Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jäkla Memphis...

nu måste jag ju köpa några franska plattor också... 😲

Edith Piaf "Non, je ne regrette rien". Klart bäst.

Frankrike kommer aldrig få någon i närheten.

Mireille Mathieu är förvisso bra också.

Redigerat av debatt
Postat
är inte Celine från canada? eller har jag fel.. liksom man pratar ju franska i canada 😆

Ja, du har rätt. Men vad har det med saken att göra? 😛

Postat
är inte Celine från canada? eller har jag fel.. liksom man pratar ju franska i canada 😄

Hoppsan, ja hon var ju visst från Kanada. 🙂 Fel av mig, någon ljög för mig då. 😄 Får erkänna att jag faktiskt inte visste att det finns fransktalande delar i Kanada. 😄

/Memphis

Postat
Hoppsan, ja hon var ju visst från Kanada. 😄 Fel av mig, någon ljög för mig då. 🙂 Får erkänna att jag faktiskt inte visste att det finns fransktalande delar i Kanada. 😄

/Memphis

Genuint CHOCKAD!

Postat (redigerat)
Ja, du har rätt. Men vad har det med saken att göra? 😛

Det dög bara om de var från Frankrike...

och moderna...

och sjöng bra...

och föll i hans smak...

och den är nog god

Redigerat av debatt
maart (oregistrerad)
Postat
Edit: Piaff. 😛🙂

snyggt! 🙂

Postat
Vanessa and the O's, dvs. Vanessa Contenay-Quinones!

lyssna på "Charlie Charlie" t.ex.

Bläddra bland videosarna

Enough said

Jag kan hälsa henne nåt om du vill... 😛

Känner du henne?

Jag spelar gitarr på en skiva där hon är gästsångerska på en låt! Med andra ord..., vi är ganska tajta 🙂

Postat
Kate Ryan, är förvisso från Belgien men är det inte franska hon sjunger på? När jag tänker efter låter det i Désenchantée som hon sjunger "Tjena Uffe, Nu skall bögarna tas" en bit in i låten men det är kanske en helt annan historia... :-P
  • 1 år senare...
Postat (redigerat)

Är också smått galen i fransk musik och det franska språket i sång och text.

Lyssnat mycket just nu med Nolwenn Leroy och plattan Bretonne.

cover2.jpg

En annan tjej som kallar sig Zaz med plattan Zaz är kalas.

61oA96qZ3cL._AA160_.jpg

Sen har vi ju Mylene Farmer. Smörig ja, men Blue Noir som senaste plattan

heter, och tidigare Anamorphosee och L'Autre plattorna...

Redigerat av spaceman
Postat (redigerat)

Gammal tråd, ser jag. 2009 var ju på den tiden när vi hade vänstertrafik och man var tvungen att köpa en tillsats till tv:n för att kunna se TV2.

Men men, tipsar gärna om Lââm. Hon gjorde en cover på temat från "The persuaders!" ("Snobbar som jobbar") under namnet "Enfant du monde", som har spelats mycket i svensk radio fastän den är på franska. Otrolig sångröst! Går att lyssna på hennes skivor på hennes hemsida: Lââms hemsida

Redigerat av Jetblack
  • 3 år senare...
Postat

Gitarristen i min jazzkvartett har en trio med git, bas och sångerska. Hon sjunger mycket på franska. Fast det är jazz på riktigt. Dom brukar lira live med hela 40-tals utstyrseln.

• Gilla 1
Postat

Kate Ryan, är förvisso från Belgien men är det inte franska hon sjunger på? När jag tänker efter låter det i Désenchantée som hon sjunger "Tjena Uffe, Nu skall bögarna tas" en bit in i låten men det är kanske en helt annan historia... :-P

Japp d e en cover på mylene farmer 😛 därför på franska?

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.