Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är det någon som äger/provat en och vad tycker ni om den?

Vill ha något att skicka mixen igenom och kunna EQ'a och lufta till mixen lite. Kommer förmodligen ha den ihop med en TK Audio BC-1'a.

Vad tror ni?

Annons
Postat

Jag har en Fat Track och måste nog säga att det är en angenäm bekantskap. Mitt ljudkort räcker inte riktigt till för att ha 4 stereo ut kopplade till den konstant då jag har lite annat jag också vill använda och jag orkar inte hålla på att koppla om hela tiden, så tyvärr använder jag den inte så mycket som jag önskat. Iaf inte som summeringsenhet. Kommer troligen att köpa till adat-expansionen, och då kommer den att användas lite mer.

Både preampar och EQ låter kanonbra. Jag hade en TLA 5052 hemma ett par dagar och jämförde, och EQ:n i Fat Track låter i mitt tycke bättre.

Fat Track gör visst mums med ljudet, men det är inte några drastiska saker som händer. Om du vill ha mycket färgning så är troligen ett par instanser av PSP Vintage Warmer en bättre och billigare lösning. Jag gillar att skicka ut spår via t.ex. Fat Track eller ett par preampar och spela in på nytt igen, snarare än att bounca i datorn. Skulle nog inte våga påstå att det blir bättre än att använda pluggar i datorn och bounca internt, men det är kul med hårdvara och visst händer det kul saker med ljudet 😳

Tyvärr är det en lite halvudda produkt och senast jag frågade hade distributören inga TLA-prylar i lager. De tar bara hem det som beställs av kund, så det är lite svårt att testa innan köp. Om du håller till i Stockholmstrakten och är intresserad går det säkert att hitta en dag då du kan ramla förbi för att lyssna på hur den låter. Skicka ett PM om det intresserar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.