Ekstasis Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 (redigerat) Lexicon blir mjukvara... ett ganska oväntat drag... http://www.lexiconpro.com/product.php?id=163 http://www.youtube.com/user/LexiconPro#p/u/15/a9rJzngpjDY Prislappen är dock fortfarande ganska dyrt, fast med mjukvara så har man ju den fördelen att man kan använda hur många kanaler som helst. Redigerat 10 oktober 2009 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 $1899 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 (redigerat) $1899 😄 +1 Sjukt högt pris för en MJUK-vara som inte på något sätt är unik. Men utvecklarna är inte dumma de; för så länge det finns de som halar upp plånboken, så är det ju klart att utvecklarna gör vad de kan för att få igen för alla manstimmar de la ner på ett misslyckat projekt med mål att uppfinna hjulet igen. Dvs, utforska något som tusentals andra redan har utforskat — reverb-algoritmer/programkod... Det är köparna som borde wake the fuck up! Redigerat 10 oktober 2009 av Valle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 (redigerat) 🙂 Wtf! Och jag som inte trodde det kunde bli dyrare när det gäller mjukvara än den där EQ:n som gick löst på 10 000:- Men här är en som är 3300:- dyrare. Uppenbarligen tror de att deras namn är bara värd det och uppenbarligen är det inte till den generella musikern de vänder sig till. Men oavsett, jag slår vad om en hundring att inom två månader ligger deras reverb och skvalpar vatten på piratbåten. Någon som vågar sätta emot? Redigerat 10 oktober 2009 av DieHard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Omni Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 Ska bli intressant att höra om detta låter lika bra som deras hårdvara och även att se hur mkt CPU som krävs... Större studios som sitter på deras 480, PCM 91/96 etc tycker nog inte att det är så dyrt. Generellt är mjukvarureverbs inte så poppis hos dessa. Integrationen att få PCM 96 att lira med två separata stereospår via FW har inte funkat så bra. Bricasti M7 har säljer galet bra och kostar ca 36 000 kr för ett stereoreverb. Trots att marknaden kryllar av mjukvaru-reverb för mkt, mkt, mkt mindre pengar. Mvh Omni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 TC-Electronis pluggar är ännu dyrare och då är det hårdvarubundet till Powercore. PT|HD är det samma sak med, då det är TDM! Att en Native-plugg ska kosta så in i helvete gör en lite fundersam. Visst Lexicon ÄR svinbra. Men med tanke på vad som sitter i en PCM80/90 så undrar man ju vad det är för cpu som klarar den här pluggen? Är det då kraftigt nerbantade alorithmer, alltså sämre gjorda? En rolig sak är att dom lägger upp det på youtube. Är det för att dölja hur dåligt den låter? Dels så är det inget vidare ljud sen låter inspelningarna (utan reverbet) riktigt illa. Lyssna på sångdemon! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 Men oavsett, jag slår vad om en hundring att inom två månader ligger deras reverb och skvalpar vatten på piratbåten. Någon som vågar sätta emot? Å andra sidan, hur många av Lexicons potentiella kunder tankar pirat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 Håller med KillwithSkill här.. det är så ofantligt korkat att dema ett plugin för 14.000kr med youtubeklipp... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 Å andra sidan, hur många av Lexicons potentiella kunder tankar pirat? Nä men alla andra som inte brukar betala pluggar kommer tanka ned det här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 TC-Electronis pluggar är ännu dyrare och då är det hårdvarubundet till Powercore. PT|HD är det samma sak med, då det är TDM! Att en Native-plugg ska kosta så in i helvete gör en lite fundersam. Visst Lexicon ÄR svinbra. Men med tanke på vad som sitter i en PCM80/90 så undrar man ju vad det är för cpu som klarar den här pluggen? Är det då kraftigt nerbantade alorithmer, alltså sämre gjorda? En rolig sak är att dom lägger upp det på youtube. Är det för att dölja hur dåligt den låter? Dels så är det inget vidare ljud sen låter inspelningarna (utan reverbet) riktigt illa. Lyssna på sångdemon! Har varit inne på det förut, men är fortfarande nyfiken på vad Lexicon-burkarna har för cpu. Kan de verkligen vara så kraftfulla med tanke på att de väl har några år på nacken? De första 480 är väl mer än 20 år gamla och fortfarande populära. