principal Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 LÅTNAMN: A ROOF TO CLIMBE ARTIST/GRUPP: UNIVERSITY OF JENS LÅTLÄNGD: 2:34 KOMPOSITÖR:D.BEXELL PRODUCENT:D BEXELL MEDVERKANDE:D.BEXELL/J.JANSSON INSPELNINGSÅR:2004 FORMAT:MP3 STORLEK:3.6 megabyte STATUS:Färdig demo LÅTLÄNK:www.universityofjens.com Your browser does not support the HTML5 audio tag
VacUm Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 bra. Välspelat, välarrat.. Får mopeds-vibbar! Gnäll: Lite för mycket delay/reverb på framförallt sången. Sånt här låter sjukt mycket snyggare om man torrar till det lite. Ni skulle lagt lite mer tid på sångpålägget. Han känns inte 100 överallt. Möjligens komprimera killen lite mer så punchen kommer fram lite mer.
principal Postat 22 december 2004 Trådstartare Postat 22 december 2004 Tack, Skall testa med mindre reverb. Jag tror att allt är torrt utom sång och trummor. Mopeds, tja varför inte…
principal Postat 22 december 2004 Trådstartare Postat 22 december 2004 Nä, sant. Fel av mig. Det var faktiskt ett tag sedan jag lyssnade själv… Inte ett skit är torrt… Hörs bastrumman tillräckligt? Jag är tveksam själv. Trummorna är inspelade med två kondingar på två meters avstånd, ca enåfemti upp, funderar på att ha dom lägre nästa gång…
VacUm Postat 22 december 2004 Postat 22 december 2004 Nä, sant. Fel av mig. Det var faktiskt ett tag sedan jag lyssnade själv…Inte ett skit är torrt… Hörs bastrumman tillräckligt? Jag är tveksam själv. Trummorna är inspelade med två kondingar på två meters avstånd, ca enåfemti upp, funderar på att ha dom lägre nästa gång… Jo den hörs. Trumsoundet är helt ok tycker jag. Bastrumman skulle lätt kunna va lite boomigare (tänk jazz/gammal funk/60-tal) med mindre klick, men det är bara min personliga smak.
principal Postat 23 december 2004 Trådstartare Postat 23 december 2004 Nä, sant. Fel av mig. Det var faktiskt ett tag sedan jag lyssnade själv…Inte ett skit är torrt… Hörs bastrumman tillräckligt? Jag är tveksam själv. Trummorna är inspelade med två kondingar på två meters avstånd, ca enåfemti upp, funderar på att ha dom lägre nästa gång… Jo den hörs. Trumsoundet är helt ok tycker jag. Bastrumman skulle lätt kunna va lite boomigare (tänk jazz/gammal funk/60-tal) med mindre klick, men det är bara min personliga smak. OK! God jul!
Håkan Ekberg Postat 24 december 2004 Postat 24 december 2004 Jodå, jag har, alldeles precis 😄 Like a lot! Håkan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.