evilrocker Postat 14 oktober 2009 Dela Postat 14 oktober 2009 (redigerat) Någon som har ett bra tips på en bra kompressor till PT Le, har idag renaissance compressor och ssl channel men känner att jag saknar någon. Gärna en med ställbar attack som gärna kan understiga 0.5ms, behöver den till sång mest. 😆 Helst en fristående också, dvs ingen bundle för 10 papp, lägger hellre dom pengarna på hårdvara. Redigerat 14 oktober 2009 av evilrocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 14 oktober 2009 Dela Postat 14 oktober 2009 Någon som har ett bra tips på en bra kompressor till PT Le, har idag renaissance compressor och ssl channel men känneratt jag saknar någon. Gärna en med ställbar attack som gärna kan understiga 0.5ms, behöver den till sång mest. 😎 Helst en fristående också, dvs ingen bundle för 10 papp, lägger hellre dom pengarna på hårdvara. Skott från höften: http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...amp;itemid=4201 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 14 oktober 2009 Dela Postat 14 oktober 2009 Kan varmt rekomendera svenska softubes "FET" och "Tube-Tech CL1b Tva inte jag skulle vilja va utan. "FET" ar formodligen den basta 1176 pluggen som finns. "Tube-Tech CL1b ar min favorit compressor for sang. Anvander ganska ofta med hardvara en 1176'a foljt av en CL1b. 1176'a for tamja peaks och CL1b for "overall" compression och for "tone" Sa det ar gott att kunna gora samma sak med pluggar. Kop pluggarna av Tony www.plugindiscounts.com sa blir det mycket billigare.. Om du satsar pa hardvara kan jag rekomendera en Retro 176. Har anvant den pa senaste. Sjukt bra och bra pris. En akta CL1b sitter alltid bra med. Gar knappt att fa den lata daligt. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 14 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 14 oktober 2009 Tube tech såg ju onekligen väldigt intressant ut, hade faktiskt inte hört talas om dom, tack! 😐 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 14 oktober 2009 Dela Postat 14 oktober 2009 Tube tech såg ju onekligen väldigt intressant ut, hade faktiskt inte hört talas om dom, tack! 😱 Yep den ar ett maste Den slapptes nyss for native sa nu i oktober har dom ett introduktions pris... Passa pa 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 november 2009 Trådstartare Dela Postat 4 november 2009 Väcker liv i min egna tråd här... Har testat runt lite nu och blir inte riktigt nöjd. Har så mycket pluggar som färgar ljudet redan, tycker det blir ett klet av allt färgande, samt vill jag ha det ljudet som jag spelade in. Kan Waves C1 vara något? Eller finns andra tranasparenta kompressor som är värda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 Prövat summit audio tla-50? Snackar hårdvara, vill minnas att den var väldans transparent och ren i sin komprimering. Dock tror jag den har fast attack. Tube-Tech gillar jag på sång men den är mer färgande. Westlings tips e bra, men inte transparanta, men bra comps 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 En http://www.focusrite.com/products/liquid/liquid_mix_16/ http://www.focusrite.com/support/liquid_as...ix_compressors/ kostar bara 1995:- nuförtiden… Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 november 2009 Trådstartare Dela Postat 4 november 2009 Ah fan det är ju lite för dyrt, mjo hårdvara e cool men nästa hårdvaruinköp blir en BC1 😄 Några fler förslag? Ingen som provat Waves C1? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 Min favorit på sång är UAD:s LA:2 Ett beggat UAD-1 kort kostar inte mkt och sen några hundralappar extra för pluggen. På köpet får du ett gäng andra bl.a Pultec EQ som låter betydligt roligare än den som finns med i Bombfactory. Nackdelen är ju jobbet med latency även om det har kommit en plug som fixar detta semiautomatiskt (ATA) Min arbetshäst är Digidesigns SMACK. Fick den gratis vid någon uppgradering så jag vet inte vad den kostar. Har tre olika kompressorkaraktärer och min brukar hamna som oftast på Opto. