Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Angående de-esser problemet så är nog det enklaste att bara gå in och dra ner alla s:en manuellt. Det är lite tradigt, men det blir bäst i slutändan.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Om det låter illa när du konverterat den å lagt i ipoden är det för att det är illa mixat.

Postat
Menar du att jag ska automatisera en EQ som dyker ner när det är s-ljud eller ska jag bara sänka volymen?

Oftast så är det enklare att ändra direkt i vågformen.

Postat
Hur ska man göra då när det låter bra i mixen? Jag menar hur ska man tänka och så? Har det något att göra med att jag jobbar i 24-bit eller har jag pressat nivåerna för mycket? Jag tror dock inte det är det senare då, jag menar det låter bra så det måste va något med konverteringen eller så...

Nej, det måste det inte. Ditt ljudkort låter på ett sätt, din stereo på ett annat och din Ipod på ett tredje. Gör man en tillräckligt bra mix så låter det bra överallt, gör man inte det så kan det låta dåligt i till exempel Ipoden.

På vilket sätt låter det dåligt?

Postat

Har du något headroom när du mixar ner den? Så att inte mätarna går för högt upp i taket alltså

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.