Jump to content
Annons

Elixir eller Jona, mickval mm.


karut4

Recommended Posts

jo jag vet! det känns som riktigt mycket för pengarna.. du får fixa in mig på kompispriset 😛 hehe.. näe, men tror att jag beställer därifrån imorgon bitti eller nåt. lär väl bli lite elixirsträngar på halva priset mot sverige också!

Elixir? Jona för hellevette..

Redigerat av Olsberg
Delat från ljudkortstråden //forum.studio.se/index.php?showtopic=69258
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Elixir? Jona för hellevette..

de är goa ju, dock är innersträngen inte så jäkla bra i dem.. gillar d'addarios EXP också samt earnie balls akustiska strängar med titanium coating.

köpte en southern jumbo true vintage för två veckor sedan, så måste fixa bättre strängar!

vilka gillar du själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

de är goa ju, dock är innersträngen inte så jäkla bra i dem.. gillar d'addarios EXP också samt earnie balls akustiska strängar med titanium coating.

köpte en southern jumbo true vintage för två veckor sedan, så måste fixa bättre strängar!

vilka gillar du själv?

Gav du 30 lök för gitarren!? Jag provade en martin för 57.000 på 4sound på söder förra helgen, vilket jäkla ljud!

Kör på Seagullgitarr mestadels, och provade Martinsträngar som är de skönaste och bästa jag provat hittills.

Men du, om du gav 30 för en gitarr så kan du väl hosta upp lite extra på ljudkortet och köra på mboxen. Både du och jag vet att det är det som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gav du 30 lök för gitarren!? Jag provade en martin för 57.000 på 4sound på söder förra helgen, vilket jäkla ljud!

Kör på Seagullgitarr mestadels, och provade Martinsträngar som är de skönaste och bästa jag provat hittills.

Men du, om du gav 30 för en gitarr så kan du väl hosta upp lite extra på ljudkortet och köra på mboxen. Både du och jag vet att det är det som gäller.

haha det kan jag tänka mig! nej 30 lök gav jag inte, men jag köpte den begagnad i musikaffär och fick en otroligt bra deal! har alltid varit kär i denna modellen och j-45.

martin hd-28 har jag testat, och den är underbar. ovanför 30 k känns det mest som marginella skillnader i utseende men jag vet inte 😮

martins strängar är faktiskt väldigt billiga, men jag gillar personligen coatade bättre.. men jag vet inte

och mboxen blir för dyr, tyvärr.. får bli till att köra cubase istället!

men anser du att lexicon är ett bra köp eller ska jag göra som några säger och köpa saffire LE?

(men det är ju alltid roligare att ha något nytt, hehe)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny förpackning med plast och knastrande frigolit är ju väldigt trevligt.

Jag tyckte Lexiconkortet såg jäkligt bra ut och kan inte tänka mig att det skulle vara dåligt.

Men åter igen, jag är ju ingen expert...

Du skulle spela in gitarren med två mikar, vilka?

det måste ju vara minst (om inte bättre) lika bra som saffire LE?

jag ska spela in den med två mickar isf, en röde NT1-A och en röde M3 hade jag tänkt.. har också en sennheiser 835s men kör bara den i PA-anläggningen för sång.

jag köpte NT1-A:n och fick med deras pop shield för typ 400, sen var det ju sån där "one dollar mic" från röde så fick M3:an för 6,10 svenska kronor MED frakt från australien 😄 bara att älska erbjudanden..

dessa två måste väl ändå fungera ypperligt? har inte fått min M3 än men älskar ljudet i NT1-An i min Alto-anläggning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nt1an spanade jag på förr men det blev en tsm mt47, rör. 1000-lapp på blocket. Lite dyrt för en japanare men den funkar jäkligt bra både på sång och acke. Kör den framför stärkaren oxå.

Dubbelt mickad gibson, det blir Pat Metheny hädanefter hör jag.

Pat Metheny – Sueño con México: http://open.spotify.com/track/7CwTCgVLpbBUoKllg3juCW

Låt den gå, det händer vid 01:40.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nt1an spanade jag på förr men det blev en tsm mt47, rör. 1000-lapp på blocket. Lite dyrt för en japanare men den funkar jäkligt bra både på sång och acke. Kör den framför stärkaren oxå.

Dubbelt mickad gibson, det blir Pat Metheny hädanefter hör jag.

Pat Metheny – Sueño con México: http://open.spotify.com/track/7CwTCgVLpbBUoKllg3juCW

Låt den gå, det händer vid 01:40.

tror att jag har testat en sån och att jag gillade den riktigt mycket faktiskt 😄

haha, vi får väl se vad det kan bli!

inte riktigt min musikstil, men kan inte neka att det låter riktigt härligt!

och på tal om ingenting så luktar en gibson med gran/mahogny helt underbart <3

http://open.spotify.com/track/05cLHUb65Na1jBi9KC2oUT

den är på något sätt otroligt skön!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...