Jump to content
Annons

Upo´s Språnget

Nå ?  

3 röster

1. 1. Nå ?

• 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      0

Recommended Posts

urven (oregistrerad)
Postat

* LÅTNAMN: Språnget

* ARTIST/GRUPP: UPO Kollektivet

* GENRE: Elektronica kanske

* LÅTLÄNGD: 4:43

* KOMPOSITÖR: Pollex Urven Odlarn

* PRODUCENT: Pollex Urven Odlarn

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: MP3 128 kbps

* STORLEK: 4.3 Mb

* STATUS: färdig demo

* LÅTLÄNK:

gillar ni Språnget så plocka gärna mer på Upo ´s hem

Annons
Postat

Ganska avskalad låt (reverben fyller upp ljudbilden ganska rejält men inte så att det mättar) vilket ger ett något tanigt intryck och gör att fokus på varje element stärks. Därför blir trummorna och särskilt den ploppiga syntslingan lite trista i längden. Trumtakten är lite klubbfotad i sig men det gillar jag i det här fallet. 🙂 Den delayade pratinsatsen gör nytta för att hålla intresset vid liv men är för dåligt gjord (jag tycker att det låter lite illa, slarvigt, krockar mycket med det andra). Gör mer musik i samma stil och det blir bra så småningom.

Postat (redigerat)

Snygga ljud som funkar bra ihop, och precis lagom avskalat. Gillade inte heller röstsamplingen vid första lyssningen, men nu efter några gånger tycker jag den passar väldigt bra in i låten. Känns lite Orbital och/eller Rimheden över detta. Gillas absolut! Bra jobbat!

Redigerat av dbd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.