Jump to content
Annons

Lexicon PCM Native

Ekstasis

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Annons
  • Svar 185
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tja, det är väl mycket lättare att göra en blindtest av reverb än mickar och preamps. Om någon gör en master som vi kan reverba så kan jag nog bidrag med en behringer variant.
Ska vi sträva efter att ställa alla reverb likadant?

Eller bara lassa på alla möjliga typer av reverb? Typ "Här är Space Designer (preset Vocal Hall 38) och här är 6s plåtreverb från mitt Lexicon MPX100"

Dela på andra sajter

Eller bara lassa på alla möjliga typer av reverb?

Ur vetenskaplig aspekt r det ju inte så intressant att veta vad olika människor med olika ljudideal får till med olika utrustning. Lite som att jämföra äpplen med päron. Å andra sidan är det ju något av reverbets funktion, att anpassas efter tycke och smak. Lite som vårens glasspaneler i dagstidningarna: "Så smakar nya glassarna" 😏

Därför tycker jag det vore roligare med ett test där man ställer in sina favoritreverb efter tycke och smak. Men för att det ska vara någon ordning på torpet är det ett förutbestämt material att jobba med. Typ en virveltrumma i ett trumset (man får två filer, ena med trumset och en andra med virvel) och ett sångspår ovanpå en mix.

Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Eller bara lassa på alla möjliga typer av reverb? Typ "Här är Space Designer (preset Vocal Hall 38) och här är 6s plåtreverb från mitt Lexicon MPX100"

Tja, det är nog svårt. Man får nog ha två klasser. Preset och fritt. Gör man det blint så kan flera köra med samma

reverb men med olika inställningar. Det gör ju saken nästan ännu roligare...

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.