DrivKraft Postat 19 oktober 2009 Postat 19 oktober 2009 (redigerat) http://www.station51.net/~henrik/inet_fasttrack.png Kommer att använda mig utav Win XP, Cubase 4, Ableton! Ska in ett Powercore PCI med. Några invändningar? Tankar? Notera att allt inte kommer att köpas från Webhallen! Fridens... EDIT: Ny lista! Redigerat 19 oktober 2009 av DrivKraft
gsol Postat 19 oktober 2009 Postat 19 oktober 2009 Det där ser ut som en väldigt bra kombination. Körde länge Cubase SX3 i WinXP på en dator med halva din processorkraft och 1GB RAM + ett ljudkort liknande ditt (Edirol UA-25) och till och med det gick som smort så länge jag inte hade flera instanser av riktigt tunga pluggar (typ GuitarRig) uppe samtidigt.
Distadgurka Postat 19 oktober 2009 Postat 19 oktober 2009 (redigerat) Mitt tips : Köp en fetare CPU! Phenom2 ifall du vill ha AMD. Billigare chassi kanske? Har du glömt att lägga till nät agg? Eller har du redan ett? Redigerat 19 oktober 2009 av Distadgurka
DrivKraft Postat 19 oktober 2009 Trådstartare Postat 19 oktober 2009 Mitt tips : Köp en fetare CPU! Phenom2 ifall du vill ha AMD Noterat! 🙂 Har en 10 000 kr limit! Tackar för tipset dock!
Gilbert Postat 19 oktober 2009 Postat 19 oktober 2009 Men jag skulle generellt undvika AMD i en musikdator av två skäl: Moderkorten som stödjer AMD är inte alltid de bästa för musikburkar (p g a chipseten). Det är inte direkt prisvärda jämfört med en i7...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.