karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Nu var det Basshunter vi pratade om eller hur? Ja, och jag undrar om boten anna är en cover eller en kopia. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 (redigerat) Varför försöker du prata bort allt när jag konstaterar att Basshunter samma koncept som Smurfhits? Redigerat 13 oktober 2009 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Varför försöker du prata bort allt när jag konstaterar att Basshunter samma koncept som Smurfhits? Så när du har konstaterat saker då är det så. Jag ber om ursäkt, jag visste inte att du bestämde. Förlåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 (redigerat) Det är många som gillar Basshunter för att de anser att han är bra så det det blir väldigt märkligt när någon säger sig veta att han är dålig. jag förstår att det skakar marken under dig en smula jag kan lugna dig med att även om något inte blir bättre för att man gillar det så är det fortfarande ok att gilla det jag gillar whisky whisky är nog inte speciellt nyttigt whisky blir inte nyttigare för att jag gillar det även om många med mig gillar det å köper det däremot kan det bli en försäljningsframgång det är fortfarande ok att tala om att det inte är nyttigt hur mycket det än säljer å hur mycket vi än gillar det och vi gillar det fortfarande skål edit: glömde ett "inte" Redigerat 13 oktober 2009 av Demonproducenten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 men hur som: ingen av er hade hyllat hans alster utan framgången - vilket gör er till inget annat än medlöpare av redan bekräftad framgång å lismare till kapitalets makt sug på den! 😲 Festat ihop med Ohly nyligen? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 jag förstår att det skakar marken under dig en smulajag kan lugna dig med att även om något blir bättre för att man gillar det så är det fortfarande ok att gilla det jag gillar whisky whisky är nog inte speciellt nyttigt whisky blir inte nyttigare för att jag gillar det även om många med mig gillar det å köper det däremot kan det bli en försäljningsframgång det är fortfarande ok att tala om att det inte är nyttigt hur mycket det än säljer å hur mycket vi än gillar det och vi gillar det fortfarande skål Nu var ju det ett rätt pinsamt exempel med tanke på att jag är nykter alkoholist sedan 3 år och är måttligt road av alkoholliberalism men du ska ha en eloge för försöket. Vi ses. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Så när du har konstaterat saker då är det så. Jag ber om ursäkt, jag visste inte att du bestämde. Förlåt. han gör ju inget annat än samma sak som du när du bestämde att man inte kan säga det eller det om ditt eller datt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Festat ihop med Ohly nyligen? 😳 😲 mm tjena men visst är det kul med den typen av jargong ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 han gör ju inget annat än samma sak som du när du bestämde att man inte kan säga det eller det om ditt eller datt Jag tror Analogfreak kan föra sin egen talan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Nu var ju det ett rätt pinsamt exempel med tanke på att jag är nykter alkoholist sedan 3 år och är måttligt road av alkoholliberalism men du ska ha en eloge för försöket. Vi ses. Med den anledningen bör man vara försiktig med Basshunters musik (eller vad man ska kalla det) eftersom det framkallar hög alkoholkonsumtion och våldsamma utbrott som förstör människor redan i tidig ålder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Med den anledningen bör man vara försiktig med Basshunters musik (eller vad man ska kalla det) eftersom det framkallar hög alkoholkonsumtion och våldsamma utbrott som förstör människor redan i tidig ålder. Det var jättesmart sagt. Du har verkligen hajat det här. