Pesek Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Snor man melodier rakt av och dessutom återanvänder dessa i flera låtar så är man inget annat än en klåpare.Påminner om originalet: http://www.youtube.com/watch?v=QFnZcSpyiDk . Men men, det är ju kvantitet före kvalitet som gäller... Innan du yttrar dig gällande plagiat kanske du ska ha lite mer kött på benen. Basshunters låt är Daddy DJ's låt med svensk text, och dessutom med Daddy DJ's tillåtelse. Googla runt lite så hittar du mer fakta. Min källa är ett program jag hörde på radio där Basshunter blev intervjuad. Detta rörande Daddy DJ diskuterades då bland annat. Tycka vad man vill om covern, men han hade rent mjöl i påsen grabben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Jag tycker du övertolkar åsikterna som framförts här!!Det jag och andra har sagt är att det är symptomatiskt för landet där självförhävelse är en dödssynd, att just de artister som är mest framgångsrika (speciellt om de är populära utomlands!!) hånas och avfärdas. givetvis spetsar jag till det håller med om att det anses fult med både framgång å tjänade pengar här "om inte alla kan ha det lika bra så ska iaf alla ha det lika illa" - sossearvet kommer bestå många år samtidigt så verkar en del övertolka försäljningsframgång som likställt med kompetens det är som att säga att mcdonalds är en kulinarisk höjdpunkt bara för att mcdonalds säljer det är precis lika svenskt att inte få kritisera nåt oavsett vilka grunder man presenterar det på - att automatiskt avfärda det som avundsjuka ett billigt argument som oftast inte motsäger det som framförs - men anses vara extremt pk i detta landet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Detta inte för att all musik är lika bra eller lika dålig (för så är det inte), utan för att musiksmak inte kan definieras och göras till ett absolut mått, utan det är och förblir personlig smak - varken mer eller mindre. intressant motsägelse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Korrekt vore väl att säga att JAG tycker att Basshunter är dålig, inte att han ÄR det. Eller? du menar isf att du inte baserar din åsikt på något? man kan skilja på kompetens inom något å det faktum att man inte gillar resultatet eller när jag tänker efter så verkar ytterst få här kunna det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Återigen, om någon gillar mcdonalds hamburgare så är det ju rätt lönlöst att säga till honom att den är dålig. Det går inte, hur än mycket ni vill, att säga att Basshunter ÄR dålig. Vad som däremot går väldigt bra är att tala om vad NI tycker om musiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Exakt! Äntligen en som har gjort en korrekt summering av kritiken mot tråden. Det är precis det som hela tråden handlar om oavsett vilka andra kostiga slutsatser vissa vill dra. nej tråden handlar om det som trådstartaren skrivit - allt annat inkl ditt pk svammel är off topic Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 du menar isf att du inte baserar din åsikt på något? man kan skilja på kompetens inom något å det faktum att man inte gillar resultatet eller när jag tänker efter så verkar ytterst få här kunna det... Jag baserar det utifrån mig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Detta inte för att all musik är lika bra eller lika dålig (för så är det inte), utan för att musiksmak inte kan definieras och göras till ett absolut mått, utan det är och förblir personlig smak - varken mer eller mindre. intressant motsägelse Jag ser ingen motsägelse alls i det. Musik ÄR olika bra/dålig enligt din eller min personliga smak - men det är inget som kan definieras på ett objektivt sätt, så därför kan man inte diskutera smakfrågor i absoluta termer. Med andra ord så har alla rätt, samtidigt som alla också har fel (allt beroende på vilken smak den enskilde har) - i diskussioner där alla slutsatser i själva verket bara handlar om tycke och smak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Innan du yttrar dig gällande plagiat kanske du ska ha lite mer kött på benen. Basshunters låt är Daddy DJ's låt med svensk text, och dessutom med Daddy DJ's tillåtelse. Googla runt lite så hittar du mer fakta. Min källa är ett program jag hörde på radio där Basshunter blev intervjuad. Detta rörande Daddy DJ diskuterades då bland annat. Tycka vad man vill om covern, men han hade rent mjöl i påsen grabben. Så Basshunter har fått tillstånd att kopiera om jag förstår dig rätt... Tycker du att kopierasyndromet är särskilt kreativt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Även om det inte går att argumentera för smak. Däremot kan man disskutera hur bra man är det på det man gör. Och Basshunter är bra på det han gör. Sig själv. nja då hade han väl inte behövt en massa polish inför englandsreleasen va han lyckades knåpa ihop en trallvänlig melodi som fastnade i huvet