corliss Postat 23 oktober 2009 Dela Postat 23 oktober 2009 Hej kära forum. Min första post... Jag har länge kört cubase sx 2 och frekvent använt quadrafuzz plugin. Idag uppdaterade jag operativsystemet (win 7) och passade också på att updatera till cubase 5. Men ack, ingen quadrafuzz! Därav: hur kan jag få quadrafuzz till cubase 5? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
corliss Postat 24 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2009 någon som vet..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tophe Postat 24 oktober 2009 Dela Postat 24 oktober 2009 Det är inte så att de finns i VST-mappen när du installerat SX2? I så fall kanske du kan testa att bara kopiera de DLL-filerna... kan kanske funka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
corliss Postat 24 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2009 aa, jag tänkte också det men sedan lästa jag någonstans att det inte skulle funka. Men visst är det värt att testa lite jobbigt bara att installera cubase sx2... Skulle bli fruktansvärt tacksam om någon kunde posta en nedladdningslänk (har själv letat men inte hittat). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YellowStudio Postat 24 oktober 2009 Dela Postat 24 oktober 2009 Du har en mapp på din skiva till 5an, additional content, där ligger lite pluggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 24 oktober 2009 Dela Postat 24 oktober 2009 Du har en mapp på din skiva till 5an, additional content, där ligger lite pluggar. Tack för tipset. Det ska jag kolla upp nästa gång jag har studiodatorn igång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mixtur Postat 24 oktober 2009 Dela Postat 24 oktober 2009 aa, jag tänkte också det men sedan lästa jag någonstans att det inte skulle funka. Men visst är det värt att testa lite jobbigt bara att installera cubase sx2... Skulle bli fruktansvärt tacksam om någon kunde posta en nedladdningslänk (har själv letat men inte hittat). Elementärt min kära watson, den ligger på installations cd:n/dvd:n. Kommer inte ihåg exakt katalog nu men den finns där. Nu kommer jag inte ihåg hur det var med 5:an, men den finns definitivt på 3:an och om jag inte missminner mig på 4:ans CD: också. Annars kan du lätt kopiera ifrån någon annans installation, det är bara DLL filen som behövs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
corliss Postat 24 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2009 yes, det funkar! Om någon annan har problem med detta kan jag passa på att säga (kanske uppenbart...) att man inte får glömma att trycka på uppdatera i plug-in information efter att man kopierat över filen. Tack för hjälpen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jp80x0 Postat 28 oktober 2009 Dela Postat 28 oktober 2009 Annars finns alla gamla pluggar på ftp.steinberg.net , t.ex Reverb A, Quadrafuzz osv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.