hackeman Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 (redigerat) LÅTNAMN: Vet du ens att det är jul? ARTIST/GRUPP: Studio N.Ö.R.D GENRE: Julhumor LÅTLÄNGD: 03:35 PRODUCENTER: Demoniqus, Hackeman & Hammagrella MEDVERKANDE: Se nedan EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: MP3 STORLEK: 4,92MB LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Julgåva eller julplåga, välj själv, men det här är från oss veteraner till alla er andra. 😄 När vi kom på den här idén var vi tvungna att sätta gränsen någonstans för vilka vi skulle bjuda med, så vi valde att bjuda in alla veteraner (samt Roffe som special guest 🙂) - bara så ingen undrar varför han/hon inte blev inbjuden. De veteraner som valde att medverka har sedan bidragit med bild på sig själv och/eller ett sångspår ovanpå vår mix. Resultatet ser och hör ni här. Vilka veteraner som medverkade med vad ser ni på baksidan av omslaget. För den som inte vet - veteran blir man när man postat minst 500 inlägg på forumet. Veteran och nörd är nog ofta en och samma sak. 😄 CD-omslaget ovan (med sångtext på insidan) finns i högupplösning att hämta här. [ZIP 3,94MB] Den som har tillgång till originalomslaget (från vinylsingel) kan roa sig med att FINNA FEM FEL. Och då syftar jag inte på alla veteran-nyllen med tomteluvor (vi är rätt!) utan fem andra förändringar på framsidan av omslaget. Fina priser utlovas... inte. 🙂 GOD JUL ÖNSKAR VI VETERANER!!! ------------------------8<--------------------------- Det är julaftonskväll - och det lyser så fint om din MIDI-modul Julaftonkväll - men ingen har pyntat din studio med jul Men även du som bor i studion, har förtjänat gröt och gran Så ta av dig dina lurar - på doppar-dan Vi ber en bön - en bön för vår studionörd Som sitter instängd i sitt rum och inte alls vill bli störd Det finns en värld utanför ditt fönster, den är konstig, kall och tom En värld helt utan metronom, en värld utan kompression Där Gunther, Nic och Familjen bor, en värld som inte älskar ljud Och där guden inte heter Olsberg - utan bara Gud! Och den enda snö du ser är på din monitor Och din enda klapp är handclap i en låt (Oooh) I studion trivs ingen julgran Och ingen tomte hittar hit Vet du ens att det är jul idag? (Skål på dig) ta en mugg av morsans glögg (Här får du) tejpa på dig tomteskägg Vet du ens att det är jul idag? <rap> Snön lyser vit på taken Den tiden på dygnet när endast studiotomten är vaken Utanför studion tindrar ögon, alla läser julkort Medan du väljer att fira med ditt ljudkort Kom ut fort, det finns så mycket du missar därute Folk knäcker nötter, dansar & njuter Folk tittar på Ernst, har kul när du har midistrul Studionörd vet du ens att det är jul? </rap> Studio nöörd vet du ens att det är jul, din Studio nöörd vet du ens att det är jul, din Studio nöörd vet du ens att det är jul, din Studio nöörd vet du ens att det är jul, din Studio nöörd vet du ens att det är jul idag. ------------------------8<--------------------------- Redigerat 19 maj 2005 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rygge Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Sååå jävla bra!!...ehmm och sant 😄 God jul på er!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 GOD JUL, era nördar! /nörd 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Skitbra. Och en god jul till er som engagerat er i tider av köer, julklappköp, glöggprovning och bränna sig på tummen när man tar skinkan ur ugnen. Må Lugnets stjärna lysa över er under helgen för att ni skall fyllas med inspiration lagom till det nya året. God Jul och Gott nytt år //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 "rörd" Fy faen vad bra! Tack alla goa veteraner!!! 😄 Och God Jul på er hela bunten!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Kul att höra hur det blev tillslut. 😄 Nu packar jag mig iväg för några dagar, hoppas ni får en trevlig jul här på forumet. Själv hade jag faktiskt tänkt att fira jul i verkligheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
