Jump to content
Annons

mixa efter frekvenser...

brynte

Recommended Posts

En EQ-karta kan ju vara bra att ha av flera anledningar. T ex kanske är man begränsad till ett par relativt billiga högtalare och utan möjlighet att testa sin mix på flera olika ljudkällor. Då kan det vara bra att veta att man skurit bort t ex mycket av det bullriga basljuder runt 100khz för elgitarren, vilket man kanske inte hör så tydligt i sina billiga högtalare. Mina två cent.

Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
En EQ-karta kan ju vara bra att ha av flera anledningar. T ex kanske är man begränsad till ett par relativt billiga högtalare och utan möjlighet att testa sin mix på flera olika ljudkällor. Då kan det vara bra att veta att man skurit bort t ex mycket av det bullriga basljuder runt 100khz för elgitarren, vilket man kanske inte hör så tydligt i sina billiga högtalare. Mina två cent.

Då kanske man kan skippa monitorerna då och mixa enbart efter EQ-kartan. 🙂

Dela på andra sajter

Jag tror du missförstod mitt inlägg.

Världen är svartvit min vän...uppenbarligen...

Visa fick analoga instrument och andra en onoff-switch... 😄

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.