Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Till skillnad mot Britney Spears, som demoproducenten hänvisade till som "talangfull", så skapar Basshunter åtminstone sin musik själv och har, som jag förstått det, klarat sig långt på egen hand.

Det är skillnad på "talangfull" och "inte talanglös"...

Basshunter fanns snarare "på rätt plats på rätt tid". Det hade nog inte så mycket att göra med huruvida han är talangfull eller inte, eller att han skriver egna låtar.

Annons
  • Svar 249
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Basshunter fanns snarare "på rätt plats på rätt tid". Det hade nog inte så mycket att göra med huruvida han är talangfull eller inte, eller att han skriver egna låtar.

Valle, dina arguement är så dunkla att de går att använda som skydd vid nästa solförmörkelse.

Postat
Det är alltså på nivån "Britney är bättre!"

Ja jäklar det här blir ju bara bättre och bättre 😄😆

Ja, då verkar det ju i alla fall vara en nivå som tillfredsställer dig. Good for you!

Postat
Intressant. Kan du ge exempel på dålig musik? Utveckla ditt inlägg lite mer, jag tycker att det är oerhört spännande med människor som är tvärsäkra och vet vad som är bra och dåligt.

jag tycker det är jätteintressant med människor som inte läser å förstår ordentligt

vet du inte själv vad du tycker är bra eller dåligt?

utveckla!

även det är rätt spännande

Postat
Till skillnad mot Britney Spears, som demoproducenten hänvisade till som "talangfull", så skapar Basshunter åtminstone sin musik själv och har, som jag förstått det, klarat sig långt på egen hand. Jag tycker han är duktig och skapar bra musik som glädjer många. Om inget annat så är det skitskön musik att träna till.

"inte talanglös" var det

hur menar du klarat sig på egen hand?

som mozart kanske?

Postat
skriver, producerar och framför sitt material själv

du bör nog använda dåtid

från upptäckten å framåt är han väl omhändertagen av skivbolaget

Postat
jag tycker det är jätteintressant med människor som inte läser å förstår ordentligt

vet du inte själv vad du tycker är bra eller dåligt?

utveckla!

även det är rätt spännande

Kram! 😛

Postat
du ser!

din kreativitet har tydligt hämmats

Jag har gett upp, jag kommer aldrig upp till din nivå vad gäller kreativitet. Kram. 😛

Postat

Tack för en verkligt bra tråd som gör oss uppmärksamma på farlig musik!

Redan för längesedan uppmärksammades dessa faror.

Låt oss ta jazzen som exempel. "Jazzen anfaller" var för 80 år sedan ett begrepp likvärdigt dagens pandemi "svininfluensan".

Karl-Erik

Forsslund skrev 1930 i Tidningen Hembygden:

"Nigger-jazzbandens jamande banjo och skrällande saxofon - är det

instrument för svenskar? Skola de - överrösta och tränga ut fiol och klarinett

och nyckelharpa - för att inte tala om vallhorn, näverlur och träpipa?"

Karl-Erik visste sannerligen vad som var farligt. Men han varnade förgäves, viruset spred sig och nu finns dessa förbannade jazzskivor överallt. Men det är lögn att hitta en skiva med näverlur!

Värda att nämnas är ju även de långhåriga slynglar som spelar hårdrock, denna djävulens musik. Det sägs att om man spelar vissa skivor baklänges innehåller de djävulsdyrkande fraser, som ska locka våra ungdomar i synd och förnekelse.

Som toppen på allt detta har vi nu också Basshunter, som gör våra ungdomar till viljelösa grönsaker....!

Vad gör regeringen? Jag ser dagligen dessa unga zombies på tunnelbanan, med sina små hörlurar inuti öronen. Förmodligen spisar de Basshunter på hög volym.

Låt oss plocka fram våra näverlurar och träpipor och bilda en motkraft mot detta!

Låt oss rädda våra ungdomar.

Vi som vuxna måste ta vårt ansvar.

Jag kommer att göra en lista på "godkänd" musik att lyssna på, resten ska brännas på Sergels Torg i ett stort manifest den 4e juli 2010!

Postat

Oj, vilken tråd…

Tänk vad skönt det är att ta sig rätten att avgöra vad som är "bra" och var nivån ligger för då "svårighetsgrad" automatiskt avgör om något är "dåligt" eller inte.

Påminner om min avlidna styvpappa som var dirigent (relativt känd sådan) och av skolan att "det som inte är klassisk musik eller möjligen konstmusik är för den obildade massan".

