urven (oregistrerad) Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 * LÅTNAMN: Språnget * ARTIST/GRUPP: UPO Kollektivet * GENRE: Elektronica kanske * LÅTLÄNGD: 4:43 * KOMPOSITÖR: Pollex Urven Odlarn * PRODUCENT: Pollex Urven Odlarn * INSPELNINGSÅR: 2004 * FORMAT: MP3 128 kbps * STORLEK: 4.3 Mb * STATUS: färdig demo * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag gillar ni Språnget så plocka gärna mer på Upo ´s hem
sisältää Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 Ganska avskalad låt (reverben fyller upp ljudbilden ganska rejält men inte så att det mättar) vilket ger ett något tanigt intryck och gör att fokus på varje element stärks. Därför blir trummorna och särskilt den ploppiga syntslingan lite trista i längden. Trumtakten är lite klubbfotad i sig men det gillar jag i det här fallet. 🙂 Den delayade pratinsatsen gör nytta för att hålla intresset vid liv men är för dåligt gjord (jag tycker att det låter lite illa, slarvigt, krockar mycket med det andra). Gör mer musik i samma stil och det blir bra så småningom.
dbd Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 (redigerat) Snygga ljud som funkar bra ihop, och precis lagom avskalat. Gillade inte heller röstsamplingen vid första lyssningen, men nu efter några gånger tycker jag den passar väldigt bra in i låten. Känns lite Orbital och/eller Rimheden över detta. Gillas absolut! Bra jobbat! Redigerat 25 december 2004 av dbd
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.