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Nu var ju det ett rätt pinsamt exempel med tanke på att jag är nykter alkoholist sedan 3 år och är måttligt road av alkoholliberalism men du ska ha en eloge för försöket. Vi ses. nej det hade möjligen varit pinsamt om jag hade känt till det det som är pinsamt nu är isf ditt förhållningssätt där du tydligen ska försöka med nån sorts "påhoppat offer"-mentalitet intressant dock att du känner olust inför alkoholliberalism bara för att du själv inte känner att det är rätt för dig "det kan ju vara helt rätt för NÅGON" - som nån sa ovan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Det var jättesmart sagt. Du har verkligen hajat det här. 😲 tycker du fortfarande han kan föra sin talan? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 nejdet hade möjligen varit pinsamt om jag hade känt till det det som är pinsamt nu är isf ditt förhållningssätt där du tydligen ska försöka med nån sorts "påhoppat offer"-mentalitet intressant dock att du känner olust inför alkoholliberalism bara för att du själv inte känner att det är rätt för dig "det kan ju vara helt rätt för NÅGON" - som nån sa ovan Nja, på den punkten har jag nog ryggen fri när jag säger att det inte är bra för någon. Men den diskussionen kan vi ta någon annanstans. Men du, jag gillar dig ändå för du sitter inne på mycket info angående det jag är här för, nämligen ljudteknik. Vi hörs senare när jag vill pumpa dig på kunskap. Ok? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 tycker du fortfarande han kan föra sin talan? 😳 HA HA!! Ja den va ju fan klockren! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Vi hörs senare när jag vill pumpa dig på kunskap. Ok? absolut 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 (redigerat) Det var jättesmart sagt. Du har verkligen hajat det här. 😳 Det är bara att titta ut på ungdomarna så ser du vad som händer med dom. Skillnaden mellan Basshunter och Smurfhits är att dom har 2 olika målgrupper. Kring Basshunters publik finner vi ofta stora konsumtioner av alkohol och narkotika. Det är inte bra. Den typen av sk musik framkallar våldsamma känslor och tankar hos människor som då begår destruktiva handlingar i både alkohol- och narkotikapåverkat tillstånd. Redigerat 13 oktober 2009 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Det är bara att titta ut på ungdomarna så ser du vad som händer med dom. Skillnaden mellan Basshunter och Smurfhits är att dom har 2 olika målgrupper. Kring Basshunters publik finner vi ofta stora konsumtioner av alkohol och narkotika. Det är inte bra. Den typen av sk musik framkallar våldsamma känslor och tankar hos människor som då begår destruktiva handlingar i både alkohol- och narkotikapåverkat tillstånd. Jajemen. Jag ger mig du har rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 håller med om att det anses fult med både framgång å tjänade pengar här"om inte alla kan ha det lika bra så ska iaf alla ha det lika illa" - sossearvet kommer bestå många år Japp. Såvida det inte handlar om att vinna på lotto. Då är det helt okej. Varför? Varför är det bara okej då man inte har gjort något som krävt ansträngning? samtidigt så verkar en del övertolka försäljningsframgång som likställt med kompetens Hur många här hade tyckt han var bra om han var okänd och lagt upp en låt här på forumet? Hur många hade sagt nåt då? Ett tiotal-tjugotal på sin höjd? det är precis lika svenskt att inte få kritisera nåt oavsett vilka grunder man presenterar det på - att automatiskt avfärda det som avundsjuka ett billigt argument som oftast inte motsäger det som framförs - men anses vara extremt pk i detta landet Nej man får inte sticka fram och tro man är något. Vare sig med framgång eller kritik. Det är stor skillnad att kritisera innehållet och framgången. Det måste man skilja mellan. Det är två olika ting. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 I den här tråden: Hobbymusikanter som är avundsjuka på Basshunters framgång. Suck it up. