Jump to content
Annons

En fråga till er pundare


debatt

Recommended Posts

Hellu!

Jag har aldrig förstått detta med knark. Men en sak är ännu mer förbryllande. När man ser någon röka en haschcigarett (oftast sker min sådan visuella upplevelse genom någon film på teveapparaten), så håller alltid vederbörande cigaretten bakochfram. Inte alls på samma sätt som en vanlig cigarett. Hur kommer det sig?

Har ni tänkt på det?

Kan den lättare slockna än vanliga cigaretter?

🙂

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Är du säker på att du inte varit och nallat lite?

Jo men tobakscigaretter hålls oftast (numera) mellan tumme och pekfinger med handflatan riktad framåt. En joint hålls (på film) ofta mellan tumme och pekfinger men med handflatan riktad mot hakan/bakåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, okej. Kanske kan vara vinden (vilket får det att brinna snabbare). Laddar man med rent gräs så är varje sekund dyrbar. 😏 En faktor med tumme-pekfingergreppet att det minimerar kontaktytan spliff kontra hand så att man inte bränner sig lika lätt. Mest tror jag nog dock som du säger, Fidden, att det handlar om att upprätthålla en image.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tilläggas ska väl att jag sett både en och två spliffar bli inmundigade IRL, och vad jag kan minnas har jag aldrig varit med om att det gått till på det här sättet. Kanske är mest en filmgrej. För att signalera vad det handlar om.

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom vill jag påpeka att termen pundare betyder amfetaminist, eller tjackis, och inte alls har något att göra med gräs som sådant.

Nej just det, enligt det snäva perspektivet. Med det breda perspektivet innefattar det alla former.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag uppfattat det så har det att göra med att man inte askar spliffen för att inte förlora något, och hemrullade saker är inte riktigt lika stabila som vanliga cigaretter som man kasta runt på hur som helst utan att de pajar eller slocknar. Så dels för att hålla den stadigare och dels för att skydda mot eventuell vind, så att glöden inte ramlar av ;> Plus att det ser coolt ut på tv så folk måste göra det i verkligheten också!

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång i världen när man smygrökte på utsatta ställen i skyttegravarna höll man ciggen inne i

handen för att fienden inte skulla kunna se glöden. Vanan spred sig när man fick se i krigsfilmer

hur soldater gjorde när de rökte och att det såg tufft ut, samt naturligtvis med soldater som

återvände hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Har aldrig tänkt på det men undrar just hur etiketten ser ut när det gäller en jordbumlig då hmm, men det förkekommer iofs inte så ofta i TV serier och filmer? Det där är bara larv och tänk på dom där stora feta jamajca jointarna som är som värsta cigarrerna, då funkar det ju inte att hålla så där ändå för dom tittar ju fram ändå. Nä skippar man att blanda i sånt i rökat så kan man ju hålla ciggen som man vill det är befriande på många sätt, om man inte är i en skyttegrav förstås.

Kort sagt det finns nog lika många könstiga koder i den världen som i svenssons dvs min.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på att man inte sätter något filter i jojntarna, och dessutom försöker röka i sig så mycket som bara är möjligt av tobaken.

Om du håller pinnen mellan pek- och långfinger ökar anliggningsytan mot cigaretten, och du bränner dig, men om du håller den med fingerspetsarna så går det att röka ytterligare två bloss utan att du bränner dig.

Slutligen har du även tjockare skinn på fingertopparna jämfört med mellan fingarna, så du klarar hettan från glöden bättre.

Simple as that!

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på att man inte sätter något filter i jojntarna, och dessutom försöker röka i sig så mycket som bara är möjligt av tobaken.

Om du håller pinnen mellan pek- och långfinger ökar anliggningsytan mot cigaretten, och du bränner dig, men om du håller den med fingerspetsarna så går det att röka ytterligare två bloss utan att du bränner dig.

Slutligen har du även tjockare skinn på fingertopparna jämfört med mellan fingarna, så du klarar hettan från glöden bättre.

Simple as that!

R

Nu förutsätter du stelopererad handled?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Visst kan man sätta filter på jointarna frågan är väl bara varför jointar och har man inte råd eller förstånd att skita i dom sista två blossen som då 1 har anrikats av nikotin 2 förmodligen inte innehåller ett skit thc då den är förbränd fyra bloss tidigare 3 ytterligare ökar risken för skador på luftvägarna iom den heta röken. Kort sagt det är som sagt bara nåt slags film larv som dom tar efter eller att dom står i en skyttegrav eller av nån annan anledning inte vill att glöden ska synas. Förmodligen gör cigarettrökande knarkspanare lika dant när dom är ute på jobb och blir röksugna men jag är ganska säker på att dom inte blandar ut sitt 😮 .

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Nä inte pundare jag hatade skiten på min tid men däremot före detta brassrökare med betoning på för länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...