Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har diverse Wavespluggar och dessa finns både i Direct X och vst. Vad ska jag välja och vad är skillnaden?

/Jocke

Annons
Postat

Tror inte det är nån skillnad direkt. använd det som funkar bäst. Själv litar jag inte riktigt på DX, men det är nog bara för att jag kör Logic som inte stödjer det ordentligt.

Postat

Det beror väl på dina program. I Cubase - som har utvecklat VST - använder jag VST, men i Sound Forge - som inte har stöd för VST så får jag hålla till godo med DirectX.

Postat
Det beror väl på dina program. I Cubase - som har utvecklat VST - använder jag VST, men i Sound Forge - som inte har stöd för VST så får jag hålla till godo med DirectX.

Det brukar vara ett bättre GUI i VST än DirectX GUI´t.

Postat
Om jag inte kommer ihåg fel, så fungerar automationen i Cubase bäst med VST-pluggar - om man har den läggningen...

En lätt underdrift får man väl säga :rolleyes: - Automation fungerar överhuvudtaget inte med DX pluggar i Cubase. DXi pluggar går inte ens att använda. Däremot Sonar har möjlighet att automatisera DX formatet. Tror att funktionen kom till i och med DirectX v8 där nya funktioner öppnade för möjligheten. Inte helt säker dock. Nåja VST i Cubase och Logic, DX i Sonar och SoundForge det är ett fint motto.

/Majken

Postat
Jag kör Waves med DX i Cubase och det funkar helt perfekt för mig. 😳

Jamen vadfaen då kan du ju inte automatisera effekterna.. Kör på VST varianten för böveln 😄

/Majken

• 3 veckor senare...
Postat

Om du kör vst kan du dessutom ordna dina effekter på ett snyggt sätt genoma att stoppa dem i mappar i vstplugins-foldern. Direkt x sköts ju av windows och hamnar ofta i en stor röra. Men det beror ju på hur många plugins du har föståss. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.