Enligt honom så spelade det ingen roll om Elvis och Beatles ansågs vara kungar och föregångare. Musiken de framförde var så simpel, ogenomtänkt och tafflig att den för en lärd man var en ren förolämpning (jag överdriver inte).

Ang vad han tyckte om den musik jag lyssnade på/spelade när jag var yngre kan man nog fortfarande höra muttras fram på kyrkogården… 😛

Min poäng, att sätta en gräns som avgör vad som är "kvalitet" är att ge sig ut på väldigt tunn is.

Postat
Påminner om min avlidna styvpappa som var dirigent (relativt känd sådan) och av skolan att "det som inte är klassisk musik eller möjligen konstmusik är för den obildade massan".

Enligt honom så spelade det ingen roll om Elvis och Beatles ansågs vara kungar och föregångare. Musiken de framförde var så simpel, ogenomtänkt och tafflig att den för en lärd man var en ren förolämpning (jag överdriver inte).

Ang vad han tyckte om den musik jag lyssnade på/spelade när jag var yngre kan man nog fortfarande höra muttras fram på kyrkogården… ☺️

Min poäng, att sätta en gräns som avgör vad som är "kvalitet" är att ge sig ut på väldigt tunn is.

om vi nu tar din styvpappa som exempel - visste han inget om musik menar du eftersom han var så ute på tunn is?

har du inte själv några kriterier för vad du anser är bra resp dåligt eller tycker du allt håller exakt samma nivå?

anser du att han inte fick tycka att beatles å elvis var för simpla för honom?

Postat
Jag har gett upp, jag kommer aldrig upp till din nivå vad gäller kreativitet. Kram. ☺️

ändå fortsätter du

skillnaden mellan dig å mig är att mellan alla spydiga kommentarer å ifrågasättanden klämmer jag även in en hel del hjälpande inlägg i olika trådar

Postat

ONSatan skrev:

Din Styvpappa var en riktig hjälte. Tycker att det ligger en hel del i det han sa även om jag tyvärr gillar Beatles om man nu bortser från det de gjorde i början. Så tyvärr är man nog lite obildad trots allt.

Postat
om vi nu tar din styvpappa som exempel - visste han inget om musik menar du eftersom han var så ute på tunn is?

har du inte själv några kriterier för vad du anser är bra resp dåligt eller tycker du allt håller exakt samma nivå?

anser du att han inte fick tycka att beatles å elvis var för simpla för honom?

Nej, du misstolkar mig.

Jag skulle använt liknelsen "kasta sten i glashus istället".

Vad jag menar är att det finns alltid en ny dimension/kvalitetsnivå.

Man kan skratta åt ett garageband och tycka, fan vilka amatörer, tacka vet jag Beatles. Samtidigt som någon annan kan skratta åt Beatles och tycka att det är så simpelt att det värker i dom. Det finns nog även ett par människor som kan finna brister hos en man som exempelvis Sixten Ehrling.

Poängen är mer att den som pekar ut något som "låg kvalitet" sannolikt själv står för just "låg kvalitet" i någon annans ögon.

Fick jag fram det bättre nu?

Postat (redigerat)

Skulle vilja häva fram att tycke och smak spelar stor roll och utan det hade alla troligtvis gått i led. Finns nog ingen här som hade önskat leva i ett monotont samhälle.

Om man hänvisar till studier kring musikterapi så är just smak och tycke en grundläggande faktor till att det ska fungera. Vad det kan göra med oss psykiskt är irelevant och skiljer sig från person och tillstånd. Men att tex spela Beatles för ONsatans styvpappa hade nog inte fått han att må bättre om han nu hade gått i terapi.

Tror vi alla är medvetna om vad vi tycker är bra respektie inte bra. Ingen kan få oss att tycka annorlunda och inga ska heller försöka. Acceptera andras musikaliska intresse och lägg istället (positiv) energi på andra individer eller lid i tystnad.

Mer kärlek på Studioforum!

Redigerat av Psyanid
Postat (redigerat)

Basshunters musik fungerar väl på dansgolvet? Ni som kritiserar hans musik, nu vet jag inte exakt vad för musik ni håller på med men kan tänka mig jazz, "skön" rock och metal och tro mig när jag säger, ni kommer inte långt med de tramset. De som dunkar säljer. Ungdomar är bästa målgruppen och vad gillar de flesta 20+? Jo något som går att dansa till på klubben.

Jag är ung och dum, puss.

Redigerat av Taner
Postat
Ingen kan få oss att tycka annorlunda och inga ska heller försöka.

har du aldrig varit med om att någon visat dig nåt som fått dig att ändra uppfattning om nåt?

musik tex - hur många ggr har man inte haft en uppfattning om en artist men fått en annan för att någon fått en att lyssna på nåt man inte tidigare hört med samma artist?

