Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NĂ„n som testat?

Är bra sugen pĂ„ en 1220i.

http://www.mackie.com/products/onyx1220i/

Om man betalar $50 sÄ kan man dessutom köra ProTools M-Power med dem.

Det som verkar sÀrskilt bra förutom att det Àr Mackie (mkt bra kvalitet tycker i alla fall jag) Àr att routingen

verkar vara mkt bra genomtÀnkt. Exvis kan man anvÀnda Perkins-EQ bÄde pre/post innan man skickar signalen

med Firewire till din DAW.

Mic-Preamparna Àr ocksÄ vÀldigt bra.

Vill ha....

Undrar vad Thomann kommer att ta för en....

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Är verkligen Avid med pĂ„ noterna angĂ„ende PT pĂ„ Mackie ljudkort?

Postat
Är verkligen Avid med pĂ„ noterna angĂ„ende PT pĂ„ Mackie ljudkort?

Ja det verkar ju onekligen sĂ„.. 😄 Tror inte Mackie skulle gĂ„ bakom ryggen pĂ„ nĂ„gon pĂ„ det dĂ€r viset. Även att jag kanske tycker att deras prylar passar bĂ€ttre live Ă€n i studio. Men detta Ă€r vĂ€l den gyllene medelvĂ€gen kan jag tĂ€nka mig.

Ser trevligt ut iallafall! Om nĂ„gon sa varsĂ„god sĂ„ skulle jag ju inte sĂ€ga nej tack iaf. 😆

Skulle gÀrna ha ett digitalbord eller halvt digitalt. Och nÄgot som gör att man fÄr anvÀnda mer Àn 18 kanaler simultant in i PT MP8.

Postat

Men var det inte nÄn i en trÄd för ett tag sedan som inte hade mycket till övers för micpreamparna?

Kolin

Postat
Men var det inte nÄn i en trÄd för ett tag sedan som inte hade mycket till övers för micpreamparna?

Kolin

jag sĂ€ger varken för eller emot. 😐 men det Ă€r vĂ€l ganska vanligt att studiofolk i semi-proffsnivĂ„ och uppĂ„t inte har sĂ„ mkt till övers för dem. Men dĂ„ lĂ€r ju inte Mackies preampar vara de enda som de skulle ha nĂ„got negativt att sĂ€ga om.

De gör lÀttjobbade mixerbord. Stadiga och hÄller lÀnge. Har tyvÀrr inte testat nÄgot av deras nyare ONYX-grejer.

Postat

Tydligen har Mackie skrivit egna drivrutiner utan Digidesigns inblandning. Detta Àr himla intressant. Hur de lyckats göra det utan reverse engineering förstÄr jag inte. Finns en test av bordet pÄ SOS. Skall köpa den ikvÀll. Vore kul om Studio testar mixrarna. Har ett gammalt 1202 bord som jag Àr mkt nöjd med. Vad menar ni med att Mackies mixrar skulle passa endast i livesammanhang? Varför skulle de inte passa i en studio? Hela detta nya mixerbord Àr ju byggt som en recordingmixer. Nyfiken.

Postat
Tydligen har Mackie skrivit egna drivrutiner utan Digidesigns inblandning. Detta Àr himla intressant. Hur de lyckats göra det utan reverse engineering förstÄr jag inte. Finns en test av bordet pÄ SOS. Skall köpa den ikvÀll. Vore kul om Studio testar mixrarna. Har ett gammalt 1202 bord som jag Àr mkt nöjd med. Vad menar ni med att Mackies mixrar skulle passa endast i livesammanhang? Varför skulle de inte passa i en studio? Hela detta nya mixerbord Àr ju byggt som en recordingmixer. Nyfiken.

Utan digidesigns inblandning? det var faktiskt himla intressant. Var kan man lĂ€sa om det? Dela gĂ€rna med dig av vad de sĂ€ger pĂ„ SOS. đŸ˜±

Det gĂ€ller vĂ€l egentligen alla mixerbord som inte Ă€r byggda just för inspelning. Det kan man se hos ett flertal mĂ€rken. Inte bara mackie. Vissa serier passar bĂ€ttre för live-sammanhang och andra till inspelning. Som Tex deras 8busbord Ă€r ju himla smidigt om man vill tanka in allt pĂ„ 8 kanaler bara. Men den tiden Ă€r ju förbi nu. Det kĂ€nns himla nice med alla tillverkare som kör firewiremöjligheter rakt in i datorn. Me Likes. Fast det borde följa med ADAT out pĂ„ dessa med, för dem som redan har ett ljudkort de Ă€r nöjda med och vill ha mixern tillkopplad nĂ€r de spelar in live-konserter. 😎

Postat
Utan digidesigns inblandning? det var faktiskt himla intressant. Var kan man lĂ€sa om det? Dela gĂ€rna med dig av vad de sĂ€ger pĂ„ SOS. 😛

Det gĂ€ller vĂ€l egentligen alla mixerbord som inte Ă€r byggda just för inspelning. Det kan man se hos ett flertal mĂ€rken. Inte bara mackie. Vissa serier passar bĂ€ttre för live-sammanhang och andra till inspelning. Som Tex deras 8busbord Ă€r ju himla smidigt om man vill tanka in allt pĂ„ 8 kanaler bara. Men den tiden Ă€r ju förbi nu. Det kĂ€nns himla nice med alla tillverkare som kör firewiremöjligheter rakt in i datorn. Me Likes. Fast det borde följa med ADAT out pĂ„ dessa med, för dem som redan har ett ljudkort de Ă€r nöjda med och vill ha mixern tillkopplad nĂ€r de spelar in live-konserter. 🙂

http://www.soundonsound.com/sos/oct09/arti...kieonyx820i.htm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.