Jump to content
Annons

Midi klaviatur


Fredde

Recommended Posts

Tjenare forum folket!

Är ny här som reggad, men har läst i forumet ett tag. Men känner mig nu redo förr att även delta 😆

Så jag tänkte att jag smäller till med en fråga direkt!

Jag går i midi-klaviatur köpar tankar, men är lite vilse i vad jag ska ha för någon. Som student är budgeten ganska begränsad, hälst inte över 1000kr, max 1500kr. Har tittat lite på enklaste modellen av M-Audios utbud, Keystation 49e, men har även kollat runt på begagnat marknaden o hittat storebrorn Radium 49 till ett bra pris. Den har ju lite mer knappar och så. Men vad behöver man dom till? Tänkte använda den till att spela in lite bas och trummor m.m. Har även en pianomodul som jag tänkte koppla in. Känner för att börja lära mig spela (klinka 😆 ) piano igen.

Tacksam för lite råd, så man inte köper grisen i säcken 🙂

Hade gött och på återseende!

Fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för infon!

Hmm, jag ska fundera lite på det här. Inga enkla svar verkar finnas, fast finns sådan igentligen? 😄

Läste någonstans här på forumet om latency när man spelade på midi klaviatur. Det hade jag inte ens tänkt på. Har inget bra ljudkort, ett SB Live platinum. Får Kanske kolla upp hur stor latency man får när man spelar via midi klaviatur med mitt ljudkort, hur man nu gör de?

Men fler tipps välkomnas! Jag är ju nybörjare på sånt här så alla tipps och saker man bör tänka på välkomnas stort! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett Evolution MK-249C.

Funkar helt ok, lite plastigt kanske men jag kan knappt spela klaviatur ändå. 😄

Spelar man seriöst piano så ska man nog nästan köpa ett masterkeyboard eller nåt och styra MIDI via det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...