Soxic Postat 17 oktober 2009 Dela Postat 17 oktober 2009 En EQ-karta kan ju vara bra att ha av flera anledningar. T ex kanske är man begränsad till ett par relativt billiga högtalare och utan möjlighet att testa sin mix på flera olika ljudkällor. Då kan det vara bra att veta att man skurit bort t ex mycket av det bullriga basljuder runt 100khz för elgitarren, vilket man kanske inte hör så tydligt i sina billiga högtalare. Mina två cent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 17 oktober 2009 Dela Postat 17 oktober 2009 En EQ-karta kan ju vara bra att ha av flera anledningar. T ex kanske är man begränsad till ett par relativt billiga högtalare och utan möjlighet att testa sin mix på flera olika ljudkällor. Då kan det vara bra att veta att man skurit bort t ex mycket av det bullriga basljuder runt 100khz för elgitarren, vilket man kanske inte hör så tydligt i sina billiga högtalare. Mina två cent. Då kanske man kan skippa monitorerna då och mixa enbart efter EQ-kartan. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 18 oktober 2009 Dela Postat 18 oktober 2009 Då kanske man kan skippa monitorerna då och mixa enbart efter EQ-kartan. 😉 Jag tror du missförstod mitt inlägg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 18 oktober 2009 Dela Postat 18 oktober 2009 Jag tror du missförstod mitt inlägg. Världen är svartvit min vän...uppenbarligen... Visa fick analoga instrument och andra en onoff-switch... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brynte Postat 21 februari 2010 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2010 har äntligen mixat om denna nu å lagt på trummor å bas:) https://www.studio.se/index.php?showtopic...7&hl=brynte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.