FabianKempe Postat 15 oktober 2009 Dela Postat 15 oktober 2009 Införskaffade mig Omnisphere för ett bra tag sedan när den släpptes. Blev direkt överaskad av hur seg den är att öppna i FL studio även fast samtliga samplingar tillhörande Ominpshere ligger på en Raptor disk wtf liksom? Ominpshere kan ta över 2 min att öppna. Sedan när den väl öppnats och man vill klicka bort den ett tag så tar den ytterligare 5-15 sek att få se igen? Extremt frustrerande vilket gör att jag knappt annvänder pluginen dock inget problem då jag får till vad jag vil endå 🥰 men en plugg ska fan va snabb! Känns ju synd när man pungat massa tusingar för denna fina plugg! Någon som upplever samma i FL med Omnisphere? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 15 oktober 2009 Dela Postat 15 oktober 2009 Har du uppdaterat till senaste versionen, just första versionen var enormt seg att starta... senaste startar direkt...iallafall på min I7a. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FabianKempe Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2009 Har du uppdaterat till senaste versionen, just första versionen var enormt seg att starta... senaste startar direkt...iallafall på min I7a. Kan va bra att göra hoppas det gör skilland.. dock så minns jag en update det gjorde allt sämre haha xD men men skall se nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 15 oktober 2009 Dela Postat 15 oktober 2009 Kan va bra att göra hoppas det gör skilland.. dock så minns jag en update det gjorde allt sämre haha xD men men skall se nu Det har kommit väldigt många uppdateringar till Omnisphere. Den första uppdateringen fixade just problemet med seg uppstart...vilket irriterade många. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FabianKempe Postat 15 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2009 Det har kommit väldigt många uppdateringar till Omnisphere. Den första uppdateringen fixade just problemet med seg uppstart...vilket irriterade många. Nu kommer jag knappt ens ihåg och urusel hjälp på deras forum + videos det enda jag vill veta är i vilken mapp uppdateringar skall installeras står ingensanns.. Visst var det denna mappen? C:\Program\Spectrasonics\Omnisphere Data\STEAM 2 av 3 uppdateringen installerade jag där och som sagt 2 funkar Soundsources, Patches men dock inte Software skall den oxå installeras i denna mappen eler någon annan .. glömt helt :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.