evilrocker Postat 18 oktober 2009 Dela Postat 18 oktober 2009 Kör pt8 i min digi 003 och skulle vilja köra ut hela mixen till annan hårdvara. Går det att routa tex allt som går på masterkanalen ut via tex analoga utgångarna 1 och 2 in i annan hårdvara och sen tillbaka in i digi 003 (balanserat med linjenivå)? Har suttit och försökt läsa manualen ett tag nu men inte fattat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 18 oktober 2009 Dela Postat 18 oktober 2009 Nu har jag inte en 003:a men det går givetvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 19 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2009 ☺️ Det var ju glädjande hehe, men jag skulle behöva hjälp av någon som vet hur man gör det. Försökte rota lite i i/o settings. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 19 oktober 2009 Dela Postat 19 oktober 2009 Antingen skickar du allt till en buss och sätter output på den till ett par oanvända utgångar, därifrån in i din hårdvara och sen tillbaka in på två lediga inångar. Om du skickar ut din master så kommer ju även effektreturen eller vad man ska kalla den att komma tillbaka och åter igen routas ut...rundgång, inte bra ☺️ Men om du skickar via buss så slipper du det, ja så länge du inte skickar returen till den bussen! Annars kan du sätta en i/o plug på din master (finns under samma flik som dina vanliga plug-ins) och därigenom routa ut signalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 19 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2009 😕 Tackar! Ska testa så fort jag kommer hem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonesH Postat 22 oktober 2009 Dela Postat 22 oktober 2009 Kan finnas fördelar med att använda en masterregel för den utgång som du tänker skicka till eftersom du då kan styra nivån ut. Är det för starkt in till masterregeln kan du bara sänka och det kommer då inte att dista, det går sämre med en auxkanal - där distar det lika mycket men nivån ut blir lägre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.