Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Skaffade mig ett M-Audio Fast Track USB ljudkort häromdan, och försöker få det att fungera i Logic Platinum 5.01. Problemet är att jag vill att ljudet ska spelas in från mitt M-Audio USB kort och spelas upp genom mitt standard Creative SB Live kort. Är det någon som har något tips på hur jag ställer in detta?

Redigerat av stradivarius
Annons
Postat

Vågar inte säga på rak arm om det går. Troligtvis. men jag hade i varje fall hellre låtit det gå ut via kortets RCA utgångar.

Postat

Det var en mycket bra idé... Dessvärre fungerar inte min Line-In ingång på SB Live kortet så då är jag tvungen att använda mick ingången... blir inte så vackert... men tack i alla fall :rolleyes:

Postat

Får man fråga om varför du vill att ljudet skall spelas upp från SB-kortet? Varför kör du inte utljudet från M-audio-burken också?

Postat
Får man fråga om varför du vill att ljudet skall spelas upp från SB-kortet? Varför kör du inte utljudet från M-audio-burken också?

Det var det jag menade. Kanske borde ha varit tydligare :rolleyes:

Postat

Självklart ska du få svar på det :rolleyes:

Det är så att jag inte har investerat i några studiomonitorer, och till SB kortet sitter det uppkopplat ett 5.1 system som jag är jättenöjd med. Kommer dock inom kort investera i en ny dator gjord för musikproduktion, troligen från Audiomaster, så detta är bara en tillfällig lösning.

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Det går att ställa in olika hardwares för wave player och för recording i Logic 5.5 i alla fall.

Sedan är det så att SB troligen ger dig alltför lång latency för att du skall tycka att det är kul att spela.

Tydligen går det att hämta hem drivrutiner till SB hos kvr, men jag kan inte svära på att de fungerar.

Jag tycker att det i alla fall verkar vara att be om krångel. Varför inte ta delar av ditt 5.1-system och ansluta till M-audio-kortet?

//nemo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.