Jump to content
Annons

Synth Shots


DiCE81

Recommended Posts

Kanske är en dum fråga det här men jag kör på!

Köpte nyligen Vengeance Essential Clubsound Vol 3,

allt är tip top på den skivan, men det finns en grej jag inte förstår och som återkommer på flera samplings skivor,

nämligen dessa synth shots? Vad ska jag göra med dom? Hittar en massa fina ljud som jag skulle vilja använda, men i vad?

NN-XT har jag importerat dom i och fixat så att dom blir pitchad i rätt ordning, men då blir problemet att höga tonerna blir korta medans

dom låga blir långa.

Gör jag helt fel, vad ska jag använda synth shotsen till?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Precis som casen sa över mig så är de perfekta att använda i områden som inte har någon melodi. Intro / Outro, som utfyllnad då. Vad är det för musik du gör?

Aha! Jag förstår. I och för sig så funkar det ju utmärkt för electro house som man utövar.

Grejen är väl den att man inte tänker i dom banorna, man tänker mer som att ett ljud ska användas i hela låten.

Tänker för inte utan för lådan helt enkelt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha! Jag förstår. I och för sig så funkar det ju utmärkt för electro house som man utövar.

Grejen är väl den att man inte tänker i dom banorna, man tänker mer som att ett ljud ska användas i hela låten.

Tänker för inte utan för lådan helt enkelt. 😆

Haha, det gäller att tänka outside the box 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...