Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

När jag exporterar mitt projekt i FL Studio 9 XXL Producer edition så låter min synt helt galet (SE INLÄGGET NEDAN!), den har tappat sin dist och styrka totalt. Jag tror att det är Fruity fast dist som spökar då det går fel just när den aktiveras. När jag spelar projektet direkt i FL dock så låter det bra, har testat att rendera som både .WAW och .MP3 men de låter likadant. Allt annat i projektet låter bra när det har renderats men det är just synten som inte gör det (när fast dist är aktiverat). Någon som har en aning om vad som kan vara felet?

Redigerat av Nasse
Annons
Postat

Har du koll på alla nivåer i projektet?

Har för mig att det hände mig något liknande när jag inte hade riktigt koll över en EQ på en synth plugg som gjorde att den gick över gränsen på Mp3. filen.

Så ta det lugnt med EQen på synthen och lägg på en limiter om du inte redan har det.

Lycka till 😏

Postat (redigerat)

Tack för svaret, dock fungerade det inte. Har en limiter på general redan så det verkar inte vara problemet. Jag vet, jag är usel på att förklara så jag laddade upp ett sample på hur synten låter renderad (om det finns något gemensamt ljud/problem som ni känner igen) och hur den ska låta (förlåt mig för den dåliga kvaliteten!). Skulle verkligen uppskatta om någon kunde lista ut vad felet är! Som sagt, tror att det är fast dist som spökar då fenomenet drar igång då den aktiveras.

Renderad:

Så som den ska låta:

Redigerat av Nasse
Postat

Hade ett liknande problem med Fruity Love Philter, men då hördes inget ljud från den kanal som hade filtret när jag exporterat. Spela i programmet funkade fint, och likaså när jag stängde av filtret. Jag hittade aldrig någon lösning, utan fick lägga på Edison på mastern och spela in låten så istället.

• 2 veckor senare...
Postat
Hade ett liknande problem med Fruity Love Philter, men då hördes inget ljud från den kanal som hade filtret när jag exporterat. Spela i programmet funkade fint, och likaså när jag stängde av filtret. Jag hittade aldrig någon lösning, utan fick lägga på Edison på mastern och spela in låten så istället.

Precis det jag är tvungen till nu, har postat samma tråd på en mängd forum men inget svar! Dock blir ljudet halvdant när man spelar in med Edison. Finns det något bättre sätt att spela in musiken på?

Postat (redigerat)
Precis det jag är tvungen till nu, har postat samma tråd på en mängd forum men inget svar! Dock blir ljudet halvdant när man spelar in med Edison. Finns det något bättre sätt att spela in musiken på?

Det enda som fungerar för mig är att välja det du ska spela in som input i FLs mixer och sedan trycka på record audio into playlist.

Redigerat av base10
Postat
Det enda som fungerar för mig är att välja det du ska spela in som input i FLs mixer och sedan trycka på record audio into playlist.

Läs trådens första inlägg så förstår du vad frågan är 😆

Postat
Läs trådens första inlägg så förstår du vad frågan är 😳

Men han ställde ju en ny fråga?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.