Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Nu är det så att jag behöver fler kanaler till mitt 003 rack. Jag kommer att köpa en TL Audio Fat Track och även ett Toft ATB 32 inom snar framtid!

Jag vill ha minst 12 st i/o.

Är det någon som vet hur MOTU låter i jämförelse mot PT HD?

Det är i denna prisklass jag har att röra mig i!

Hur låter MOTU 24 i/o, går den ihop med 003?

Det viktigaste av allt är, jag vill att det ska låta bra! Hellre färre kanaler men bättre kvalité! Men som sagt minst 12st!

Annons
Elof (oregistrerad)
Postat
Hej!

Nu är det så att jag behöver fler kanaler till mitt 003 rack. Jag kommer att köpa en TL Audio Fat Track och även ett Toft ATB 32 inom snar framtid!

Jag vill ha minst 12 st i/o.

Är det någon som vet hur MOTU låter i jämförelse mot PT HD?

Det är i denna prisklass jag har att röra mig i!

Hur låter MOTU 24 i/o, går den ihop med 003?

Det viktigaste av allt är, jag vill att det ska låta bra! Hellre färre kanaler men bättre kvalité! Men som sagt minst 12st!

Varken HD192 eller 24I/O kan köras som enbart omvandlare. Du måste ha PCI-424 (eller 324) kortet. Så om du tänkt att köra dem ihop med 003 på något vis, som det verkar att du vill (?) så går det inte.

Har inte gjort direkta jämförelser mellan HD192 och digi192, men jag har mixat och spelat in skivor där delar av skivan har gjorts i PT med digis omvandlare och mina saker låter precis lika bra (jag kör med två av motus HD192or). Det hänger helt enkelt inte på omvandlingen. Men, det finns säkert folk som inte håller med om det.

/E

Postat (redigerat)

Ok, att det krävs ett pci-kort förstod jag. Men jag har sätt flera på internet som har t.ex. ett 002 och ett Motu hd system?

och i t.ex. senaste numret av studio så såg jag att Dubious Studio har ett 002 rack + motu 24 i/o?

Hur ska jag göra för att få fler i/o av hög kvalité?

Glömde säga att jag idag har ett Alesis AI3 kopplat med ADAT. Hur är kvalitén om man jämför det med t.ex. MOTU hd 192? Svårt att säga kanske...

Redigerat av Alexho

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.