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 13 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 13 oktober 2009 (redigerat) jag förstår att det skakar marken under dig en smulajag kan lugna dig med att även om något blir bättre för att man gillar det så är det fortfarande ok att gilla det jag gillar whisky whisky är nog inte speciellt nyttigt whisky blir inte nyttigare för att jag gillar det även om många med mig gillar det å köper det däremot kan det bli en försäljningsframgång det är fortfarande ok att tala om att det inte är nyttigt hur mycket det än säljer å hur mycket vi än gillar det och vi gillar det fortfarande skål +1 Vi har blivit mer å mindre å mindre polare med varann asså... Taskig stämning här asså. Redigerat 13 oktober 2009 av Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 Japp. Såvida det inte handlar om att vinna på lotto. Då är det helt okej. Varför? Varför är det bara okej då man inte har gjort något som krävt ansträngning? för då finns fortfarande chansen att 'alla' kan lyckas återigen "rättvisetänket" 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jp80x0 Postat 13 oktober 2009 Dela Postat 13 oktober 2009 (redigerat) Innan du yttrar dig gällande plagiat kanske du ska ha lite mer kött på benen. Basshunters låt är Daddy DJ's låt med svensk text, och dessutom med Daddy DJ's tillåtelse. Googla runt lite så hittar du mer fakta. Min källa är ett program jag hörde på radio där Basshunter blev intervjuad. Detta rörande Daddy DJ diskuterades då bland annat. Tycka vad man vill om covern, men han hade rent mjöl i påsen grabben. Jag har tidigare letat efter information om detta men inte hittat något tillförlitligt. Sporadiska forumposter duger ju tyvärr inte som källa i sådana här ärenden. Men om det är som du säger; att han hade tillstånd innan den första låten släpptes så är jag skyldig basjägarn en ursäkt. Redigerat 13 oktober 2009 av jp80x0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freemax Postat 24 oktober 2009 Dela Postat 24 oktober 2009 Efter att ha läst den här tråden en stund nu har jag insett att det här kommer aldrig leda till något. Spårlöst, hårklyverier, en del klyftiga meningar. Ett vanligt argument är att Basshunter är framgångsrik, han säljer bra, alltså ÄR han bra. Här handlar det inte längre om bra eller dålig musik. Det är filosofi på existensiell nivå. Vad kan man med all säkerhet egentligen säga? Vill man inte tala om bra eller dålig musik bör man inte använda de orden över huvud taget. Vi måste antingen acceptera det faktum att det faktiskt finns bra eller dålig musik, eller så får vi ägna oss åt att fundera över vilka gränser universum har, om det nu har några gränser. Jag har bestämt mig för att det finns bra och dålig musik, att vissa människor är kapabla till att göra bättre musik än andra. De som inte kan skilja på musik med kvalitet och musik utan kvalitet, de saknar ett bredare förstående. Vi lär oss i takt med att vi utvecklas. Vissa människor utvecklas inte så mycket, andra gör det. Framgång är inte, enligt mig, ett mått på om du är bra eller inte. Det säljs miljarder toarullar, men de kommer ändå aldrig att användas till något annat än att torka skit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karut4 Postat 24 oktober 2009 Dela Postat 24 oktober 2009 Efter att ha läst den här tråden en stund nu har jag insett att det här kommer aldrig leda till något. Spårlöst, hårklyverier, en del klyftiga meningar. Ett vanligt argument är att Basshunter är framgångsrik, han säljer bra, alltså ÄR han bra. Här handlar det inte längre om bra eller dålig musik. Det är filosofi på existensiell nivå. Vad kan man med all säkerhet egentligen säga? Vill man inte tala om bra eller dålig musik bör man inte använda de orden över huvud taget. Vi måste antingen acceptera det faktum att det faktiskt finns bra eller dålig musik, eller så får vi ägna oss åt att fundera över vilka gränser universum har, om det nu har några gränser. Jag har bestämt mig för att det finns bra och dålig musik, att vissa människor är kapabla till att göra bättre musik än andra. De som inte kan skilja på musik med kvalitet och musik utan kvalitet, de saknar ett bredare förstående. Vi lär oss i takt med att vi utvecklas. Vissa människor utvecklas inte så mycket, andra gör det. Framgång är inte, enligt mig, ett mått på om du är bra eller inte. Det säljs miljarder toarullar, men de kommer ändå aldrig att användas till något annat än att torka skit. Intressant. Kan du ge exempel på dålig musik? Utveckla ditt inlägg lite mer, jag tycker att det är oerhört spännande med människor som är tvärsäkra och vet vad som är bra och dåligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
