Hemluth Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Ganska enkel fråga: Finns det någon plugg som förenar två monoproppar till en stereopropp?
insolitus Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 (redigerat) Ganska enkelt svar: Ja, eller får du löda. EDIT: Stvafel. Redigerat 25 december 2004 av insolitus
Hemluth Postat 25 december 2004 Trådstartare Postat 25 december 2004 Vad kallas en sådan (har sökt lite på Cleas Ohlson, men det brukar underlätta med ett sökord)?
insolitus Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Jag kollade lite på Clas Ohlsson och sökte på sladd. Då hittade jag nåt vid namn förgreningssladd som såg läpmligt ut, sen beror det ju på hurdana kontakter du vill ha i ändarna också. Annars får du väl gå in i en musikaffär och fråga, det är nog lättare. 🙂
Hemluth Postat 25 december 2004 Trådstartare Postat 25 december 2004 (redigerat) Tackar, som du sade verkar den faktiskt lämplig. Nu har jag ju i alal fall en aning om vad jag ska benämna detta som om jag promenerar in i en musikaffär. EDIT: En ny frågeställning har komit upp: Blir det verkligen stereo om man samlar två mono elelr får man bara en ny stereo? Jag har diskuterat det med lite folk, men ingen har koll på hur propparna egentligen fungerar. Redigerat 25 december 2004 av Hemluth
VacUm Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Vanliga insertkablar funkar ju precis så. Använd sånna. Finns säkert i dom flesta musikbutiker.
captain nemo (oregistrerad) Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Tackar, som du sade verkar den faktiskt lämplig. Nu har jag ju i alal fall en aning om vad jag ska benämna detta som om jag promenerar in i en musikaffär. EDIT: En ny frågeställning har komit upp: Blir det verkligen stereo om man samlar två mono elelr får man bara en ny stereo? Jag har diskuterat det med lite folk, men ingen har koll på hur propparna egentligen fungerar. Det beror helt och hållet på vad som finns i sladdarna från början. Den kabel du talar om är inget annat än en förgrening som delar på sladden. Det är ju fortfarande två skilda signaler somfärdas i sladden - oavsett om den går ihop i en sk stereopropp eller om den delas till två monoproppar. //nemo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.