baloo (oregistrerad) Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 (redigerat) LOL!!! 😄 haha.. vilken skön låt..... skön första julklapp så här på morgonen 😉 GOD JUL gott folk och gott nytt år! Redigerat 24 december 2004 av baloo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Gött att det är klart. GOD JUL !!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rojk Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Nu fick jag min julstämning...tack killar. Sen vill jag att ni gör ett album också 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 (redigerat) vad söta ni är. nu är jag HELT säker på att det här forumet piskar alla andra till helvetet. Redigerat 24 december 2004 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Så fint! Tack Demonen, Hacke & Hamma. 😄 ...åter till glöggen... Och Goooood Jul på er allihop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Hahaha, nu fick jag nästan lite ångest att jag kollade detta forumet det första jag gjorde när jag vaknade, istället för att ta en pepparkaka och kolla in snön utanför. (jag visste inte ens att det hade snöat 😄 ) 😉 Riktigt schysst jobb allihopa. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kringlan Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 God jul och glad påsk när jag ändå håller på. Mycket myspys!.. Rejält me julstämning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 God Jul....Jag tror basen ska ner lite vid 1:43, prova lite notchfilter vid 1:50.... 😄 Verkligen ambitiöst God Jul igen..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 hahaha 😄 Helt jävla suveränt! Känns som den är riktad mer till er själva än nån annan dock. 😉 God jul och så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 🙂 Texten är ju kanon!! Och visst sjunger vi fint! 😉 Hmmm.... Det säger ju kanske en del när man sitter framför studioforumet när klockan är tio över tre på julafton... Men TVn är faktiskt på också, så Kalle och arapapa-fågeln är med mig... 😛 GOD JUL! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kringlan Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 🙂Texten är ju kanon!! Och visst sjunger vi fint! 😉 Hmmm.... Det säger ju kanske en del när man sitter framför studioforumet när klockan är tio över tre på julafton... Men TVn är faktiskt på också, så Kalle och arapapa-fågeln är med mig... 😛 GOD JUL! Orka med kalle varje jävla år.. ta en titt på Supermario Långbens Julspecial i stället.. MYCKET underhållande 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 God jul allihop... sitter i ett regnblött Ystad och ska snart äta lite julbord... Men kunde inte slita mig.. va tvungen att se hur omslaget blev... schysst jobbat Hackeman. ..nästa gemensamma projekt kanske blir ett bidrag till nästa melodifestival? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Ond Jul på er alla! Jag hade varit med om jag hade fått vocoda min röst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tranback Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 helt underbart blev nästan gråtfärdig 😉 rappen var underbar längtar tills man blir veteran själv då kanske man får va med på sånna här trevligheter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Denna låt kommer slå haha. Fy faan vilken skön låt. Härligt jobbat grabbar =). Synd att man blev veteran nyss =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Hahaha! Klockrent! det enda man saknar i texten var väl nåt om Allak stolen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 (redigerat) *fäller en stilla tår i julaftonskvällens mörker* Så vackert! Det här är nog den finaste jullåt som spelats in inom Sveriges gränser sedan Jussi Björlings version av O helga natt. En eloge till er grabbar! 😉 Redigerat 24 december 2004 av nkai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 🙂 Härligt härlig ! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Det strålar en stjärna..Nä flera stycken på Studioforumets himmel. Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jojje84 Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Riktigt najs sammarbete! En fin julklapp såhär på julaftonenens sena timme! Nästan så att jag ångrar att jag inte satt i studion hela dagen istället för att dricka glögg, käka julbord och öppna trevliga paket. 🙂 Men bara nästan alltså... Som avslut: Fan va stämning! Bra jobbat och GOD FORTSÄTTNING! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 Man kan inte annat än älska er alla 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 24 december 2004 Dela Postat 24 december 2004 sjutton.. nu är m an lite sen.... 🙂 iaf... gooooooooooooood juuuul! hoppas ni får många hååårda paket (som förhoppningsvis ger ifrån sig ljud efteråt) 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ulf_A Postat 25 december 2004 Dela Postat 25 december 2004 God Jul alla studionördar! Och alla andra oxå för den delen !! På Julen får man vara sen . . . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 25 december 2004 Dela Postat 25 december 2004 (redigerat) Whoohoo!! Vi är bäst! Vem är det som rappar föresten? EDIT: God Jul (för sista gången på det här forumet i år hoppas jag) Redigerat 25 december 2004 av insolitus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.