tvingats svälja min stolthet och börjat använda denna djävulens kreation. Allt är maxmaxmaxs fel... 😄 Redigerat 15 januari 2005 av Henke
VacUm Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Jag har fimpat messenger via kontrollpanelen/administrationsverktyg/tjänster och kör allt sånt (msn, icq, irc) med Miranda istället.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.