Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! jag har stött på problem i repan.. vi har en tid kört med en behringer pod med 4 ingångar och lite inbygda effekter, vi har kört denna med 2st passiva högtalare och det har funkat utan problem.

Nu har vi inför en spelning fått låna 2st Aktiva högtalare, även dom behringer. men när vi kopplar i hopp allt så brummar det väldigt högt i anläggningen, precis som en jordslinga, trots att alla kontakter sitter i samma vägguttag, vi här även testat med alla kontakter i samma skarvdosa utan resultat. vi har testat olika audio kablar, både nya och gamla. alla dock obalanserade? om det har någon betydelse?

tänkte det var bäst att fråga om folk haft likande erfarenheter innan man åker o köper nya kablar som kanske inte äns hjälper,

Jag har inga modell namn i huvudet men jag antar att dettta är ett generellt problem som inte är kopplat till märken,

bör tilläggas även att det inte brummar när vi kör högtalarna i det vanliga mixerbordet. som vi dock inte får låna 🙂

om någon vet vad vi ska testa här näst så är vi evigt tacksamma!

Annons
Postat (redigerat)

Jag tror det är Behringer som är problemet.

Redigerat av desvaenger
Postat

Börja med att köra igång bara högtalarna utan något inkopplat och se om det brusar då, gör det inte det så fortsätter du med felsökningen och kopplar in en sak i taget tills du ser var problemet ligger...

Postat

Brummet börjar när poden ansluts. det är inga problem att kopla tex en mic eller något annat i högtalaren och sjunga direkt.

det fins en fläkt i poden.. jag inbillar mig att brummet har ungefär samma frekvens som fläkten. kan det påverka?

Börja med att köra igång bara högtalarna utan något inkopplat och se om det brusar då, gör det inte det så fortsätter du med felsökningen och kopplar in en sak i taget tills du ser var problemet ligger...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.