Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har äntligen hittat ett vettigt Internet-radioprogram som sänds en gång i veckan. Finns det något smidigt program som spelar upp och spelar in? Jag körde "Online Radio Tuner" ett tag, och det fungerade hyfsat. (Fast inte tillräckligt bra för att betala för nu när demo-perioden gått ut.)

Jag vet att jag kan spela in vad som helst som ljudkortet hanterar mha diverse program, men jag vill ha det smidigt. Och gärna så att den färdiga mp3-an inte har spår av de tysta buffringsperioderna som jag störs av då jag lyssnar direkt.

Annons
Postat

Svaret var ju enkelt, Real-player! (Som jag haft installerat det senaste decenniet, utan att använda så ofta...)

Postat

Mutter... Realplayer spelar ju bara in första halvtimmen av mitt tvåtimmars-program. Jag utökade någon buffer, men det blev inte bättre av det. Suck.

Postat
http://www.screamer-radio.com/

Det ultimata programmet för internet radio 😛

Tack för tipset!

Jag har nu uppdaterat realplayer samt utökat någon annan buffert, vilket verkar funka. Just nu ligger min pågående inspelning på 61 minuter. (Av ett program på två timmar.)

Jag kollar upp ditt tips vid behov.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.