på folk en sommar å detta har man sen försökt förädla vidare för att mjölka pengar - vilket funkat rätt bra kombinationen med lite charmig(?) töntstämpel hjälpte till att få det i hamn hur bra han är på detta eller om det var en one time fluke kommer väl visa sig antalet upprepade hitframgångar jag gissar på noll men hur som: ingen av er hade hyllat hans alster utan framgången - vilket gör er till inget annat än medlöpare av redan bekräftad framgång å lismare till kapitalets makt sug på den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 nejtråden handlar om det som trådstartaren skrivit - allt annat inkl ditt pk svammel är off topic Hur skulle det vara om du läser vad som står i stället för att läsa in andra betydelser? Hela tråden har ju kommit att handla om hur fel det är att skriva som trådskaparen har skrivit, eftersom det inte går att göra en objektiv definition av vad som är "bra" eller "dålig" musik. Om man försöker tvinga på andra sin egen musiksmak, så får man vänta sig att få mothugg, så hela tråden är därför också on topic. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Återigen, om någon gillar mcdonalds hamburgare så är det ju rätt lönlöst att säga till honom att den är dålig. Det går inte, hur än mycket ni vill, att säga att Basshunter ÄR dålig. Vad som däremot går väldigt bra är att tala om vad NI tycker om musiken. Skillnaden är att Mc'Donalds gör sina hamburgare själv... inte kopierar dom... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Jag vill komma med en ny vinkel som, hör och häpna, är on topic.Jag hävdar att Basshunters musik främjar kreativiteten, genom att reta människor till att tänka "nämenvafan, det där kan jag ju göra bättre själv". Basshunter är alltså ett subversivt geni, sug på den . /Andreas håller med dig samtidigt som många försöker efterapa honom skitsamma egentligen - det här är inget som helst nytt inom kulturen inverkan något har beror mer på mottagaren än avsändaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Återigen, om någon gillar mcdonalds hamburgare så är det ju rätt lönlöst att säga till honom att den är dålig. självklart kan man tala om att mcdonalds är dålig mat man kan däremot inte övertyga nån till att inte tycka det är gott det ena gäller innehållet tillagningen å näringsvärdet - det andra gäller smaken i munnen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 njadå hade han väl inte behövt en massa polish inför englandsreleasen va han lyckades knåpa ihop en trallvänlig melodi som fastnade i huvet på folk en sommar å detta har man sen försökt förädla vidare för att mjölka pengar - vilket funkat rätt bra kombinationen med lite charmig(?) töntstämpel hjälpte till att få det i hamn hur bra han är på detta eller om det var en one time fluke kommer väl visa sig antalet upprepade hitframgångar jag gissar på noll men hur som: ingen av er hade hyllat hans alster utan framgången - vilket gör er till inget annat än medlöpare av redan bekräftad framgång å lismare till kapitalets makt sug på den! Öh... Vad menar du med "framgång"? Menar du att han är framgångsrik? Ja se vad kapitalets makt kan göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Hur skulle det vara om du läser vad som står i stället för att läsa in andra betydelser?Hela tråden har ju kommit att handla om hur fel det är att skriva som trådskaparen har skrivit, eftersom det inte går att göra en objektiv definition av vad som är "bra" eller "dålig" musik. Om man försöker tvinga på andra sin egen musiksmak, så får man vänta sig att få mothugg, så hela tråden är därför också on topic. on topic enl vem? knappast enl trådstartaren iaf om du tycker det är fel att han startar en tråd inom ett visst ämne behöver du ju inte delta i den eller så kan du anämla den om du tycker den kränker någon att ta på sig rätten att byta topic för att man själv anser att ens egen åsikt i frågan är rätt ger många intressanta möjligheter men knappast nåt som dom nya forum reglerna (ivrigt applåderade av dig själv såg det ut som) tillåter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wizball Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Så Basshunter har fått tillstånd att kopiera om jag förstår dig rätt...Tycker du att kopierasyndromet är särskilt kreativt? OK, så nu brännmärker vi alla som gjort en cover? Frank Sinatra, Johnny Cash, Guns'n'Roses? