Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Går och har tråkigt nu för tiden och va vungen att hitta på något knäppt

Hadde lite gammal skit liggandes i garaget och började fundera om det skulle funka på en akustisk gitarr

så nu blir det el-akustisk tele h ha ha ha. Är det någon som har testat det här? ommer det att låta för djävligt eller kommer det att funka???

Tacksam för tips he he he.

20091021285.jpg

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Är det en nylongura så kan det bli risk för pilbåge dvs locket sjunker in under stallet och även under övre delen av greppbrädan (delen som är limmad på locket). Själva ljudet kan bli fräckt som fan om du har tur men feedback kan ju vara en stor risk oxå.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Det var ju inte det snyggaste jag sett om jag säger så... 😎

Postat
Är det en nylongura så kan det bli risk för pilbåge dvs locket sjunker in under stallet och även under övre delen av greppbrädan (delen som är limmad på locket). Själva ljudet kan bli fräckt som fan om du har tur men feedback kan ju vara en stor risk oxå.

Ser ut som en jäkligt rolig idé och skulle vara kul att höra slutresultat!

Risk för feedback borde väl minska när man täpper igen hålet på den? Resonanserna som blir kvar i lådan borde bli hyfsat lågfrekventa... Och blir det ett problem borde det gå att peta i någon typ av stoppning i den. Och det ska nog vara stålsträngat för att ha en chans att bli lyckat.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat
Ser ut som en jäkligt rolig idé och skulle vara kul att höra slutresultat!

Risk för feedback borde väl minska när man täpper igen hålet på den? Resonanserna som blir kvar i lådan borde bli hyfsat lågfrekventa... Och blir det ett problem borde det gå att peta i någon typ av stoppning i den. Och det ska nog vara stålsträngat för att ha en chans att bli lyckat.

Jo jag tänkte på det jag oxå men då försvinner ju lite av idén med el akustisk gura.

Postat

Om det inte är stålsträngat kommer micken inte att fungera, då signalen skapas av att strängen rör sig över ett magnetfält (gitarrmicken) och en liten ström skapas. Har du nylonsträngar är detta omöjligt.

Postat
Är det någon som har testat det här? ommer det att låta för djävligt eller kommer det att funka???

Prova! Om du är nöjd, fungerar det bra.

😱

Postat

Tack för intresset 😉

Ja nu har den fått en omgång lackering, får torka tills i morgon sedan blir det vattenslip och polering före montering

måste bara beställa pottar och uttag sedan bli det testning =)=)=)

20091022287.jpg

Postat (redigerat)
Tack för intresset 😏

Ja nu har den fått en omgång lackering, får torka tills i morgon sedan blir det vattenslip och polering före montering

måste bara beställa pottar och uttag sedan bli det testning =)=)=)

20091022287.jpg

Har du sett den

"Top 20 weirdest instruments" ? 😛

http://www.sonicstate.com/news/2008/09/19/...ents-episode-6/

Titta alla episodena 🙂

[edit], nej det var 5:e episod--- 🙂

http://www.sonicstate.com/news/2008/09/04/...ruments-part-5/

Redigerat av synthjx
Postat
Jo jag tänkte på det jag oxå men då försvinner ju lite av idén med el akustisk gura.

Lite grand, men det elektriska ljudet borde fortfarande få en speciell klang iom att kroppen inte är solid osv. Men jag antar att det är ett prova-och-se-projekt så all idébollning är bra idébollning!

Postat
Lite grand, men det elektriska ljudet borde fortfarande få en speciell klang iom att kroppen inte är solid osv. Men jag antar att det är ett prova-och-se-projekt så all idébollning är bra idébollning!

Ja det stämmer det =) prova på projekt , funkar det inte bra så kan den få hänga på väggen i garaget 😏

Postat
Nu vart jag inspirerad att bygga ett kammar reverb av min gamla oljetank, en gammal förstärkare och en mikrofån... lite enklare projekt men tack för inspirationen.

😱😆😆

Postat
VILL HA!! Kan ju ha den som prydnad och vara glad åt den ....

Jag bjuder 500kr 😊

Ha ha ha! jag måste ju få testa den först 😄 sedan kan vi diskutera priset.

Men 500 kr va ju i det minsta laget 🥰

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.