Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det några bra gratis trumpluggar som ungefär Addictive Drums och EZdrummer till Mac/Logic?

Just nu har jag tyvärr inte tusenlappar att köpa med, fattig student som jag är.

Tänker då på alltså pop/rock/metal trummor.

Annons
Postat (redigerat)
Finns dessvärre inga. Jag rekommenderar AD — förhållandevis billigt men enastående bra.

Jodå, det finns. AD-s demoversion t.ex, även om den är stympad. EDIT: jamen det var ju precis dit karut4 länkade, ursäkta.

Och googla efter Natural Studio FREE KIT, det har slutat supportas, men var högaktuellt för 5 år sen, och man kunde sampla då oxå. Det finns säkert nånstans "där ute". Tidigare fanns det här: http://naturalstudio.co.uk/

...och så finns det (åtminstone) en EZD-lookalike hemgjord freeware som jag inte kommer ihåg vad den heter (bra va 😛 ...), men om jag kommer ihåg ska jag uppdatera tråden/inlägget med den. jag har den hemma i musikburken.

tjing

Bengan

..som inte hjälpte till mycket, men ändå...

Redigerat av Vallhagen
DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja men den är ju inte gratis. Och det som går ladda ned gratis är ju bara en ride och puka. Lite svårt göra något vettigt av bara det. 😛

Postat
Finns det några bra gratis trumpluggar som ungefär Addictive Drums och EZdrummer till Mac/Logic?

Just nu har jag tyvärr inte tusenlappar att köpa med, fattig student som jag är.

Tänker då på alltså pop/rock/metal trummor.

Har du Logic, har du trummor! UltraBeats egna är visserligen skit, såvida man inte är för hip-hop,

men du har alldeles utmärkta pop/rock/metal-trummor i Logics EXS24. Använd dem eller importera

till UltraBeat.

Annars fixade jag EZ för blott sketna 5 hundra. Nytt!

Postat
Ja men den är ju inte gratis. Och det som går ladda ned gratis är ju bara en ride och puka. Lite svårt göra något vettigt av bara det. 😄

Bara du glider in på lagret och plockar med dig en hårddisk! Det gjorde jag, inga problem 😳

Postat
Bara du glider in på lagret och plockar med dig en hårddisk! Det gjorde jag, inga problem 😳

Är det någon som provat BDF LE som hängde med Pro Tools? Det suger enligt mig.

Postat (redigerat)
...och så finns det (åtminstone) en EZD-lookalike hemgjord freeware som jag inte kommer ihåg vad den heter (bra va 😆 ...), men om jag kommer ihåg ska jag uppdatera tråden/inlägget med den. jag har den hemma i musikburken.

Här:

http://www.bluenoise.no/mydrumset.html

tjing igen

Edit: Jag gav ju inget omdöme, kanske kan vara på sin plats: Jag är inte överdrivet imponerad av "mydrumsetrocks", det finns bättre gratisalternativ enligt min smak. Men igen... det är ju gratis.

Redigerat av Vallhagen
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Testade att ladda ner på försök, står ju inget om mac eller pc eller båda. Det bidde mycket tecken på skärmen 😆 så jag förutsätter att det är pc only, iofs lite mräkligt för även exe filer brukar ju komma hem som vanligt men det går inte att öppna dom bara förstås.

Postat

AD finns i studentversion, kolla med din musikaffär! (Kanske ändå för dyrt för dig, men bra att veta tänkte jag!)

Postat
Här:

http://www.bluenoise.no/mydrumset.html

tjing igen

Edit: Jag gav ju inget omdöme, kanske kan vara på sin plats: Jag är inte överdrivet imponerad av "mydrumsetrocks", det finns bättre gratisalternativ enligt min smak. Men igen... det är ju gratis.

Vart skall jag placera de här .dll filerna? Kör alltså Mac och Logic Pro 8.

Eller fungerar programmet med Mac?

AD finns i studentversion, kolla med din musikaffär! (Kanske ändå för dyrt för dig, men bra att veta tänkte jag!)

Är det någon skillnad jämfört med normalversionen? Just nu kör jag med gratis demo-versionen på AD. Kul att leka med. Känns bra, men väldigt begränsat pga en kagge, en virvel, hh och crash. Fast väldigt skönt med OH och AMB mickar!

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Vart skall jag placera de här .dll filerna? Kör alltså Mac och Logic Pro 8.

Eller fungerar programmet med Mac?

Tja om du orkat läsa på deras hemsida så står det under system requirements.

Redigerat av DieHard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.