Rabieshund Postat 26 oktober 2009 Dela Postat 26 oktober 2009 Jag har letat massor efter ett skogsreverb men det enda jag hittar är detta: http://www.xs4all.nl/~fokkie/IR.htm#Forest Men jag kan inte använda filerna för jag behöver wavefiler (använder SIR1)! Killen som har spelat in reverbet säger att han inte tänker konvertera till wave utan man får hitta nån som kan konvertera dem åt en... Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig och konvertera skogsreverbet till wave? Jag är inte helt säker på hur det funkar men förhoppningsvis gör nån annan det. Skulle bli väldigt tacksam! Har varit ute efter ett skogsreverb ett bra tag nu. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 27 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2009 Fick dem konverterade nu av joachime. Tackar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Hmmm.. hur låter det? Kan du inte göra en liten demo av det, Rabies? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 (redigerat) Hmmm.. hur låter det? Kan du inte göra en liten demo av det, Rabies? Det vore väl kul om du uppdaterade ditt sound i slutet av 2009. Från Reverb A till skogsimpuls! ☺️ När jag tänker efter tror jag faktiskt jag använt just den här impulsen på ett spår på den här plattan. Redigerat 27 oktober 2009 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Vet att Lexcion har en algoritm dom kallar Wood Hall. Borde nog vara något du söker. Annars Tror jag Aether har det, iallafall några av presets heter något med "forest" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Vet att Lexcion har en algoritm dom kallar Wood Hall. Borde nog vara något du söker. Wood hall simulerar en konsertlokal med väggar klädda i trä. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 27 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2009 Tja det skulle jag väl kunna göra ikväll! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Jag vill också höra på skogsreverbet. Faktum är att jag nog blir skogstokig om jag inte får höra på det ikväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 🙂 jag vill också höra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 27 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2009 skogsreverb.mp3 Satte ihop en liten test med olika ljud. Det följer med tre olika reverb men jag testade bara ett här. Alla tre reverben var lite klena och man fick dra på rätt mycket. Tyckte att reverbet passade bäst på bongotrumman och rösten. Alla tre reverben hade ett lite hastigt slut så jag skruvade lite på envelope i SIR1 för att få det att låta mer naturligt. Sänkte även diskanten på reverbet lite. Alla ljuden är helt torra från början såklart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 (redigerat) Det vore väl kul om du uppdaterade ditt sound i slutet av 2009. Från Reverb A till skogsimpuls! 😆 Aldrig! 😆 Det där var inget för mig - hoppades att mixen skulle börja lukta mossa. Tillbaks till gamla hederliga! Redigerat 27 oktober 2009 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Inte som jag tänkte mig det skulle låta men lite "mulligt" var det allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Jo, det lär ena rätt trevligt tyckte jag. Fast kanske inte så roligt som namnet antydde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 27 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2009 Njae jag är inte heller helt nöjd. Men kanske går det att använda på nåt bra sätt ändå. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djbolton Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Jag tyckte att det lätt fint, trots att jag är svårt reverballergisk... Hmm jag har lyssnat på tok för mycket på Muse; Uprising, jag börjar bli immun 😄 /Johan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Kollade igenom de impulser som följer med Altiverb och hittade det skogsreverb jag använt tidigare. Inte jättestor skillnad jämfört med det Rabieshunden hittat. Altiverbimpulsen är aningen mer mossbelupen och har en snyggare svans. Hittade också några skogsinspirerade presets i Logics Spacedesigner, men de hade något irriterande i diskanten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 28 oktober 2009 Dela Postat 28 oktober 2009 (redigerat) Man kanske måste lägga det på en gran som knarrar i vinden för att få fram mossan. Eller lite hackspettsdarr. När jag bodde hos föräldrarna testade jag att lyfta ut basstärkaren i skogen nån gång, minns att jag tyckte det var obehagligt ljud när man bara hörde direktljudet ( djup, mossig granskog ). Redigerat 28 oktober 2009 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.