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 10 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 10 oktober 2009 (redigerat) Har varit inne på det förut, men är fortfarande nyfiken på vad Lexicon-burkarna har för cpu. Kan de verkligenvara så kraftfulla med tanke på att de väl har några år på nacken? De första 480 är väl mer än 20 år gamla och fortfarande populära. Det är nog ett misstag att jämföra hårdvaran med en vanlig cpu... Då hårdvaran för lexicon är helt och hållet optimerad för just för det ändamålet... Men visst dom äldre Lexicon modellerna borde ju kunna köras på en vanlig cpu... Deras senaste PCM 96 Surround är jag dock inte lika säker på... Redigerat 10 oktober 2009 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 oktober 2009 Dela Postat 10 oktober 2009 Har du inte skaffat din hårdvaruburk än? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 10 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 10 oktober 2009 Har du inte skaffat din hårdvaruburk än? har sparat ihop 25 000 so far 😆 Just nu blir det en AXE FX till gitarren och en Eventide H8000FW Har även funderat på Lexicon PCM 96 då man kan få den för runt 16 000 i USA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Fan detta forumet är ett skämt. Trodde fan det skulle bli bättre respons på den här tråden. Att Lexicon går över till mjukvara är ju fan riktigt jävla stort. Hur som helst Pluggen är baserad på PCM96, och ska enligt Lexicon själva låta minsta lika bra som hårdvaran. Måste säga att jag blir mer och mer intresserad av denna plugg... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 Fan detta forumet är ett skämt. Trodde fan det skulle bli bättre respons på den här tråden.Att Lexicon går över till mjukvara är ju fan riktigt jävla stort. Va fan hade du räknat med? Att alla skulle WOAW AWESOME!!! Först gå på månen nu det här!!! WOOOOOAAAAAWWW!!!!! Priset ÄR ett skämt! Demosen ÄR ett skämt! VAD skulle få en att köpa den pluggen då? Att dom då är världens bästa reverbtillverkare gör det bara ännu värre! När UAD kom med Fairchild 670 så var det ingen som skrek! En kompressor med 20 rör och 14 transformatorer till ett pris av 30000 usd! Det är inte unikt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Va fan hade du räknat med? Att alla skulle WOAW AWESOME!!! Först gå på månen nu det här!!! WOOOOOAAAAAWWW!!!!!Priset ÄR ett skämt! Demosen ÄR ett skämt! VAD skulle få en att köpa den pluggen då? Att dom då är världens bästa reverbtillverkare gör det bara ännu värre! När UAD kom med Fairchild 670 så var det ingen som skrek! En kompressor med 20 rör och 14 transformatorer till ett pris av 30000 usd! Det är inte unikt! Märkligt att på andra forum så blir det en jävla liv.... Men jag har väl antagligen överskattat det här forumet, som verkar mest vara ett tillhåll för folk som använder gratispluggar. Att Lexicon släpper sitt flagskepp PCM96 som mjukvara är en ju en revolution om något Och något många har väntat på dom senaste 10 åren....vilket nu har blivit verklighet. Jag tycker inte priset är ett skämt, utan är rimlig...visst det är dyrt som helvete...men det är nog värt pengarna... ...dessutom kommer det bli något lägre i butik förmodligen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 Så du skapade alltså den här tråden för att folk skulle bli imponerade av att du upptäckt ett dyrt nativereverb som du förmodligen kommer ta dig råd att köpa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Så du skapade alltså den här tråden för att folk skulle bli imponerade av att du upptäckt ett dyrt nativereverb som du förmodligen kommer ta dig råd att köpa? Jag skapade tråden för att informera allmänheten ? Men som jag sa tidigidare, så verkar ni mest vara intresserad av gratispluggar på det här forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 Vilka vi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 baserad på PCM96, och ska enligt Lexicon själva låta minsta lika bra som hårdvaran. Näää!? Är det sant? Enligt Lexicon själva, säger du? Ja men då så... Men som jag sa tidigidare, så verkar ni mest vara intresserad av gratispluggar på det här forumet. Nu ska vi inte vara så kinkiga. Det är inte hela världen mot Ekstasis... Att alla inte är lika upphetsade som du över en plugg som inte i något avseende är unik, måste ju inte betyda att "allmänhetens" uppfattning är direkt raka motsatsen. Nämn några till, förutom mig, som gnäller om gratispluggar på det här forumet. I think you lose, Charlie! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Näää!? Är det sant? Enligt Lexicon själva, säger du? Ja men då så... Nu ska vi inte vara så kinkiga. Det är inte hela världen mot Ekstasis... Att alla inte är lika upphetsade som du över en plugg som inte i något avseende är unik, måste ju inte betyda att "allmänhetens" uppfattning är direkt raka motsatsen. Nämn några till, förutom mig, som gnäller om gratispluggar på det här forumet. I think you lose, Charlie! Jag tror bestämt vi kommer från olika planeter 😄 Lexicon Pluggen är inte unik menar du ? 😄 Nu snackar vi kanske om världens bästa mjukvaru plugg och denna är inte unik ? Bara en i mängden ? X-verb som släpptes väldigt nyligen är av ungefär samma kaliber, av vad jag har läst är dom ungefär jämnbra, dom har ju självkalrt olika ljudkarraktärer...så är kanske en smaksak vilken man föredrar. Angånde gratispluggarna... När folk snackar och tipsar om pluggar i allmänhet..så är det mest gratispluggar man snackar om... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 Lexicon Pluggen är inte unik menar du ? Ja, det menar jag. På vilket sätt menar du att den är unik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Ja, det menar jag. På vilket sätt menar du att den är unik? Ska man behöva förklara det för dig ? Har du ens hört talas om Lexicon förut ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 Ska man behöva förklara det för dig ? Ja tack, gärna i det här fallet. Så, på vilket sätt menar du att pluggen är unik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Ja tack, gärna i det här fallet. Så, på vilket sätt menar du att pluggen är unik? Om du inte fattar vad som är unikt med denna plugg, så känns ganska meningslöst..sedan finns det ju andra som gråter av lycka när dom såg denna plugg 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 Om du inte fattar vad som är unikt med denna plugg, så känns ganska meningslöst..sedan finns det ju andra som gråter av lycka när dom såg denna plugg 🙂 Nej, men... Jag vill ju veta! Tala om för mig varför pluggen är så unik! Tala om för mig varför någon skulle "gråta av lycka" när de "såg" pluggen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Nej, men... Jag vill ju veta! Tala om för mig varför pluggen är så unik! Tala om för mig varför någon skulle "gråta av lycka" när de "såg" pluggen! KAN DET VARA ALGORITMERNA KANSKE ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 Ska man behöva förklara det för dig ?Har du ens hört talas om Lexicon förut ? Jag är också väldigt intresserad av att få veta vad som gör Lexicons Native-plugg så unik. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 11 oktober 2009 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2009 Varför ställa frågor som du redan vet svaret på drygnils ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 11 oktober 2009 Dela Postat 11 oktober 2009 KAN DET VARA ALGORITMERNA KANSKE ??? Ja, vad vet jag... Det är ju du som säger dig veta, dock verkar du sakna viljan eller förmågan att kunna ge ett övertygande svar på varför pluggen är så unik. Faktum är att jag tvivlar på att du själv begriper vad det är du bubblar om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.