Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo! Jag spelar en schecter hellraiser med splitbara emg-mickar (bild: http://www.zzounds.com/item--SCEHRSOLO6) 😮

Jag tycker emg-mickarna låter lite trist, någon som har bra tips på andra bra mickar? Krav är ett fett, sustainigt ljud.

Jag spelar på en Laney VH100r, mest dödsmetal men även en hel del jazz/fusion och blues

Skulle gärna vilja behålla möjligheten att splitta till single coil även om jag byter mickar.

Tack!

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

En Dimarzio super distortion

Postat

Är ju ganska personligt hur en bra mick låter, finns många som tycker att de EMG-mickarna du har är det mest fantastiska som finns. Men jag förstår dig, jag tycker inte riktigt om EMG 81an heller. Som sagt, vad som passar just dig är svårt att gissa men kolla på DiMarzios utbud. Dom har har bra ryckte och jag tror nästan alla deras humbuckers är splitbara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.