Postat

Att diskutera om Basshunters musik är bra eller inte är som att diskutera omnipotensparadoxen eller dylikt. Det är väl en fullständigt subjektiv bedömning vad som är bra eller inte. Personligen tycker jag hans musik svänger som fan och jag blir glad av att höra hans musik. Det är dessutom väldigt inspirerande att han skapar sin musik själv och är relativt självgående. Varför vissa här försöker tvinga på sina åsikter på dem som uppskattar hans musik är för mig en gåta.

Postat
Att diskutera om Basshunters musik är bra eller inte är som att diskutera omnipotensparadoxen eller dylikt. Det är väl en fullständigt subjektiv bedömning vad som är bra eller inte. Personligen tycker jag hans musik svänger som fan och jag blir glad av att höra hans musik. Det är dessutom väldigt inspirerande att han skapar sin musik själv och är relativt självgående. Varför vissa här försöker tvinga på sina åsikter på dem som uppskattar hans musik är för mig en gåta.

Det om något var word. Jag är lika less som du på människor som "vet" vad som är bra musik.

Postat (redigerat)

Det är du som använde dig av ordet talang. Det enda jag säger här är att jag gillar hans musik. Passar det inte så är dörren där ---->

Redigerat av Soxic
pHISTERmILL (oregistrerad)
Postat
Det är du som använde dig av ordet talang. Det enda jag säger här är att jag gillar hans musik. Passar det inte så är dörren där ---->
Vilken otrevlig ton du har.

Man får inte kritisera Basshunters musik men gärna hacka på Britney Spears talang. Tydligen gäller det du skrev här ovanför inte dig själv eller så är det skillnad på vem artisten är. Inkonsekvent.

Postat
Du måste förstå att vad som är bra är upp till var och en att avgöra, ingen kan avgöra åt alla, hitlistorna visar vad majoriten tycker och speglar deras smak. Tycker du annorlunda så tillhör du minoriteten, dvs du är ej normal och därför kan jag inte ta dina tankar till mig =)

Toapapper är ju faktiskt något bra, skit kan användas i positiv mening med, som tex "skitbra" =)

Det enda du har rätt i är ju att denna tråd inte kommer leda till något, den kommer bara ännu en gång bevisa att alla tycker olika =)

Och du måste förstå vad jag skriver. Den här typen av diskussioner har jag varit invecklad i förr. Den är intressant men efter ett tag tröttar den ut mig.

Jag vill kunna säga att jag tycker viss musik är dålig, och annan bra utan att behöva gå in på semantik.

Angående hitlistor och att de speglar vad folk tycker...det där anser jag är detsamma som tex mode. En mindre grupp inflytelserika människor berättar för den stora massan vad som är bra/rätt och den kommer hänga med utan att ifrågasätta.

Postat
Angående hitlistor och att de speglar vad folk tycker...det där anser jag är detsamma som tex mode. En mindre grupp inflytelserika människor berättar för den stora massan vad som är bra/rätt och den kommer hänga med utan att ifrågasätta.

så är det i mångt å mycket

det som spelas flitigt i media anses vara passerat nån form av kvalitetskontroll = bra

det som inte passerat = mindre bra

väldigt många behöver den filtreringen innan dom kan avgöra vad dom tycker

som jag sagt tidigare här - inte många hade hyllat bh om hans alster bara legat på studios demoforum

Postat

som jag sagt tidigare här - inte många hade hyllat bh om hans alster bara legat på studios demoforum

Det är väl ingen som direkt har "hyllat" honom här? Eller?

Postat (redigerat)
Det är väl ingen som direkt har "hyllat" honom här? Eller?
Personligen tycker jag hans musik svänger som fan och jag blir glad av att höra hans musik. Det är dessutom väldigt inspirerande att han skapar sin musik själv och är relativt självgående.

Jag tycker han är duktig och skapar bra musik som glädjer många. Om inget annat så är det skitskön musik att träna till.

Basshunter är helt unik i så motto att han skriver, producerar och framför sitt material själv - och tar det till toppen av listorna i hela Europa!! Jag kan inte minnas att någon annan svensk soloartist lyckats med samma bedrift.

Redigerat av Demonproducenten
Postat (redigerat)

Håller med! Men å andra sidan var det ju lite så det gick till när han blev "hyllad". Han la ut låten på något forum, och så exploderade skiten i tusentals nedladdningar. Resten är Basstory! Hö hö!

Redigerat av Valle

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.