Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Beställde prylar från Dolphin som kom igår, allt funkade fint tills idag då jag skulle dra ut sladden ur mikrofonen.

Då gick det så här... BILD!

Är det ett stort problem, dvs att den måste reklameras eller går det att fixa på egen hand.

Tack på förhand!

Annons
Postat
Hej!

Beställde prylar från Dolphin som kom igår, allt funkade fint tills idag då jag skulle dra ut sladden ur mikrofonen.

Är det ett stort problem, dvs att den måste reklameras eller går det att fixa på egen hand.

Tack på förhand!

Så dåligt. Klart du ska ha en ny.

Postat

Hur går man tillväga om man ska reklamera? Har ingen lust att betala för att sända iväg den, och behöva få vänta massa veckor.

Postat
Hej!

Tack på förhand!

Irriterande att det har slarvats vid monteringen på det sättet... 😎

Är det bara att skruven/skruvarna som håller fast kontakten, som har dragits för dåligt vid monteringen - men inga kablar som har släppt i lödningarna e dyl, så är det ju enklare och smidigare att bara trycka in kontakten och dra skruvarna (vissa sådana skruvar ska dras på "fel" håll, så du får prova vilket som är rätt), än att krångla med att skicka fram och tillbaks...

Postat

Problemet är väl att du måste fatta ett snabbt beslut eftersom de flesta företag har regler för hur snabbt reklamation måste påtalas. Sedan får det ju inte synas att du själv försökt laga det om du misslyckas o ska skicka tillbaka.

Kolin

Postat

Claes

Har ingen aning om något annat i micken har släppt, men det du ser på bilden följde med när jag skulle ta bort micksladden. Detta är alltså inget som jag åstadkommit själv, eftersom jag är såpass försiktig med mina saker. Vågar inte pilla med det där själv.

Är det kanske någon idé att ta med den till en musikaffär här i Stockholm och be dom kolla på det?

Mailade Dolphinmusic, men inte fått något vettigt svar tillbaka. Har verkligen ingen lust att betala frakt för att den gick sönder efter någon timme.

Postat
Claes

Har ingen aning om något annat i micken har släppt, men det du ser på bilden följde med när jag skulle ta bort micksladden. Detta är alltså inget som jag åstadkommit själv, eftersom jag är såpass försiktig med mina saker. Vågar inte pilla med det där själv.

Är det kanske någon idé att ta med den till en musikaffär här i Stockholm och be dom kolla på det?

Mailade Dolphinmusic, men inte fått något vettigt svar tillbaka. Har verkligen ingen lust att betala frakt för att den gick sönder efter någon timme.

Problemet är väl att butiken antagligen vill ha betalt för att titta på det eftersom du inte har köpt hos dem - men om du har någon butik som du ofta handlar hos, så kan de ju förhoppningsvis vara hyggliga och bjuda på det. 😐

Postat
Det har du rätt i, men har du lust att förklara mer angående det du talade om förut. Greppade inte riktigt vad du menade.

Jag menade mest om du kan se om kablarna i kontakten har dragits av eller om de verkar sitta där de ska?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Du menar hur skruvarna ska sitta?

Skruva bort hylsan i botten som håller plåtcylindern på plats. När du tar bort cylindern så ser du hur kontakten ska sitta fast.

Du ska nog gänga dom medsols först (gänga in dom). Efter du tryckt in kontakten i hållaren så ska du gänga ut skruvarna genom hållarens små hål. 😐

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.