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 självklart kan man tala om att mcdonalds är dålig matman kan däremot inte övertyga nån till att inte tycka det är gott det ena gäller innehållet tillagningen å näringsvärdet - det andra gäller smaken i munnen Allting är relativt och det är det jag försöker säga hela tiden. Maten på mcdonalds är inte näringsrik i förhållande till en tallrik grönsaker som odlats i din trädgård, men den är väldigt nyttig i förhållande till vad polska kloakmänniskor trycker i sig under ett dygn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Öh... Vad menar du med "framgång"? Menar du att han är framgångsrik? Ja se vad kapitalets makt kan göra. ja menar inte du det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 (redigerat) OK, så nu brännmärker vi alla som gjort en cover? Frank Sinatra, Johnny Cash, Guns'n'Roses? När hela konceptet bygger på det ja. Basshunter är samma klass som Smurfhits och inget annat. Redigerat 13 oktober 2009 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Allting är relativt och det är det jag försöker säga hela tiden. Maten på mcdonalds är inte näringsrik i förhållande till en tallrik grönsaker som odlats i din trädgård, men den är väldigt nyttig i förhållande till vad polska kloakmänniskor trycker i sig under ett dygn. nej det är en missuppfattning att allting är relativt jag fick det förklarat för mig men kan knappast återge det helt korrekt ... i vilket fall så är det ett missbrukat begrepp som mest idag används för att bortse från obekväma fakta i vilket fall blir inte mcdonaldsmaten mer nyttig för dig för att polska kloakmänniskor äter ännu sämre den är precis så bra eller dålig för dig som den är - helt oberoende av min ärtsoppa att den är bättre än hundbajs gör den inte per automatik bra men den intressanta frågan är hur kreativiteten i köket påverkas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 jamenar inte du det? Jag vet inte om han är det, det måste du fråga honom om. Jag har ingen aning om vad hans syn på framgång är. Om det är att resa runt jorden och spela sin musik för skrikande fans och samtidigt dra in miljoner, så ja, då har han ju nått sitt mål. Men som sagt, jag har ingen aning om vad han tycker och tänker för jag känner honom inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 nej det är en missuppfattning att allting är relativtjag fick det förklarat för mig men kan knappast återge det helt korrekt ... i vilket fall så är det ett missbrukat begrepp som mest idag används för att bortse från obekväma fakta i vilket fall blir inte mcdonaldsmaten mer nyttig för dig för att polska kloakmänniskor äter ännu sämre den är precis så bra eller dålig för dig som den är - helt oberoende av min ärtsoppa att den är bättre än hundbajs gör den inte per automatik bra men den intressanta frågan är hur kreativiteten i köket påverkas Där sa du det precis. Mcdonalds maten är inte bra för MIG, men det innebär ju inte att den inte är bra för NÅGON. Basshunter är bra för mig men inte dig. Det går inte att säga att han är dålig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Jag vet inte om han är det, det måste du fråga honom om. Jag har ingen aning om vad hans syn på framgång är. vi diskuterar inte vad han själv anser Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 (redigerat) Där sa du det precis. Mcdonalds maten är inte bra för MIG, men det innebär ju inte att den inte är bra för NÅGON. Basshunter är bra för mig men inte dig. Det går inte att säga att han är dålig. Mc´Donalds maten ÄR skadlig för allas hälsa på lång sikt. Det är bevisat Basshunters musik är kreativitetshämmande och gör så att människor konsumerar mer alkohol än normalt. Redigerat 13 oktober 2009 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Där sa du det precis. Mcdonalds maten är inte bra för MIG, men det innebär ju inte att den inte är bra för NÅGON. jaså? vem är den bra för? och betänk att bra i detta fallet inte innebär "något mindre dålig jämfört med nåt ännu sämre" så dina polska vänner räknas inte som exempel om du inte kan påvisa att det är bra för dom även om dom ätit riktigt nyttigt innan NU är vi riktigt off topic här! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 vi diskuterar inte vad han själv anser Snacka om att vara ledd av kapitalet. Du har ju en tydlig bild av vad som är bra och dåligt, jag gissar att flera av de artister du har på toplistan är rätt kända. Jösses. Det är många som gillar Basshunter för att de anser att han är bra så det det blir väldigt märkligt när någon säger sig veta att han är dålig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Snacka om att vara ledd av kapitalet. Du har ju en tydlig bild av vad som är bra och dåligt, jag gissar att flera av de artister du har på toplistan är rätt kända. Jösses. Det är många som gillar Basshunter för att de anser att han är bra så det det blir väldigt märkligt när någon säger sig veta att han är dålig. Vad är han bra på? Kopiera nåt som nån annan har skapat och göra det till en smurflåt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Vad är han bra på? Kopiera nåt som nån annan har skapat och göra det till en smurflåt? Är boten anna en cover eller en kopia? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Nu var det Basshunter vi pratade om eller hur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.