Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Intressant!

Motsvarar den första halvan av en transient designer?

Edit: Ja, det visade sig vara attack-delen i transient designer. Installerade den och den verkar fungera som den ska. Men jag fick ingen klarhet i hur man reggar den. Många pluggar har ju en setup-flik eller liknande. Hittar inget sånt här.

Redigerat av joachime
Postat
Men jag fick ingen klarhet i hur man reggar den. Många pluggar har ju en setup-flik eller liknande.
Some host programs directly start the Attacker in demo mode and only display the C/R dialog boxes later (the next day or after the demo period of 14 days).

Mitt Logic körde bara på med demon iaf. Ska köra igång Cubase, Live m.fl. och se om det kan trigga fram registreringsrutan. Annars får vi väl bara vänta två veckor på att registrera oss...

Postat
Mitt Logic körde bara på med demon iaf. Ska köra igång Cubase, Live m.fl. och se om det kan trigga fram registreringsrutan. Annars får vi väl bara vänta två veckor på att registrera oss...

Tack!

Ja, jag provkörde också i Logic.

Postat (redigerat)
Intressant!

Motsvarar den första halvan av en transient designer?

Edit: Ja, det visade sig vara attack-delen i transient designer. Installerade den och den verkar fungera som den ska. Men jag fick ingen klarhet i hur man reggar den. Många pluggar har ju en setup-flik eller liknande. Hittar inget sånt här.

När jag installerade den så kom en registreringsruta upp precis vid uppstarten av pro tools. Skumt att det inte gör det för er.

MVH

Anders

EDIT: Såg Linus citat nu 🙂

Redigerat av Gizmozis
Postat

Installerade pluggen igår (Logic), ingen registreringsruta. Drog igång Logic nyss, och nu så, nu fick jag registrera 🙂

DieHard (oregistrerad)
Postat

Går annars att gå direkt till deras hemsida och regga. Men då krävs det ett till mail för den sakens skull.

Postat

min finns inte i pluginlistan i cubase? har installerat den och dll-filen ligger i vst-plugins-mappen men den syns inte i cubase. Kör cubase 4.5.2

Postat
Intressant!

Vänta nu, har inte du pluggar så det räcker och rinner över allaredan?

Min första tanke var "jag har ju redan en kompressor - cubase inbyggda.. "

Postat
Vänta nu, har inte du pluggar så det räcker och rinner över allaredan?

Min första tanke var "jag har ju redan en kompressor - cubase inbyggda.. "

Jo, det stämmer.

Jag har till och med fler Transient Designers än jag använder. I hårdvara!

Men, ibland vill man bara åt att justera attacken och då gör jag det hellre i en plugg som tar tre sekunder att öppna och ställa in, än att resa sig ur stolen, ta fram patch-kablar, leta efter rätt anslutningar i patchen, patcha. Sedan sätta sig ned, adressera spåret till rätt in- och utgång på ljudkortet.

När det är klart börjar iofs det roliga, att vrida på fysiska rattar med i princip ingen latency. Tyvärr gör jag det lite lätt böjd åt sidan med ena örat helt ur lyssningsposition. Jag hör alltså inte resultatet förrän jag reser mig upp igen.

Summa summarum tar manövern mig kanske fem minuter.

Postat
krävde denna plugg att man har en I-lok nyckel (även om pluggen är gratis)?

Nej, den sa till mig det oxå, jag stängde av Pro tools och öppnade igen och då funkade det utan reggning på iLok.

Postat
min finns inte i pluginlistan i cubase? har installerat den och dll-filen ligger i vst-plugins-mappen men den syns inte i cubase. Kör cubase 4.5.2

Ligger alla dina andra pluggar där då...? Ibland måste man manuellt ställa in i Cubase att den ska scanna VstPlugins-mappen.

DieHard: Ah, det var som fan. Jag har bara provat BitterSweet, så det får väl bli till att ladda ner den här också 🙂

Postat
krävde denna plugg att man har en I-lok nyckel (även om pluggen är gratis)?

Nej, registreringsproceduren frågar i första fönstret om du ska registrera en iLok-licens. Den rutan bockar du bara ur.

Följ proceduren och kopiera Challenge-koden till formuläret på hemsidan. Sedan får du Response-kod i mailboxen. Skriv in denna i pluggens registreringsfönster och OK.

Klart!

• 3 veckor senare...
Postat
Dom är bara gratis om man har iLok? ..

Du kan registrera utan Ilok har jag för mig med denna plugg. Så den ska vara gratis för alla om jag inte minns fel.

MVH

Anders

Postat
Dom är bara gratis om man har iLok? ..

Nej - det tråkiga är att man INTE kan få in licensen i sin iLok, utan det är bara challenge/response som gäller. Om man sedan skulle få för sig att byta dator eller uppgradera maskinen, så kan man inte få någon ny gratislicens, eftersom tiden har gått ut - utan om man gillar pluggen, så får man ta och köpa den efter datorbyte. Det hade varit mycket trevligare med iLok, eftersom man då hade haft kvar licensen oavsett vad man gör med datorn.

Jag har fått reklam från någon som "samarbetar" med dem, men hittills bara en gång, så det verkar inte bli något katastrofalt resultat i alla fall.

1.Download the SPL Attacker from our download page.

2.Install the plug-in, then click “Authorize” to generate a challenge code (please uncheck “Use my iLok smart key” first or the challenge code will be invalid!!).

3.Enter your challenge code together with your e-mail address. You will receive a matching response code via e-mail.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Det går väl i såna fall bara att be någon här snällt skicka över sin gratislicens att använda? I såna fall är det inget problem. Men man ska inte beklaga sig annars. Den är ju trots allt gratis och sen har ju Flux en likadan gratis utan någon licens.

Postat

Och Logic och Cubase har sina egna. Tror jag kör vidare på dom för "quick fixes". Det är drygt med pluggar man kan "förlora" licensen för.

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ja om man kör största Cubaseversionen. Eftersom jag bara kör studioversionen så finns inget sådant med. Men förr eller senare köper jag ändå UADs version av hela pluggen.

Redigerat av DieHard
Postat
Det går väl i såna fall bara att be någon här snällt skicka över sin gratislicens att använda?

Nej, licenskoden är bunden till datorn den körs på. Så om datorn haverar får du snällt be någon här att både skicka sin licens och sin dator.

Jag ser den här gratispluggen som ett lockbete... De som finner den mycket användbar kommer troligtvis att köpa hela Transient Designern på sikt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.