yaleed Postat 24 oktober 2009 Dela Postat 24 oktober 2009 Efter att ha läst den här tråden en stund nu har jag insett att det här kommer aldrig leda till något. Spårlöst, hårklyverier, en del klyftiga meningar. Ett vanligt argument är att Basshunter är framgångsrik, han säljer bra, alltså ÄR han bra. Här handlar det inte längre om bra eller dålig musik. Det är filosofi på existensiell nivå. Vad kan man med all säkerhet egentligen säga? Vill man inte tala om bra eller dålig musik bör man inte använda de orden över huvud taget. Vi måste antingen acceptera det faktum att det faktiskt finns bra eller dålig musik, eller så får vi ägna oss åt att fundera över vilka gränser universum har, om det nu har några gränser. Jag har bestämt mig för att det finns bra och dålig musik, att vissa människor är kapabla till att göra bättre musik än andra. De som inte kan skilja på musik med kvalitet och musik utan kvalitet, de saknar ett bredare förstående. Vi lär oss i takt med att vi utvecklas. Vissa människor utvecklas inte så mycket, andra gör det. Framgång är inte, enligt mig, ett mått på om du är bra eller inte. Det säljs miljarder toarullar, men de kommer ändå aldrig att användas till något annat än att torka skit. Du måste förstå att vad som är bra är upp till var och en att avgöra, ingen kan avgöra åt alla, hitlistorna visar vad majoriten tycker och speglar deras smak. Tycker du annorlunda så tillhör du minoriteten, dvs du är ej normal och därför kan jag inte ta dina tankar till mig =) Toapapper är ju faktiskt något bra, skit kan användas i positiv mening med, som tex "skitbra" =) Det enda du har rätt i är ju att denna tråd inte kommer leda till något, den kommer bara ännu en gång bevisa att alla tycker olika =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 25 oktober 2009 Dela Postat 25 oktober 2009 Till skillnad mot Britney Spears, som demoproducenten hänvisade till som "talangfull", så skapar Basshunter åtminstone sin musik själv och har, som jag förstått det, klarat sig långt på egen hand. Jag tycker han är duktig och skapar bra musik som glädjer många. Om inget annat så är det skitskön musik att träna till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drake Postat 25 oktober 2009 Dela Postat 25 oktober 2009 Det är bara att titta ut på ungdomarna så ser du vad som händer med dom. Skillnaden mellan Basshunter och Smurfhits är att dom har 2 olika målgrupper. Kring Basshunters publik finner vi ofta stora konsumtioner av alkohol och narkotika. Det är inte bra. Den typen av sk musik framkallar våldsamma känslor och tankar hos människor som då begår destruktiva handlingar i både alkohol- och narkotikapåverkat tillstånd. "Finner vi ofta"? Analogfreak, du kan inte mena allvar nu. Vad grundar du detta på? Vistas du i dessa sammanhang? Har du sett detta? Dock håller jag med om att det troligen konsumeras mer narkotika i samband med lyssnande på Basshunter än på Smurfhits...:-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 25 oktober 2009 Dela Postat 25 oktober 2009 Låter som en disclaimer från 50-talets föräldrarorganisation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Göran Ewertsson Postat 27 oktober 2009 Dela Postat 27 oktober 2009 Till skillnad mot Britney Spears, som demoproducenten hänvisade till som "talangfull", så skapar Basshunter åtminstone sin musik själv och har, som jag förstått det, klarat sig långt på egen hand. Jag tycker han är duktig och skapar bra musik som glädjer många. Om inget annat så är det skitskön musik att träna till. Jag håller helt med dig! Basshunter är helt unik i så motto att han skriver, producerar och framför sitt material själv - och tar det till toppen av listorna i hela Europa!! Jag kan inte minnas att någon annan svensk soloartist lyckats med samma bedrift. Jag tror att "cm0s" slog huvudet på spiken tidigare: I den här tråden: Hobbymusikanter som är avundsjuka på Basshunters framgång. Suck it up. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.