debatt Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 (redigerat) Vanessa and the O's, dvs. Vanessa Contenay-Quinones! lyssna på "Charlie Charlie" t.ex. Bläddra bland videosarna Enough said Jag kan hälsa henne nåt om du vill... 😲 Redigerat 25 oktober 2009 av debatt
debatt Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 (redigerat) Jäkla Memphis... nu måste jag ju köpa några franska plattor också... 😲 Edith Piaf "Non, je ne regrette rien". Klart bäst. Frankrike kommer aldrig få någon i närheten. Mireille Mathieu är förvisso bra också. Redigerat 25 oktober 2009 av debatt
ridley Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Jag slår definitivt ett slag för Edith Piaf! Helt fantastisk musik
Pazo Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 är inte Celine från canada? eller har jag fel.. liksom man pratar ju franska i canada 😲
Overkill Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 är inte Celine från canada? eller har jag fel.. liksom man pratar ju franska i canada 😆 Ja, du har rätt. Men vad har det med saken att göra? 😛
sixties Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 några andra franska grejer jag gillar (för modligen inte du men ändå): Indochine- L´aventurier plastic bertrand: ca plane pour moi Michel Polnareff: la poupée qui fait non (skitbra låt!!)
Memphis Postat 25 oktober 2009 Trådstartare Postat 25 oktober 2009 är inte Celine från canada? eller har jag fel.. liksom man pratar ju franska i canada 😄 Hoppsan, ja hon var ju visst från Kanada. 🙂 Fel av mig, någon ljög för mig då. 😄 Får erkänna att jag faktiskt inte visste att det finns fransktalande delar i Kanada. 😄 /Memphis
debatt Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Hoppsan, ja hon var ju visst från Kanada. 😄 Fel av mig, någon ljög för mig då. 🙂 Får erkänna att jag faktiskt inte visste att det finns fransktalande delar i Kanada. 😄 /Memphis Genuint CHOCKAD!
debatt Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 (redigerat) Ja, du har rätt. Men vad har det med saken att göra? 😛 Det dög bara om de var från Frankrike... och moderna... och sjöng bra... och föll i hans smak... och den är nog god Redigerat 25 oktober 2009 av debatt
Anjou Postat 25 oktober 2009 Postat 25 oktober 2009 Vanessa and the O's, dvs. Vanessa Contenay-Quinones!lyssna på "Charlie Charlie" t.ex. Bläddra bland videosarna Enough said Jag kan hälsa henne nåt om du vill... 😛 Känner du henne? Jag spelar gitarr på en skiva där hon är gästsångerska på en låt! Med andra ord..., vi är ganska tajta 🙂
Björn Olsberg Postat 27 oktober 2009 Postat 27 oktober 2009 Raderade ett gäng inlägg som inte hade med ämnet att göra. För privata diskussioner genom PM. Mvh,
Implasticyde Postat 27 oktober 2009 Postat 27 oktober 2009 Kate Ryan, är förvisso från Belgien men är det inte franska hon sjunger på? När jag tänker efter låter det i Désenchantée som hon sjunger "Tjena Uffe, Nu skall bögarna tas" en bit in i låten men det är kanske en helt annan historia... :-P
spaceman Postat 17 mars 2011 Postat 17 mars 2011 (redigerat) Är också smått galen i fransk musik och det franska språket i sång och text. Lyssnat mycket just nu med Nolwenn Leroy och plattan Bretonne. En annan tjej som kallar sig Zaz med plattan Zaz är kalas. Sen har vi ju Mylene Farmer. Smörig ja, men Blue Noir som senaste plattan heter, och tidigare Anamorphosee och L'Autre plattorna... Redigerat 17 mars 2011 av spaceman
Jetblack Postat 17 mars 2011 Postat 17 mars 2011 (redigerat) Gammal tråd, ser jag. 2009 var ju på den tiden när vi hade vänstertrafik och man var tvungen att köpa en tillsats till tv:n för att kunna se TV2. Men men, tipsar gärna om Lââm. Hon gjorde en cover på temat från "The persuaders!" ("Snobbar som jobbar") under namnet "Enfant du monde", som har spelats mycket i svensk radio fastän den är på franska. Otrolig sångröst! Går att lyssna på hennes skivor på hennes hemsida: Lââms hemsida Redigerat 17 mars 2011 av Jetblack
Jaker Postat 30 juni 2014 Postat 30 juni 2014 Gitarristen i min jazzkvartett har en trio med git, bas och sångerska. Hon sjunger mycket på franska. Fast det är jazz på riktigt. Dom brukar lira live med hela 40-tals utstyrseln. 1
chiptraxxx Postat 1 juli 2014 Postat 1 juli 2014 Kate Ryan, är förvisso från Belgien men är det inte franska hon sjunger på? När jag tänker efter låter det i Désenchantée som hon sjunger "Tjena Uffe, Nu skall bögarna tas" en bit in i låten men det är kanske en helt annan historia... :-P Japp d e en cover på mylene farmer 😛 därför på franska?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.