Jump to content
Annons

Hur Fixar Man Med Hörsel När Man Ska Spela In?


Ibancito

Recommended Posts

tjena jag har länge försökt att fixa så att det jag spelar in på mikrofonen hörs i hörlurarna medans jag spelar in det, behöver jäkligt mycket hjälp med det nu när jag ska spela in med elgitarren och behöver medhörsel så jag kan höra vad jag nu spelar. om någon kan hjälpa mig så vore det helt underbart!!

har en LTO S-8 mixerbord och Juli@ ljudkort, är det nåt som saknas eller är det möjligt att fixa det här

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det borde väl bara vara att koppla in ett par hörlurar till ditt ljudkort, så skall du ju höra både vad du spelar in o det som du skall lyssna på. Vad använder du för program när du spelar in?

Link to comment
Dela på andra sajter

en såden mixer hade jag förr som monitor mixer/controller....

koppla från drirekt utgångarna bak på verge kanal på mixern till line in på ljudkort.

sedan från main out(1+2) till tape in på mixeren. sedan pluggar du in hörlurana där det står phones.

sedan dara du bort main mix level om du har kopplat monitorer från mixern. du styr hörlurs volymen på phones/control room ratten.

eventuelt får du skruva ner "Level" på varge kanal. har för mig att dom ligger äfter direkt utgångarna.

Edit: nu kollade jag på mixern, det finns direkt ut(kan även användas som insert) på kanal 1-4, där det står "CH1" osv. ska du skoppla till line in på ljudkortet. LEVEL volymen påverkar inte inspelningsvolym utan det gör du på TRIM.

Redigerat av adrumdrum
Link to comment
Dela på andra sajter

jag använder cool edit 2.0 och jag har ju hörlurnarna inkopplade i mixerbordet som e kopplat till ljudkortet?

jag kan höra det jag spelar i hörlurnarna när jag trycker ut "2Tk to mix" knappen o trycker in "2Tk To control Room". men då kan jag inte spela in .. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...