Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har laddat hem olika AU-plugins som jag tänkte lägga in i Logic Express 8. Eftersom jag inte har arbetat med plug-ins i Logic tänkte jag be om lite hjälp.

Hur går man till väga för att installera? Vart ska man placera en plug-in?

Läste något om en "component" mapp, men jag hittar ingen när jag söker igenom min hårddisk.

Uppskattar hjälp! 🙂

/L.K

Annons
Postat

Antingen har en plugg en egen installerare.

Eller så lägger du pluggen i Component mappen.

Användare/Bibliotek/Audio/Plugins/Components

Postat

Tack så mycket för de snabba svaren!

Hittade en VST-mapp, vad innebär detta? Då jag har förstått att Logic enbart stödjer AU-plug-ins.

Postat
Tack så mycket för de snabba svaren!

Hittade en VST-mapp, vad innebär detta? Då jag har förstått att Logic enbart stödjer AU-plug-ins.

De där mapparna är inte specifika för Logic, utan för alla musikprogram du installerar på datorn. Om du skulle installera Cubase t.ex. så skulle VST-pluggarna ligga där.

Postat

När man har lagt in en plug-in i ovannämnda mapp, är det bara att starta Logic och köra igång eller är det någon ytterligare process?

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag brukar bara ladda hem det jag vill ha och sen installerar det sig självt eller finns en installerare i "paketet" och nästa gång jag öppnar Logic så finns det där. Kort sagt det är nog bara att testa och se.

Postat

Längst ner i listan av plug-ins ligger en "flik" som heter Audio Units, där hamnar alla pluggar du installerar...

All info om hur du installerar pluggar finns dels i manualen till Logic och bör även finnas på tillverkarens hemsida eller följt med när du köpte...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.