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 november 2009 Trådstartare Dela Postat 4 november 2009 LA:2 färgar väl rätt friskt eller har jag fel? Smack har jag ju faktiskt kom jag på, och den verkar ha 100 μs som snabbast attack vilket e rätt snabbt å bra till sång, måste testa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 sorry jag läste inte så noga så jag såg inte att du sökte nåt som INTE färgar..... Jo LA2 är väl inte direkt diskret men har man ett bra sångspår så är det UAD:as LA2 + Pultec EQ på inserten och huxflux har det skapats magik. Jag gillar SMACK så har du den så bör du testa den ordentligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chris900 Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 McDSP Compressor bank gillar jag. Ger många valmöjligheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 november 2009 Trådstartare Dela Postat 4 november 2009 Compressorbank e schysst som fan men färgar också. Men e La2 så jäkla bra? Vad är grejen? Pressar man den hårt som fan så blir det "in your face"-vox eller?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Radiobrutta Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 (redigerat) 😉Här får du bästa tipset OCH dealen EVER!!! http://store.dontcrack.com/product_info.php?products_id=417 Nomad Factory Integral Bundle. ALLA Nomads 47 pro-pluggar i en bundle, just nu till oslagbart pris. $398.00 Erbjudandet gäller tom den 8 november.. sen kostar de $4,613.00 igen! Jag har använt Nomad i flertalet år, tillsammans med Waves, UAD, Liquid Mix, Sonalksis etc. Upgraderade från en mindre Nomad bundle till Nomad Intergal Bundeln i veckan. Nomad pluggarna e baserade på allt möjligt. Pultec, SSL, Neve etc. Anser att Nomad Pultec versionen låter bättre än UAD versionen (har bägge). De e otroligt pro och musikaliska med fantastiska presets. Lovordas på Gearslutz.com och Motunation.com, KVR bl.a. Som grädde på moset kommer alla som har (köpt) Nomads Integral Bundle att få en gratis updatering med en Altec 9063B baserad plug innan jul. Nomad och Don´t Crack har fantastiskt bra updates info och support! Får installeras på 3 datorer på samma licens iLok och/eller HD authorisations. Demo version finns att ladda ner! AU/VST/RTAS Tanka hem och testa! Lovar att du kommer bli lika lyrisk som alla andra! 🙂 Redigerat 4 november 2009 av Radiobrutta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 Compressorbank e schysst som fan men färgar också.Men e La2 så jäkla bra? Vad är grejen? Pressar man den hårt som fan så blir det "in your face"-vox eller?? Med tanke på ditt alias så kanske inte du och jag gör samma slags produktioner 😉 Jag pressar inte den speciellt hårt utan har mest använt den på luftiga produktioner med en akustisk ljudbild.... Mkt Jazz och sånt. Senaste låten jag gjorde (typ Springsteen-musik) mixade jag med UAD:s Neve 88RS plugg och använde dess kompressor på vissa kanaler och Smack på andra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 😉 Här får du bästa tipset OCH dealen EVER!!! http://store.dontcrack.com/product_info.php?products_id=417 Nomad Factory Integral Bundle. ALLA Nomads 47 pro-pluggar i en bundle, just nu till oslagbart pris. Erbjudandet gäller tom den 8 november.. sen kostar de det 10 dubbla igen! Jag har använt Nomad i flertalet år. Upgraderade till Itergal Bundeln i veckan. Här finns emulationer av allt möjligt. Pultc, SSL, Neve etc De e otroligt pro och musikaliska med fantastiska presets. Lovordas på Gearslutz.com och Motunation.com bl.a. Demo version finns att ladda ner! AU/VST/RTAS Tanka hem och testa! Lovar att du kommer bli lika lyrisk som alla andra! 🙂 Jag såg den dealen för ett tag sen och blev helt klart jättesugen. Åt andra sidan har jag (numer) en regel som säger att om jag inte har ett jättestort behov av den produkten just nu så får jag inte köpa trots att det är snorbilligt. Med tanke på allt junk man har på hyllorna som nu är helt oanvändbart så är det en rätt bra regel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Radiobrutta Postat 4 november 2009 Dela Postat 4 november 2009 (redigerat) Jag såg den dealen för ett tag sen och blev helt klart jättesugen. Åt andra sidan har jag (numer) en regel som säger att om jag inte har ett jättestort behov av den produkten just nu så får jag inte köpa trots att det är snorbilligt. Med tanke på allt junk man har på hyllorna som nu är helt oanvändbart så är det en rätt bra regel. Med tanke på att Nomad och Don´t Crack ger så bra upgrades och support kan jag nog lova att du under lååång tid framöver kommer ha glädje av pluggarna. Waves WUP kostar ju 200 dollar varje gång... Nomad ger LIFE TIME license.. d.v.s. inga extra avgifter! Ibland får man göra undantag när ett sådant tillfället dyker upp. För det händer inte ofta att 47 pro-pluggar kostar mindre än 1 (en) endaste Wavesplugg!! Redigerat 4 november 2009 av Radiobrutta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.