Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan.

Jag hade tidigare ett SB audigy 2 kort med surround. Då pluggade jag in 4 sateliter in i subben och sen en kabel vidare till PCI kortet. Men nu vetifaan hur jag ska kunna koppla in skiten med mitt m-audio delta 1010. Kan man köra korten parallelt med varandra och på så vis koppla in dom eller hur gör jag?

Alla tips är välkomna.

MVH/Kenny =)

Här är en bild på interfacet om det skulle vara nyttigt att se?

delta_1010.jpg

edit: stavfel

Redigerat av addic59
Annons
Postat

någon som är ivrig?.. 30min och vill ha svar..=)...

Vad kör du för sequencer prgm?... man får väll adressera alla 6 kanalerna (5.1) ut på bussar på utgångarna på ljudkortet.. eller det funnkar inte?

Postat (redigerat)
någon som är ivrig?.. 30min och vill ha svar..=)...

Vad kör du för sequencer prgm?... man får väll adressera alla 6 kanalerna (5.1) ut på bussar på utgångarna  på ljudkortet.. eller det funnkar inte?

Problemet är ju att sateliterna ska in i subben och sen vidare till ljudkortet (vanligtvis).

Vet inte hur annars det ska kopplas. Ifrån subben så är det en stereo mini-jack som ska in någon stans. Ska jag änvända dom digitala utgångarna till detta?

Jag använder mig av Reason och Cubase.

MVH//Kenny

Edit: glömde säga att sateliterna drivs från slutsteget i subben så jag kan inte koppla in dom var för sig i utgångarna på ljudortet.

Redigerat av addic59
Postat

Tja, som jag har förstått det ska du väl koppla en kanal ut från ljudkortet till varje högtalare.. precis som med vanlig stereo. Sitter på ett 1010lt och har för mig att man kan adressera ut till kanalerna på ljudkortet från ljudkortets "mixer". Är dock inte hemma nu över julhelgen så jag skulle nog kunna hjälpa dig mer sen när jag kommer hem efter nyår ifall det fortfarande då är aktuellt... Är det 5.1 surround?

Aja, nu ska jag bli fullare.. återkommer... go' jul!

Postat

Hmm datorn säger att det är 5.1 men jag har ju bara 4 st sateliter och en sub så 4.1 om man kan säga så. Jo jag vet hur du tänker. Men hur ska subben kunna driva sateliterna då? Såhär ska vanligtvis mitt surround kopplas.

4 st sateliter (RCA) --> Sub (stereo mini-jack) ----> PCI kort.

Blir jag illa tvungen att införskaffa en förstärkare till dom. Känns väldigt onödig iom att subben egentligen ska driva dom.

hmm jag är helt mållös. Måste fixa detta snarast. Sitter med ett par 20 watts stereohögtalare med omfång på 200 - 14khx ungfär och med 4" baselement =).

Som du förstår så är det inte sååå kul att mixa i dessa högtalarna =).

MVH//Kenny

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.