Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fått min poly-800 nu och Audiophile 192 kortet tutar på som det ska men när jag kopplade i signalen var det knappt nåt ljud alls 😄

Det man hör om man vrider upp högtalarna fult är ett lågt buzzande när telepluggen är ikopplad, annars inget. Jag har testat synten och Kabeln i en stereo och kan konstatera att det inte är något fel i dom. Dessutom om jag tittar på VU mätarna för input i kortets kontrolpanel så hoppar dom till en gång när jag sätter på synten så det är någon form av liv i kortet i alla fall.

Jag har provat en gång att spela in via min minidisc och då hör man musiken om man skruvar upp volymen ordentligt men det är lågt som fasen ursprungligen så det jag mistänker är att signalen är låg men ska det vara så?

Annars kanske en preamp eller förstärkare fixar det... jag är dock inte så bra på detta så jag vänder mig hit.

hjälp.....

Annons
Postat

"host"

ahem....

"rullar tummarna"

Postat

Ahem... Host... Det är Jul - om du inte visste det... 😄

Nåja - en preamp borde helt klart lösa ditt problem - men kolla först att du har skruvat upp utljudet från synten och att du inte har ändrat volymen över midi, så att den står väldigt lågt där trots att den fysiska volymratten står högt...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.